Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien is dit al behandeld ... maar auto summon en inparkeren werken niet zeker omdat de sensoren zijn weggehaald toch? En wie heeft geprobeerd een game controller aan te sluiten via de front console USB-C aansluitingen en het werkend gekregen? Ik heb krijg alleen stroom maar de data werkt niet ... Ik moet nu een usb hub in het dashboard kastje gebruiken en daar de controller op aansluiten
 
Met jouw model 3 kon je toch ook tot 100% laden. Best wel geen uren vol laten stilstaan dan, maar dat kan je met de planning perfect regelen. En hoe vaak heb je die 100% nodig.
Voordeel van dat vol laden verdwijnt sowieso als je onderweg moet laden. Vanaf 60% te traag om goed te zijn, en 60% van 56kW is snel bereikt.

Tot de AP alarmen aan gaan. Dan vragen ze of je nog leeft.
Eerste generatie model 3 sr+ had maar 50 kwh accu
 
  • Like
Reactions: Phil V
Mijn vriendin en ik hebben regelmatig problemen dat de auto niet online komt in de tesla app.

- Gebruiken allebei de IOS app.
-Telefoon verbinden met wifi of 4g maakt geen verschil
-auto is verbonden met het LTE netwerk.

Iemand hier ook problemen mee?
 

Attachments

  • A01E31A3-F3B2-4ADE-B8BE-829EC602AEEB.jpeg
    A01E31A3-F3B2-4ADE-B8BE-829EC602AEEB.jpeg
    96.1 KB · Views: 115
Misschien is dit al behandeld ... maar auto summon en inparkeren werken niet zeker omdat de sensoren zijn weggehaald toch? En wie heeft geprobeerd een game controller aan te sluiten via de front console USB-C aansluitingen en het werkend gekregen? Ik heb krijg alleen stroom maar de data werkt niet ... Ik moet nu een usb hub in het dashboard kastje gebruiken en daar de controller op aansluiten
Er is maar 1 usbpoort in de Y waar de data werkt. USB poort in het dashboard Kastje.

Tip: Je kan een USB hubje in je dashboardkastje aansluiten voor meerdere USB data devices.
 
  • Like
Reactions: jbzg and DM231191
Er is maar 1 usbpoort in de Y waar de data werkt. USB poort in het dashboard Kastje.

Tip: Je kan een USB hubje in je dashboardkastje aansluiten voor meerdere USB data devices.
Deze heb ik hiervoor aangeschaft:
€ 24,00 35% Off | Yz Handschoenenkastje Docking Station Voor Tesla Model Y Model 3 Snellader 4 Usb Shunt Hub Massaal Adapter Aangedreven splitter Extension
 
  • Like
Reactions: jbzg and Blackrope
Mijn vriendin en ik hebben regelmatig problemen dat de auto niet online komt in de tesla app.

- Gebruiken allebei de IOS app.
-Telefoon verbinden met wifi of 4g maakt geen verschil
-auto is verbonden met het LTE netwerk.

Iemand hier ook problemen mee?
Ik had dat een tijdje bij mijn M3. Toen reset middels de 2 stuurknoppen gedaan, sindsdien geen last meer van
 
  • Like
Reactions: Gertjandh
Volgens mij rijden we nog steeds op de aarde, en is de druk in de auto dezelfde als buiten de auto. Ik kan me niet herinneren ooit iets gelezen te hebben over een compressor die Tesla heeft en die zorgt voor een andere druk in de cabine dan buiten de cabine.
Mocht dat wel zo zijn.... pas dan op met het openen van raampjes. 🤣 🤣 🤣 🤣

(maar ik kan het mis hebben)
 
Volgens mij rijden we nog steeds op de aarde, en is de druk in de auto dezelfde als buiten de auto. Ik kan me niet herinneren ooit iets gelezen te hebben over een compressor die Tesla heeft en die zorgt voor een andere druk in de cabine dan buiten de cabine.
Mocht dat wel zo zijn.... pas dan op met het openen van raampjes. 🤣 🤣 🤣 🤣

(maar ik kan het mis hebben)
Als je een voorwerp met enige snelheid lucht laat ‘scheppen’ (wat de clima doet, zelfs met een extra aanjager), dan verhoogt de druk erin. Daarol hebben wagens achterin ook verluchtingsroosters. Om de druk er weer uit te laten. Hij zal echter hoger blijven dan buiten.
Waarom denk je dat dat het volume in onderstaand filmpje toeneemt?
 
Last edited:
Ik heb vandaag een afstand van 278 km afgelegd met twee uurtjes parkeren op verplaatsing en een half uurtje pauze tijdens de terugweg. (Zie 26km huidige rit)
De batterij was volledig volgeladen voor vertrek en bij thuiskomst 7%.
Nu zag ik in de rittenkaart dat ik 43kwh verbruikt heb sinds opladen.
Als ik dan de resterende 7% erbij zou toevoegen kom ik slechts aan een +- 46,25 KW batterij.

Is daar een logische verklaring voor? Want zo lijkt het of ik +- 10kw mis.
Enkel sentry mode was actief tijdens het parkeren maar dat kan volgens mij het verschil niet verklaren.





IMG_20221226_162435.jpg
 
Ik heb vandaag een afstand van 278 km afgelegd met twee uurtjes parkeren op verplaatsing en een half uurtje pauze tijdens de terugweg. (Zie 26km huidige rit)
De batterij was volledig volgeladen voor vertrek en bij thuiskomst 7%.
Nu zag ik in de rittenkaart dat ik 43kwh verbruikt heb sinds opladen.
Als ik dan de resterende 7% erbij zou toevoegen kom ik slechts aan een +- 46,25 KW batterij.

Is daar een logische verklaring voor? Want zo lijkt het of ik +- 10kw mis.
Enkel sentry mode was actief tijdens het parkeren maar dat kan volgens mij het verschil niet verklaren.





View attachment 888948
Heb jij je accu wel gekalibreerd? Dit doe je door hem volledig op te laden op een gewone laadpaal, dus geen supercharger.

Dit vond ik door de googelen, dit is hoe je het kalibreert:
  • Plug the car in to charge, preferably on a AC charging point although you can also do this on a rapid chargerbut it may block it for others for some time.
  • Set the charge limit to 100% and leave the car to charge.
  • When the car reaches what appears to be 100% it may well say it has finished charging but it is drawing current. Leave the car charging until it indicates no energy is being added to the battery. This can take some time (an hour or so) after the car appears to have reached 100%. The charge rate may drop to under 10A which is fine. Let the car do what it needs to do.
  • Eventually the battery will stop stop taking on current. Be mindful if you have the heating on, the car will still be taking current, but not for the purposes of charging the battery.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: jorispinter