You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vriend van mij rijd makkelijk 480 met de long Range. Max range: 530-535 (2 weken terug).Heeft iemand naast zijn/haar oordeel over het bovenstaande, praktijk gegevens van een Model Y LR?
Zeer gelijk. Je hebt een auto in ontvangst maar het gevoel bij sta je niet lekker. Je bent alleen maar bezig met ''?''. Zoals Danny aangeeft morgen bellen en vragen om een antwoord? Tesla is leuk en aardig dat ze notitie van maken om het ''algemeen gezegd'' jou achterna te laten gaan. Waarom? Is geen auto van 2 3k .Als ik dit zou hebben zou ik morgen om 0830 bij de dealer staan. Of ze hebben een verklaring( uitlezen) en geven aan wat er aan de hand is. Of de auto blijft weer daar en bestel een nieuwe. 53k betalen aan iets waar je na twee dagen dit soort tests moet doen gaat nergens over natuurlijk
Sterkte!
Hoeveel inch velgen?Vriend van mij rijd makkelijk 480 met de long Range. Max range: 530-535 (2 weken terug).
Lijkt er echt op dat ik dit ga doen ja. Maar twijfel ook eraan om bij te betalen en voor de LR te gaan. Maar die twijfels komen voor mijn gevoel ook heel erg door de cijfers die ik haal en staan niet gelijk aan een “goeie” Model Y RWDAls ik dit zou hebben zou ik morgen om 0830 bij de dealer staan. Of ze hebben een verklaring( uitlezen) en geven aan wat er aan de hand is. Of de auto blijft weer daar en bestel een nieuwe. 53k betalen aan iets waar je na twee dagen dit soort tests moet doen gaat nergens over natuurlijk
Sterkte!
Standaard 19Hoeveel inch velgen?
Lijkt er echt op dat ik dit ga doen ja. Maar twijfel ook eraan om bij te betalen en voor de LR te gaan. Maar die twijfels komen voor mijn gevoel ook heel erg door de cijfers die ik haal en staan niet gelijk aan een “goeie” Model Y RWD
Een snelle berekening, van 14% naar 100% en slechts 43kW geladen, dat je batterij capaciteit slechts 50kW is……Ik heb het zo gedetailleerd mogelijk geprobeerd bij te houden. Indien iets toch niet helemaal duidelijk is, laat het even weten. Ik post dit vanaf mijn mobiel dus mogelijk is de opmaak niet helemaal zoals ik het zou willen.
Wie o wie kan/durft hier iets zinnigs over te zeggen? Alvast dank!!
Start:
Kilometerstand: 568km
Batterij percentage: 100%
Aangegeven range in kilometers: 326
Hoeveelheid kWH geladen: 43kWh (vanaf 14%)
Soort trip: ruim 95% snelweg kilometers
Afstand volgens Navi: 173 enkele reis
Buiten temperatuur: 5C
Weer: lichte regen
Verwarming: 19.5C
Aankomst:
Kilometerstand: 741km
Batterij percentage: 34%
Aangegeven range in kilometers: 110km
Hoeveelheid kWh verbruikt sinds opladen: 29kWh
Gemiddelde energie: 168Wh/km
Afstand afgelegd: 173km
Buiten temperatuur: 7C
Weer: lichte regen
Verwarming: 19.5C
Terugreis naar huis volgens zelfde route als de heen reis (2,5 uur na aankomst)
Batterij percentage: 32%
Aangegeven range in kilometers: 105km
Buiten temperatuur: 8C
Weer: gestopt met regenen
Verwarming: 19.5
Aankomst Tesla Super Charger:
Kilometerstand: 789km
Batterij percentage: 11%
Aangegeven range: 35km
Afstand afgelegd sinds eerste stop: 48km
Afstand sinds opladen: 221km
Hoeveelheid kWh verbruikt sinds opladen: 38kWh (ik had voor de start 43kWh bijgeladen tot 100%. Zou het verschil van 5kWh staan voor de 35km/11% rest range?)
Gemiddelde energie: 173Wh/km
Buiten temperatuur: 7C
Weer: mot regen
Verwarming: 19.5C
Als ik naar de video hierboven kijk, lijk ik heel veel kWh te missen(ik kan het ook verkeerd zien, ben een leek). Hij rijdt de auto weliswaar tot 0%, maar noteert
Afstand: 311km
Totale energie: 56kWh
Gemiddelde energie: 179Wh/km
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Los van de buiten temperatuur verschil tussen Spanje en NL op het moment, verschilt het gemiddelde verbruik nauwelijks, maar is zijn totale energie veel groter dan dat van mij.
Ik heb het zo gedetailleerd mogelijk geprobeerd bij te houden. Indien iets toch niet helemaal duidelijk is, laat het even weten. Ik post dit vanaf mijn mobiel dus mogelijk is de opmaak niet helemaal zoals ik het zou willen.
Wie o wie kan/durft hier iets zinnigs over te zeggen? Alvast dank!!
