Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week na het ophalen van de wagen andere velgen laten plaatsen. Deze 19 inch velgen besteld op Accessoires voor Tesla Model S, Model X, Model 3 en Model Y en laten leveren in de bandencentrale. Originele banden en sensoren kunnen behouden blijven. Voordeel is dat (naast dat ze er beter uitzien), de originele Hankooks wat extra bescherming geven, gezien deze velgen 8,5 inch zijn ipv de 9,5 inch gemini velgen. Iemand interesse in de originele Gemini velgen en covers ;-) ?


Afbeelding1.jpg
Afbeelding4.jpg
Afbeelding5.jpg
 
Weet iemand waar je gordelverlengers kunt kopen voor de model y. In NL worden ze (niet meer) verkocht. In het buitenland zijn ze gewoon toegestaan. Met de gordelverlengers hoop ik drie zitverhogers kwijt te kunnen op de achterbank. Nu kan ik maar twee kwijt.
 
Vandaag de Y voor het eerst met Supercharger geladen. Ik was erop voorbereid, maar hij begon even flink te stomen aan de lader. Als je het niet weet, voelt dat toch ongemakkelijk.

Verder ideaal. Aan komen rijden, inpluggen, laden. Piekte mooi boven de 170Kw. Kalibratie laten afmaken, toch een serie op Netflix, daarna verder. 418km bereik volgens display bij 100%. Allemaal in lijn met de rest hier.
 
Vorige week na het ophalen van de wagen andere velgen laten plaatsen. Deze 19 inch velgen besteld op Accessoires voor Tesla Model S, Model X, Model 3 en Model Y en laten leveren in de bandencentrale. Originele banden en sensoren kunnen behouden blijven. Voordeel is dat (naast dat ze er beter uitzien), de originele Hankooks wat extra bescherming geven, gezien deze velgen 8,5 inch zijn ipv de 9,5 inch gemini velgen. Iemand interesse in de originele Gemini velgen en covers ;-) ?


View attachment 891485View attachment 891486View attachment 891487
Dat zijn volgens mij wielen van een Model S en X, klopt dat?
 
Weet iemand waar je gordelverlengers kunt kopen voor de model y. In NL worden ze (niet meer) verkocht. In het buitenland zijn ze gewoon toegestaan. Met de gordelverlengers hoop ik drie zitverhogers kwijt te kunnen op de achterbank. Nu kan ik maar twee kwijt.
Dat ze in het buitenland zijn toegestaan wil niet zeggen dat ze hier ook zijn toegestaan.
Je kunt je afvragen of je je kinderen wilt toevertrouwen aan een artikel waar geen goedkeuring op zit. Persoonlijk zou ik het nooit doen. Los van dat het niet is toegestaan kun je je afvragen wat het met je zal doen als er iets fout gaat en er door de gordelverlengers iets mis gaat.
Zijn en geen andere oplossingen (isofix?).

 
  • Like
Reactions: NielsA
Vorige week na het ophalen van de wagen andere velgen laten plaatsen. Deze 19 inch velgen besteld op Accessoires voor Tesla Model S, Model X, Model 3 en Model Y en laten leveren in de bandencentrale. Originele banden en sensoren kunnen behouden blijven. Voordeel is dat (naast dat ze er beter uitzien), de originele Hankooks wat extra bescherming geven, gezien deze velgen 8,5 inch zijn ipv de 9,5 inch gemini velgen. Iemand interesse in de originele Gemini velgen en covers ;-) ?


View attachment 891485View attachment 891486View attachment 891487
Hallo devanswee, IK heb evt. interesse in de oude Gemini's. Ik heb je een PM gestuurd. Grt, IvoS.
 
Ik heb een Tesla Wall charger(connector heet die tegenwoordig volgens mij), met mijn Model 3 kan ik netjes het laadklepje openen door op de knop te drukken, dit lijkt alleen voor de Model Y niet te werken?
Hebben meerdere mensen hier last van?
Bij een Supercharger gaat het klepje van de Y wel netjes open.

Ik heb een redelijk oude versie van de Wall Connecter, rond 2018 al gekocht en geinstalleerd. Is er iets veranderd aan het protocol?
 
Ik heb een Tesla Wall charger(connector heet die tegenwoordig volgens mij), met mijn Model 3 kan ik netjes het laadklepje openen door op de knop te drukken, dit lijkt alleen voor de Model Y niet te werken?
Hebben meerdere mensen hier last van?
Bij een Supercharger gaat het klepje van de Y wel netjes open.

Ik heb een redelijk oude versie van de Wall Connecter, rond 2018 al gekocht en geinstalleerd. Is er iets veranderd aan het protocol?
Mijn TWC van 2016 doet het wel, maar soms moet ik een paar keer drukken.
 
  • Like
Reactions: Patatman
Idem! Ik dacht aan een bugje in de laatste update. Ontgrendelen met de knop lukt overigens wel wanneer ik 's ochtends weer vertrek.
Klopt! Ontgrendelen werkt wel gewoon naar behoren.

Mijn TWC van 2016 doet het wel, maar soms moet ik een paar keer drukken.

Hmm, ik had dat al een paar keer geprobeerd maar hij blijft stug dicht zitten. Zal hem nog een paar keer blijven proberen.