Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Dag beste Leden.

Ik wil graag weten of meerderen het probleem ervaren wat ik sinds 3 maanden heb.

Auto oktober 1 opgehaald. Heb nog nooit boven de 100-105kw kunnen opladen bij de superchargers. Hij zou mininaal wel 150kw moeten geven, en max 175kw bij (sommige tesla) punten.

Geeft telkens aan lage batterijtemparatuur.
als ik op de navigatie op de supercharger bestemming intoets begint hij al voor te verwarmen 20-25min. Ik
heb tot heden nooit het maximale kunnen uithalen.

Met 20 km aangekomen ook niet. Maximaal 100kw (en een lege paal) waar ik dus alleen sta te opladen.
 

Attachments

  • A2FB8FC5-A566-475A-AE10-195C9EC53C90.jpeg
    A2FB8FC5-A566-475A-AE10-195C9EC53C90.jpeg
    233.9 KB · Views: 154
Dag beste Leden.

Ik wil graag weten of meerderen het probleem ervaren wat ik sinds 3 maanden heb.

Auto oktober 1 opgehaald. Heb nog nooit boven de 100-105kw kunnen opladen bij de superchargers. Hij zou mininaal wel 150kw moeten geven, en max 175kw bij (sommige tesla) punten.

Geeft telkens aan lage batterijtemparatuur.
als ik op de navigatie op de supercharger bestemming intoets begint hij al voor te verwarmen 20-25min. Ik
heb tot heden nooit het maximale kunnen uithalen.

Met 20 km aangekomen ook niet. Maximaal 100kw (en een lege paal) waar ik dus alleen sta te opladen.
Hoeveel heb je gereden voordat je ging laden?
Welke type batterij heb je?
 
Last edited:
Dag beste Leden.

Ik wil graag weten of meerderen het probleem ervaren wat ik sinds 3 maanden heb.

Auto oktober 1 opgehaald. Heb nog nooit boven de 100-105kw kunnen opladen bij de superchargers. Hij zou mininaal wel 150kw moeten geven, en max 175kw bij (sommige tesla) punten.

Geeft telkens aan lage batterijtemparatuur.
als ik op de navigatie op de supercharger bestemming intoets begint hij al voor te verwarmen 20-25min. Ik
heb tot heden nooit het maximale kunnen uithalen.

Met 20 km aangekomen ook niet. Maximaal 100kw (en een lege paal) waar ik dus alleen sta te opladen.
Wat houdt het "i' tje naast 85 kW? Die heb ik nog nooit gezien in ieder geval.

En betreft de paal waar je aan het opladen was, een Tesla Supercharger met nog 20 km actieradius? Sowieso ga je met een koude accu geen hoge laadsnelheden halen. Maar in oktober was het nog niet zo koud.
 
Wat houdt het "i' tje naast 85 kW? Die heb ik nog nooit gezien in ieder geval.

En betreft de paal waar je aan het opladen was, een Tesla Supercharger met nog 20 km actieradius? Sowieso ga je met een koude accu geen hoge laadsnelheden halen. Maar in oktober was het nog niet zo koud.
Geeft informatie dat het accu temperatuur te laag zou zijn en niet hoge snelheden kan gaan laden.

Ik heb een afspraak gepland bij de service voor dit probleem. Ik ken heren die long range hebben ontvangen. Bij hen zie je zonder al dit gedoe wel 250kw bij sommige oplaadplekken.

Vandaag met 20 km aangekomen. Het resultaat is op de foto. Wel 2 palen gewisseld omdat er ook een ander naast me zit te laden waarbij de laadkracht wordt verdeeld.
 
  • Like
Reactions: Maurice1

Temperatuur en State of Charge zijn van belang
Als de auto al een melding aan geeft dat de accu te koud is en deze alsnog met 85 kW wil laden, vind ik dat meer dan prima.. Helemaal mee eens, temperatuur en SoC. Verwarm je auto maar eens een half uur voor en ga daarna rijden tot je accu bijna leeg is. En zoek daarna een Tesla Supercharger en het liefst een V3. Als je dan nog steeds minder dan 100 kW haalt, dan zou ik inderdaad even verder kijken. @PKR
 
  • Like
Reactions: PKR
Vandaag met 20 km aangekomen. Het resultaat is op de foto. Wel 2 palen gewisseld omdat er ook een ander naast me zit te laden waarbij de laadkracht wordt verdeeld.
Op de foto zie ik 289km range. Dan is 85 kW heel behoorlijk.
Maximum vermogen krijg je maar tussen de 10 en de 40% SoC en met warme batterij.
Als je met 20km aangekomen bent en de batterij moet na 269km bijladen nog bijwarmen, dan klopt er iets niet. De batterij warm immers snel vanzelf op door de grote stromen die er in lopen bij het laden. In de zomer moet ze zelfs heel sterk gekoeld worden.

Als er gedeeld wordt met jouw buur, dan zijn het V2 palen en dan is sowieso 150kW het theoretisch maximum. Praktisch eerder 135. Beter de V3 palen nemen.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Maurice1 and PKR
Met mijn MYP heb ik ook niet heel veel meer bereik. Na 275 is het wel klaar... Gemiddeld 22,5 kWh/100km.
Dit kan maar dan was de accu niet helemaal opgeladen bij vertrek of niet helemaal leeg na de 275km?
275km x 225Wh/km is 61,9kWh en de accu van een MY P is aanzienlijk groter dan 62kWh, zelfs met een verbruik van 225Wh/km zou je een stuk verder moeten komen op een volle lading.
 
Dit kan maar dan was de accu niet helemaal opgeladen bij vertrek of niet helemaal leeg na de 275km?
275km x 225Wh/km is 61,9kWh en de accu van een MY P is aanzienlijk groter dan 62kWh, zelfs met een verbruik van 225Wh/km zou je een stuk verder moeten komen op een volle lading.
Een P laadt je niet tot 100% op. En aangezien ik liever niet onder de 10% kom heb je dus effectief 80% tot je beschikking. Dan kom je volgens mij aardig op die 62 kWh.
 
Last edited by a moderator: