Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Las vandaag in Autoweek een review van iemand met een MYRWD. Twee keer per dag aan de lader in deze kou en slechts feitelijk 200 km bereik. Deed me denken aan mijn MS75. Ben toch blij dat ik 2 jaar geleden voor een M3LR heb gekozen.
Ik vond deze reactie toch wel ene treffende samenvatting:

“2000km in een week en 200km op een lading. Nieuw forumprofiel vanaf vandaag. Hmmmm, niet erg logisch allemaal.”

Hij heeft hem een week, heeft 2k gereden, maar moet wel 2x laden op een dag, en doet maximaal 200km per volle accu.

Ik denk dat hij nog even moet wennen aan een EV👀
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
2. Gebruik autopilot/ adaptieve cruisecontrol in een file waar je af en toe stilstaat. Trekt te snel op en remt dan weer fors. Zelfs in chill modus.
Al eens geprobeerd om de volgafstand groter te zetten? Ik zet deze in files op 5 of hoger. Dat maakt bij mij een enorm verschil in het geleidelijk optrekken en remmen, terwijl de afstand tot de voorligger in de file niet echt groter wordt op lage snelheden.
 
  • Like
Reactions: adjego and Nick-m
Weekend Ardennen:
~250km 90% snelweg 110/125km/u temp 5-8C

Zeer fijne rit, vooral autopilot kon ik nu erg waarderen op de lange rechte stukken bij 110km/u
De auto is erg efficient, bij aankomst had ik nog 30% charge over!
Beter dan verwacht, had eigenlijk een laadmoment gepland maar dat was dus niet nodig.

Op terugweg vergelijkbaar en toen was het zelfs nog wat kouder 1-3C
 
  • Like
Reactions: NielsA
Al eens geprobeerd om de volgafstand groter te zetten? Ik zet deze in files op 5 of hoger. Dat maakt bij mij een enorm verschil in het geleidelijk optrekken en remmen, terwijl de afstand tot de voorligger in de file niet echt groter wordt op lage snelheden.
Dank voor de tip.
Zeker al gedaan .. het gaat ook niet om de afstand maar het stilstaan in een file en weer uit zichzelf optrekken. Autopilot trekt gewoon te snel op, zou meer gedoseerd mogen.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Las vandaag in Autoweek een review van iemand met een MYRWD. Twee keer per dag aan de lader in deze kou en slechts feitelijk 200 km bereik. Deed me denken aan mijn MS75. Ben toch blij dat ik 2 jaar geleden voor een M3LR heb gekozen.
ik haal met gemak 250 km gemiddeld per oplaadbeurt.
Hangt ook af van welk niveau u aansluit om op te laden. Ik laad altijd op ongeveer 8% tot 100%, dus ik haal 230-235 km tussen oplaadbeurten.

Nu een dikke maand in de MY RWD te hebben gereden ben ik nog zeer tevreden.

Maar er zijn twee punten waar ik me wel aan erger.
1. De automatische ruitenwissers. Daar zit echt geen logica in... Soms gewoon vervelend.
2. Gebruik autopilot/ adaptieve cruisecontrol in een file waar je af en toe stilstaat. Trekt te snel op en remt dan weer fors. Zelfs in chill modus.

Hoop dat het ea met vision only (update) beter gaat worden in de files.
Idem hier, hou van de auto.
Ik kwam erachter dat de ruitenwisser internetgegevens gebruikt over waar het regent, vergelijkbaar met Bueinradar, dus begint met vegen, zelfs als er geen regen op het glas valt.

Het plotseling starten en stoppen is versoepeld nu ik anderhalve maand rijd.
Helpt ook als je het maximum instelt op 50 bij druk verkeer. Zodra je weer sneller gaat, kun je eenvoudig de snelheidslimiet wijzigen door op het ronde snelheidslimiet-logo te tikken
 
  • Like
Reactions: Blackrope
Dag beste Leden.

Ik wil graag weten of meerderen het probleem ervaren wat ik sinds 3 maanden heb.

Auto oktober 1 opgehaald. Heb nog nooit boven de 100-105kw kunnen opladen bij de superchargers. Hij zou mininaal wel 150kw moeten geven, en max 175kw bij (sommige tesla) punten.

Geeft telkens aan lage batterijtemparatuur.
als ik op de navigatie op de supercharger bestemming intoets begint hij al voor te verwarmen 20-25min. Ik
heb tot heden nooit het maximale kunnen uithalen.

Met 20 km aangekomen ook niet. Maximaal 100kw (en een lege paal) waar ik dus alleen sta te opladen.

Weet niet zeker of je een MYRWD of MYP hebt. Als het RWD is, is 150 het maximum, dus je krijgt altijd lagere snelheden dan dat. En als het eenmaal de 80% is gepasseerd, zal het alleen continu dalen.

This is the charge summary when I got it from 1% to 100%.
if you look at the yellow line, the max I got from 5% to 45% was 120, then it was down all the way.

View attachment 905527
charge.png
 
Last edited:
Weet niet zeker of je een MYRIAD of MYP hebt. Als het RWD is, is 150 het maximum, dus je krijgt altijd lagere snelheden dan dat. En als het eenmaal de 80% is gepasseerd, zal het alleen continu dalen.

