D
DM231191
Guest
Een RWD is wel fors zuiniger inderdaad. Netjes hoor!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een RWD is wel fors zuiniger inderdaad. Netjes hoor!
Ik Doe wel altijd voorverwarmen voor vertrek.Een RWD is wel fors zuiniger inderdaad. Netjes hoor!
Hier ook hoor!Ik Doe wel altijd voorverwarmen voor vertrek.
mits je plankgas naar die 100 gaat elke keer lijkt mij dit verbruik erg hoog bij normaal cruisen. ik hoop in ieder geval mijn toekomstige MYP wat zuiniger te kunnen rijden...Nee, snelweg?
Hoeveel heb je gereden voordat je ging laden?Dag beste Leden.
Ik wil graag weten of meerderen het probleem ervaren wat ik sinds 3 maanden heb.
Auto oktober 1 opgehaald. Heb nog nooit boven de 100-105kw kunnen opladen bij de superchargers. Hij zou mininaal wel 150kw moeten geven, en max 175kw bij (sommige tesla) punten.
Geeft telkens aan lage batterijtemparatuur.
als ik op de navigatie op de supercharger bestemming intoets begint hij al voor te verwarmen 20-25min. Ik
heb tot heden nooit het maximale kunnen uithalen.
Met 20 km aangekomen ook niet. Maximaal 100kw (en een lege paal) waar ik dus alleen sta te opladen.
45- 60min. Vandaag 25 minuten. Ook geen succesHoeveel heb je gereden voordat je ging laden?
Wat houdt het "i' tje naast 85 kW? Die heb ik nog nooit gezien in ieder geval.Dag beste Leden.
Ik wil graag weten of meerderen het probleem ervaren wat ik sinds 3 maanden heb.
Auto oktober 1 opgehaald. Heb nog nooit boven de 100-105kw kunnen opladen bij de superchargers. Hij zou mininaal wel 150kw moeten geven, en max 175kw bij (sommige tesla) punten.
Geeft telkens aan lage batterijtemparatuur.
als ik op de navigatie op de supercharger bestemming intoets begint hij al voor te verwarmen 20-25min. Ik
heb tot heden nooit het maximale kunnen uithalen.
Met 20 km aangekomen ook niet. Maximaal 100kw (en een lege paal) waar ik dus alleen sta te opladen.
Geeft informatie dat het accu temperatuur te laag zou zijn en niet hoge snelheden kan gaan laden.Wat houdt het "i' tje naast 85 kW? Die heb ik nog nooit gezien in ieder geval.
En betreft de paal waar je aan het opladen was, een Tesla Supercharger met nog 20 km actieradius? Sowieso ga je met een koude accu geen hoge laadsnelheden halen. Maar in oktober was het nog niet zo koud.
45- 60min. Vandaag 25 minuten. Ook geen succes
Als de auto al een melding aan geeft dat de accu te koud is en deze alsnog met 85 kW wil laden, vind ik dat meer dan prima.. Helemaal mee eens, temperatuur en SoC. Verwarm je auto maar eens een half uur voor en ga daarna rijden tot je accu bijna leeg is. En zoek daarna een Tesla Supercharger en het liefst een V3. Als je dan nog steeds minder dan 100 kW haalt, dan zou ik inderdaad even verder kijken. @PKRTesla Model Y charging curve improvements
Tests performed by Bjorn Nyland confirms what Tesla Model Y owners already knew - the charge curve performance of their 2022 cars has improved recently.www.trackevs.com
Temperatuur en State of Charge zijn van belang
Op de foto zie ik 289km range. Dan is 85 kW heel behoorlijk.Vandaag met 20 km aangekomen. Het resultaat is op de foto. Wel 2 palen gewisseld omdat er ook een ander naast me zit te laden waarbij de laadkracht wordt verdeeld.
Ik sluit me aan bij rnshakanPff. Maar dan heb je wel een zware rechtervoet, dat zijn ook MS-verbruiken, mss nog wel meer!
Is dat dan gewoon de ventilatie en zo? Of is er nog een optie waar ik nog niet van op de hoogte ben?Ik Doe wel altijd voorverwarmen voor vertrek.
Ja? Climate control via de app? En de auto beslist namens jou of hij gaat (voor)verwarmen of (voor)koelen a.d.h.v. de buitentemperatuur en ingestelde temperatuur in de app.Is dat dan gewoon de ventilatie en zo? Of is er nog een optie waar ik nog niet van op de hoogte ben?
Dit kan maar dan was de accu niet helemaal opgeladen bij vertrek of niet helemaal leeg na de 275km?Met mijn MYP heb ik ook niet heel veel meer bereik. Na 275 is het wel klaar... Gemiddeld 22,5 kWh/100km.
Een P laadt je niet tot 100% op. En aangezien ik liever niet onder de 10% kom heb je dus effectief 80% tot je beschikking. Dan kom je volgens mij aardig op die 62 kWh.Dit kan maar dan was de accu niet helemaal opgeladen bij vertrek of niet helemaal leeg na de 275km?
275km x 225Wh/km is 61,9kWh en de accu van een MY P is aanzienlijk groter dan 62kWh, zelfs met een verbruik van 225Wh/km zou je een stuk verder moeten komen op een volle lading.
Excuus, je hebt gelijk! Was even in de war.Toch wel kWh.
Maar dan is het verhaal duidelijk met 80% haal je 275km.
Ja maar zet dat zoden aan de dijk qua verbruik? Tenzij hij simultaan laadt.Ja? Climate control via de app? En de auto beslist namens jou of hij gaat (voor)verwarmen of (voor)koelen a.d.h.v. de buitentemperatuur en ingestelde temperatuur in de app.