Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Jawel hoor: SuC in de navigatie instellen, dan gaat hij vanzelf voorverwarmen.
Een flink stuk rijden helpt niet, dan blijft de batterij gewoon koud.
Waarom zou je voor willen verwarmen onderweg als je niet moet laden. Flink stuk rijden helpt zeker wel. Op de terug /heen weg van de wintersport gaat bij mij niet altijd het voorverwarmen aan. Maar in NL bij 100 km/h wordt die batterij idd niet echt warm.
 

Als u het gaspedaal intrapt, hoort u mogelijk een geluid met een hoge toon in het interieur. Dit is het geluid van uw accelererende auto. Omdat elektrische auto's zo stil zijn, valt dit geluid mogelijk meer op tijdens het rijden.

Is volgens Tesla niet abnormaal.
Het gaat hier om windgeluid. Motorgeluid heb je bij elke windkracht.
De fluit toon is enorm aanwezig bij bepaalde wind
 
Het gaat hier om windgeluid. Motorgeluid heb je bij elke windkracht.
Het fluiten door de wind (in mijn geval door zijwind van links) is bij mijn auto duidelijk minder geworden toen in het service centre de achterklep aan de linkerkant een paar milimeter lager is afgesteld (door de scharnieren te verschuiven). Het ziet er alleen niet zo fraai uit...
Het is me nog niet duidelijk of het fluiten ontstaat door de kier tussen het achterste zijruitje en het rubber onder de klep, of dat het ontstaat omdat verderop de klep niet aansluit op het rubber. Die eerste kier zit rechts ook, en dat geeft geen geluid.

Overigens, de motor van een RWD hoor je bij stevig optrekken een beetje fluiten en dat hebben ze volgens mij allemaal. De MY LR heeft dat niet, en mijn M3 AWD ook niet. Mischien net iets ander type motor?
 
De fluittoon is niet normaal. Service request indienen.
Bij het hard optrekken hoor ik ook een zacht gefluit
Dit is een compleet normaal geluid, staat zelfs in de manual. Geen service request daarvoor indienen.

“De fluittoon” zoals die wel eens voorbij komt waar je wél een service request voor moet indienen, is er een die je hoort zonder dat je aan het optrekken bent. Totaal ander geluid, totaal andere oorzaak.
 
  • Like
Reactions: JWTheKING
Ik hoor graag of ze dat fluiten weten te fixen (en hoe). Hoor het ook af en toe en ken het niet van een andere MY.
Update:

De fluitoon/ gesuis van de wind is inderdaad volledig verdwenen tijdens het rijden.

Uiteindelijke oplossing:
Twee dagen je auto bij Tesla zodat ze meerdere malen kunnen rijden om de fluittoon te lokaliseren en elke keer een beetje extra vulling/kitt toevoegen bij de kleine zij ruitjes tot de fluittoon/ gesuis niet meer waarneembaar was.

Eerst dachten ze de oplossing te hebben met de ruitjes volledig te vervangen dit bleek niet zo te zijn.

Het heeft even geduurd maar is nu volledig verdwenen.
 
  • Like
Reactions: djerro1234 and AGNL
Update:

De fluitoon/ gesuis van de wind is inderdaad volledig verdwenen tijdens het rijden.

Uiteindelijke oplossing:
Twee dagen je auto bij Tesla zodat ze meerdere malen kunnen rijden om de fluittoon te lokaliseren en elke keer een beetje extra vulling/kitt toevoegen bij de kleine zij ruitjes tot de fluittoon/ gesuis niet meer waarneembaar was.

Eerst dachten ze de oplossing te hebben met de ruitjes volledig te vervangen dit bleek niet zo te zijn.

Het heeft even geduurd maar is nu volledig verdwenen.
Fijn dat er een oplossing is gevonden (anders dan de achterklep een eind laten zakken).
Kun je er een foto van maken? Dan kunnen we dat gebruiken om andere service centers te laten zien hoe het op te lossen is.
Welk service center heeft aan jouw auto gewerkt?