This is the charge summary when I got it from 1% to 100%.
if you look at the yellow line, the max I got from 5% to 45% was 120, then it was down all the way.

View attachment 905527View attachment 905530
Volgens mij is RWD max 170 ;)
 
  • Like
Reactions: AGNL
Ik kwam erachter dat de ruitenwisser internetgegevens gebruikt over waar het regent, vergelijkbaar met Bueinradar, dus begint met vegen, zelfs als er geen regen op het glas valt.
Dat betwijfel ik. Waarom heb ik dan nooit problemen?
Heel uitzonderlijk, met heel lichte motregen, begint het wissen iets later dan ik zou doen. Maar dat was met regensensor ook. En een simpele druk op de knop lost dat op.
Soms wist hij bij vertrek 3 keer zonder reden, maar dit is wellicht omdat er vuil op de ruit zit.
 
Dat betwijfel ik. Waarom heb ik dan nooit problemen?
Heel uitzonderlijk, met heel lichte motregen, begint het wissen iets later dan ik zou doen. Maar dat was met regensensor ook. En een simpele druk op de knop lost dat op.
Soms wist hij bij vertrek 3 keer zonder reden, maar dit is wellicht omdat er vuil op de ruit zit.
Is uw auto met of zonder USS?
De uitdaging waar ik het over heb is een nieuw Tesla Vision-probleem
 
Is uw auto met of zonder USS?
De uitdaging waar ik het over heb is een nieuw Tesla Vision-probleem
Met, maar geen radar. Maar dat staat los van de ruitenwissers denk ik.
Problemen met de ruitenwissers bestaan al sedert het afschaffen van de regensensor (ik denk sedert de AP2 hardware eind 2016). En toen zat alles er nog op.
Zouden er met het afschaffen van de radar verbeteringen zijn op de camera’s? Of met de beeldverwerking ervan?
 
Weet niet zeker of je een MYRWD of MYP hebt. Als het RWD is, is 150 het maximum, dus je krijgt altijd lagere snelheden dan dat. En als het eenmaal de 80% is gepasseerd, zal het alleen continu dalen.

This is the charge summary when I got it from 1% to 100%.
if you look at the yellow line, the max I got from 5% to 45% was 120, then it was down all the way.

View attachment 905527View attachment 905530

Ik heb een RWD 2022- model ''23''. Ik heb tot heden nooit überhaupt de 150 kunnen behalen, aangezien de auto wel 170 moet behalen bij een V3. (ook geprobeerd)
 
Ik heb een RWD 2022- model ''23''. Ik heb tot heden nooit überhaupt de 150 kunnen behalen, aangezien de auto wel 170 moet behalen bij een V3. (ook geprobeerd)
Ik ook nog niet hoor. Zelfs niet met een uurtje voorverwarmen. Heb al meermaals met navigatie naar SuC v3 gereden en batterij bij aankomst rond de 10-15%. Het hoogste dat ik tot nu toe heb gehaald is 137kw.
Heb er mij nog geen zorgen over gemaakt eerlijk gezegd. Ik ben verder ook heel tevreden over de Model Y RWD.
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Ik ook nog niet hoor. Zelfs niet met een uurtje voorverwarmen. Heb al meermaals met navigatie naar SuC v3 gereden en batterij bij aankomst rond de 10-15%. Het hoogste dat ik tot nu toe heb gehaald is 137kw.
Heb er mij nog geen zorgen over gemaakt eerlijk gezegd. Ik ben verder ook heel tevreden over de Model Y RWD.
Vermogen dat je krijgt, is niet alleen afhankelijk van de auto. Ieder station heeft een x hoeveel te verdelen over de daar aanwezige palen en bezetting.

In de zomer van 2021 leek in Frankrijk de snelheid niet boven de 145kW te komen, terwijl we afgelopen keren in Frankrijk regelmatig 249 en zelfs 251kW aan hebben getikt met de M3.

Overigens haalt mijn KIA eNiro amper 70kW en staat hij nu al 24 te laden en heeft nog 9 uur te gaan eer de 90% is bereikt.

Die Tesla’s doen het nog niet zo slecht… 😅
 
Vermogen dat je krijgt, is niet alleen afhankelijk van de auto. Ieder station heeft een x hoeveel te verdelen over de daar aanwezige palen en bezetting.

In de zomer van 2021 leek in Frankrijk de snelheid niet boven de 145kW te komen, terwijl we afgelopen keren in Frankrijk regelmatig 249 en zelfs 251kW aan hebben getikt met de M3.

Overigens haalt mijn KIA eNiro amper 70kW en staat hij nu al 24 te laden en heeft nog 9 uur te gaan eer de 90% is bereikt.

Die Tesla’s doen het nog niet zo slecht… 😅
Thuis zou ik 230Vx32A= 7,36 kWmoeten halen.
Ik haal slechts 6,5.
Spanning is hier echter slechts 215 V: dus 6,8kW
Daarenboven moeten de laadverliezen nog afgetrokken worden.