Start:
Kilometerstand: 568km
Batterij percentage: 100%
Aangegeven range in kilometers: 326
Hoeveelheid kWH geladen: 43kWh (vanaf 14%)
Soort trip: ruim 95% snelweg kilometers
Afstand volgens Navi: 173 enkele reis
Buiten temperatuur: 5C
Weer: lichte regen
Verwarming: 19.5C
Aankomst:
Kilometerstand: 741km
Batterij percentage: 34%
Aangegeven range in kilometers: 110km
Hoeveelheid kWh verbruikt sinds opladen: 29kWh
Gemiddelde energie: 168Wh/km
Afstand afgelegd: 173km
Buiten temperatuur: 7C
Weer: lichte regen
Verwarming: 19.5C
Terugreis naar huis volgens zelfde route als de heen reis (2,5 uur na aankomst)
Batterij percentage: 32%
Aangegeven range in kilometers: 105km
Buiten temperatuur: 8C
Weer: gestopt met regenen
Verwarming: 19.5
Aankomst Tesla Super Charger:
Kilometerstand: 789km
Batterij percentage: 11%
Aangegeven range: 35km
Afstand afgelegd sinds eerste stop: 48km
Afstand sinds opladen: 221km
Hoeveelheid kWh verbruikt sinds opladen: 38kWh (ik had voor de start 43kWh bijgeladen tot 100%. Zou het verschil van 5kWh staan voor de 35km/11% rest range?)
Gemiddelde energie: 173Wh/km
Buiten temperatuur: 7C
Weer: mot regen
Verwarming: 19.5C
Als ik naar de video hierboven kijk, lijk ik heel veel kWh te missen(ik kan het ook verkeerd zien, ben een leek). Hij rijdt de auto weliswaar tot 0%, maar noteert
Afstand: 311km
Totale energie: 56kWh
Gemiddelde energie: 179Wh/km
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Los van de buiten temperatuur verschil tussen Spanje en NL op het moment, verschilt het gemiddelde verbruik nauwelijks, maar is zijn totale energie veel groter dan dat van mij.
IK ben geen Tesla engineer, maar als ik het bovenstaande lees, klopt er eea niet. De accu presteert ca. 30% slechter dan normaal.
Belangrijkste cijfers voor deze rit:
221km gereden , 110-11=89% van capaciteit accu opgemaakt = 38kWh aan stroom gereden/ geladen.
Het verbruik van 173 Wh/km is vrij normaal voor deze buiten temperatuur en constante snelheid rond 100km/u.
Effectieve kWh accu 0%-100% = 42,7 kWh volgens berekening -> dit is veel te laag!
Een volle accu = 55/56 kWh. => dus omgerekend 30% lager dan normaal.
Oorzaak kan zijn de accu zelf of het BMS (Battery Management System) van de auto. Laat er een deskundige van Tesla naar kijken en je adviseren wat te doen. Als het BMS de oorzaak is, is het wellicht simpel op te lossen.
Maar om het reken somtje door te trekken naar een realistisch range, had je de rit vandaag met deze auto als de accu 100% volgens opgave presteert max 325-330 km (100% -> 0%) kunnen rijden. Of het je mee of tegen valt, moet je zelf maar beoordelen.
Als je vragen hebt, laat het even weten.
Bij het opnieuw laden van 11% tot 100% ging er 44kWh inEen snelle berekening, van 14% naar 100% en slechts 43kW geladen, dat je batterij capaciteit slechts 50kW is……
We kunnen hier analyseren tot we een ons wegen, maar je zult de info bij Tesla moeten halen. Zou hem laten uitlezen, een bakkie koffie met ze drinken en laat ze het je maar even rustig uitleggen en/of oplossen.
Ben erg benieuwd wat je daar ervaart en te horen krijgt.
Denk persoonlijk +/- 50kWhIK ben geen Tesla engineer, maar als ik het bovenstaande lees, klopt er eea niet. De accu presteert ca. 30% slechter dan normaal.
Belangrijkste cijfers voor deze rit:
221km gereden , 110-11=89% van capaciteit accu opgemaakt = 38kWh aan stroom gereden/ geladen.
Het verbruik van 173 Wh/km is vrij normaal voor deze buiten temperatuur en constante snelheid rond 100km/u.
Effectieve kWh accu 0%-100% = 42,7 kWh volgens berekening -> dit is veel te laag!
Een volle accu = 55/56 kWh. => dus omgerekend 30% lager dan normaal.
Oorzaak kan zijn de accu zelf of het BMS (Battery Management System) van de auto. Laat er een deskundige van Tesla naar kijken en je adviseren wat te doen. Als het BMS de oorzaak is, is het wellicht simpel op te lossen.
Maar om het reken somtje door te trekken naar een realistisch range, had je de rit vandaag met deze auto als de accu 100% volgens opgave presteert max 325-330 km (100% -> 0%) kunnen rijden. Of het je mee of tegen valt, moet je zelf maar beoordelen.
Als je vragen hebt, laat het even weten.
Laat je ook niet gek maken…mogelijk is het een bug en kan het gefixed worden. Daarna heerlijk gaan genieten van die mooie bak en snel vergeten!!Bij het opnieuw laden van 11% tot 100% ging er 44kWh in
Denk persoonlijk +/- 50kWh
Tesla zal mij morgen als eerste klant ontvangen en ik zal om opheldering vragen. Wat @PKR zegt, het gevoel van een brand nieuwe auto is mij compleet ontnomen.
De reden waarom een LR weer in de picture komt is degradatie. Die zal met een LFP minder zijn wordt gezegd, maar alsnog.
Oke, dan had ik de info verkeerd geinterpreteerd. ca. 50kWh is ook te laag. Maar dan is de 173 Wh/km ook niet correct. Weet je het zeker dat je alles goed genoteerd hebt?Bij het opnieuw laden van 11% tot 100% ging er 44kWh in
Denk persoonlijk +/- 50kWh
Tesla zal mij morgen als eerste klant ontvangen en ik zal om opheldering vragen. Wat @PKR zegt, het gevoel van een brand nieuwe auto is mij compleet ontnomen.
De reden waarom een LR weer in de picture komt is degradatie. Die zal met een LFP minder zijn wordt gezegd, maar alsnog.