Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla on the track

This site may earn commission on affiliate links.
Dat prototype hadden ze natuurlijk allang "klaarstaan" en nu even showen..... timing. Puur marketing, je hebt er verder weinig aan als klant ("die van mij is 0,x seconden sneller"...... hiep hiep hoera.....). Maar wel leuk hoe Tesla dit telkens doet.
 
P100D als badge? lag dat nog op het schap?

Ja. Op Twitter is het VIN van die wagen gekend. Het is een 2017 (!) build, die Tesla in 2018 als lemon heeft teruggekocht van de eigenaar... Meer prototype dan dat kan je niet gaan. Nog steeds overtuigd dat wat Tesla hier gaat laten zien is 'even ver' in productie als wat Porsche heeft laten zien met de Taycan?
 
  • Funny
Reactions: woes
Ja. Op Twitter is het VIN van die wagen gekend. Het is een 2017 (!) build, die Tesla in 2018 als lemon heeft teruggekocht van de eigenaar... Meer prototype dan dat kan je niet gaan. Nog steeds overtuigd dat wat Tesla hier gaat laten zien is 'even ver' in productie als wat Porsche heeft laten zien met de Taycan?
Maar niet deze:
 
Persoonlijk had ik gewoon graag geweten hoe een stock model s het er zou van afbrengen op de ring, dat was in mijn ogen de challenge. Deze hoog gemodificeerde S heeft nog weinig te maken met het productie model waarvan Elon zei dat alle BEVs die recent uitgekomen zijn nog steeds voor moeten onderdoen (wat klopt, enkel dan mss de Taycan)

Is wel grappig hoe hij de fanboys van beide merken tegen elkaar weet op te zetten en weer serieus wat gratis reclame maakt, de challenge daarentegen heeft eigenlijk, in mijn opinie, geen echte waarde meer. Als potentiele koper heb je geen idee wat er aan die auto is gedaan, wanneer hij zal verschijnen enz.

Men had evengoed met roadster over het rack kunnen komen scheuren, dat was pas indrukwekkend geweest

Maar soit, blijft wel leuk.
 
Ik snap de strijd van Elon niet zo goed, anders dan wat publiciteit creëren. De Taycan kan heel hard over een circuit, de Tesla kan heel veel meer. Mijn P100D is belachelijk snel maar is vooral gezinsauto, reismaat en transport. Daar komt bij: met mijn klassieke ('74) Porsche kan en durf ik veel harder de bochten te ronden dan met de Tes, ik twijfel er zeer aan of Elon de gecreëerde verwachtingen waar kan maken.

edit: met een 'gewone' performance
 
Oh ik begrijp Elon wel; zijn punt was altijd om niet alleen de beste EV te maken maar ook de beste rijdersauto. Ja, dan loop je met je Model S toch achter als je niet 0-200km/u sneller bent, je niet het ronderecord op de nordschleife hebt en geen asbak in de auto hebt.

Maar de vergelijking kan je ook niet maken: de opties en niveau van customization van een Porsche kost handenvol geld. Er is een reden waarom dat onding van Porsche 200K moet kosten: die marges moeten er zijn om de logistieke ramp in de vorm van 10 verschillende kleurtjes leder en een resem interieuropties te bekostigen, en dan heb ik het nog niet over de interieur- en exterieurkleuren die niet op de optielijst staan maar wel off-menu te bestellen zijn.

Veel interessanter is om te horen dat Porsche eigenaars toch wel een lagere kwaliteit merken in de Taycan in vergelijking met de Panamera. Geen probleem als dat in de prijs vertaald is, maar dat is momenteel dus niet. Een Turbo en Turbo S horen gewoon “af” te zijn...
 
  • Disagree
Reactions: woes
Veel interessanter is om te horen dat Porsche eigenaars toch wel een lagere kwaliteit merken in de Taycan in vergelijking met de Panamera. Geen probleem als dat in de prijs vertaald is, maar dat is momenteel dus niet. Een Turbo en Turbo S horen gewoon “af” te zijn...

Ik wist niet dat ze al uitgeleverd werden? Waar komt deze informatie vandaan?
 
@wooter Het lijkt wel alsof je allergisch bent voor alles dat niet-Tesla is. Zelfs het feit dat je bij andere merken meer keuze en personalisatiemogelijkheden hebt weet je negatief uit te leggen. Zie ook graag een bron dat de Taycan minder is afgewerkt.

Het bouwen en uitleveren van auto's lijkt voor Tesla een grotere logistieke ramp dan voor Porsche. De Tesla is in potentie een geweldige auto, maar de organisatie is juist een voorbeeld van één grote logistieke clusterfuck. Bij Porsche heb je veel meer flexibiliteit en ik heb nog niet vaak gehoord dat iemand een auto kreeg die niet volgens de bestelde spec werd geleverd. Bij Tesla lees ik het regelmatig en in mijn eigen kennissenkring was er ook iemand die een Tesla met verkeerde spec geleverd kreeg.

Ook de goedkopere auto's (bijv. Skoda) van het concern kent veel personalisatie zonder die prijzen van Porsche. Een Porsche is duur, omdat het een Porsche is. Deels afwerking, deels techniek, maar je betaalt ook heel dik voor de naam van een Porsche. Dat weet je vooraf en niemand dwingt je om er eentje te kopen. Bij Tesla kom je achteraf op de koffie door gebrekkige kwaliteit, dramatische after sales, ...
 
Nee ik ben niet allergisch voor alles dat niet-Tesla is, maar we moeten wel eerlijk blijven. Ik ben autofiel en heb jarenlang met andere autofielen genoeg doorheen configurators en folders gebladerd, en genoeg configuraties met mekaar vergeleken, uitleververhalen gehoord, problemen met auto's en ****ups van dealers en twijfelende klanten. Auto's die met de verkeerde buitenkleur of binnenkleur werden geleverd door verwarring tussen klant, dealer en importeur, lange levertermijnen (+12 maanden), afgeleverd met defecten of missende opties, ... Zelf uit eigen ervaring werd mijn eerste auto, een Ford Focus, afgeleverd met de foute wielen. Een afspraak maken bij een BMW of Audi dealer voor een onderhoud betekende ook gewoon 4 tot 6 weken wachten, en de neus kapot rijden van een Z4M betekende ook lekker 2 maanden de auto kwijt zijn, in afwachting van onderdelen. Ik belde afgelopen juni naar mijn BMW Motorrad dealer voor de 40000km beurt van mijn K1600GT en ik kon er pas de 3e week van juli terecht, en dan nog duurde het tot de 2e week van augustus eer ie klaar was.

Daarom denk ik eerder dat het overdreven willen doen alsof andere merken hun zaken wel op orde hebben een vorm van anti-Tesla-mentaliteit is.

Oh, en de koffie in de Belgische SeC's is Nespresso, en die bij mijn BMW dealer een machine die allerlei vreemde geluiden maakt. Maar de BMW dealer heeft wel een drankautomaat met 33cl blikjes.
 
Ik snap niet dat Elon de Nordschleife tijd niet met een M3P te lijf gaat. Ik ben met mijn dual motor op de ring geweest (met kinderen, dus rustig aan) en die heeft echt een vele malen betere wegligging voor een circuit dan onze model S. Veel te zwaar. Een Model 3'tje met wat track aanpassingen zal als een speer gaan. Zag ergens een filmpje waarin een M3P een BMW M4 verslaat op een circuit.

Aanpassingen:
- wielkasten uitkloppen/spoorbreedte vergroten
- breed rubber eronder, met name ook voor (275 voor o.i.d.)
- Performance banden
- koolstofvezel remmen met enorme zuigers
- glazen dak vervangen door carbon paneel
- motorkap en kofferklep carbon
- Nog wat gewicht eruit (carbon panelen etc)
- Meer power (extra motor achter)
- Meer koeling in accu (lastigste deel denk ik)

Dan vliegt dat ding over de ring. En dan die maffe Porsche GT3 RS chauffeur die laatst ook met Micha Charoudin van Apex over de ring reedt. Maar die mag vast niet van porsche :) (edit : Kevin Estre)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Tuhhje