Zo, Porsche aan zet?
Tesla-Attacke auf der Nordschleife: 20 Sekunden schneller als der Taycan?
20 seconden sneller dan de Taycan.
Tesla-Attacke auf der Nordschleife: 20 Sekunden schneller als der Taycan?
20 seconden sneller dan de Taycan.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
waar sta je dan met je Taycan? 60 keren 0-200 doen? Een dooie koe over je claustrofobische interieur gedrapeerd?
Laten we dat proberen. Tesla zou de energie beter in de dienst na verkoop steken.maar we moeten wel eerlijk blijven
Zo, Porsche aan zet?
Tesla-Attacke auf der Nordschleife: 20 Sekunden schneller als der Taycan?
20 seconden sneller dan de Taycan.
Ik snap waarom het nodig is, maar het geeft gewoon weer voer voor BEV-bashers. Denk overigens niet dat dit efficiënter en beter is. Emissie-eisen voor een Euro 6D liggen wel even anders dan bij dit soort generatoren. Maar het kan even niet anders blijkbaar...Porsche en VW gebruikten ook gewoon dieselgeneratoren hoor, en een dieselgenerator is nog altijd beter dan zelf met een benzine of diesel over het circuit scheuren.
Moeten we ook echt eerlijk zijn. De eerste Taycans worden begin 2020 uitgeleverd (3-5 maanden) en de Plaid over minstens een jaar (12 maanden in Elon time). Gezien Elon’s eerdere uitspraken is over een jaar altijd erg ver weg. Desondanks erg knap als deze berichtgeving klopt. Ben wel benieuwd wat die Model S moet gaan kosten.En laten we ook redelijk zijn: beide de Taycan en de Model S Plaid zal je pas volgend jaar uitgeleverd zullen zien, dus zoveel scheelt het niet. Die 3 motoren en widebody is niet op een weekend in mekaar gebokst.
Ik snap waarom het nodig is, maar het geeft gewoon weer voer voor BEV-bashers. Denk overigens niet dat dit efficiënter en beter is. Emissie-eisen voor een Euro 6D liggen wel even anders dan bij dit soort generatoren. Maar het kan even niet anders blijkbaar...
Ik snap de strijd van Elon niet zo goed, anders dan wat publiciteit creëren. De Taycan kan heel hard over een circuit, de Tesla kan heel veel meer. Mijn P100D is belachelijk snel maar is vooral gezinsauto, reismaat en transport. Daar komt bij: met mijn klassieke ('74) Porsche kan en durf ik veel harder de bochten te ronden dan met de Tes, ik twijfel er zeer aan of Elon de gecreëerde verwachtingen waar kan maken.
edit: met een 'gewone' performance
Een state-of-the-art energiecentrale heeft wat andere emissies dan een mobiele dieselgenerator waar we het hier over hebben. Eisen voor uitstoot is minimaal voor een dieselaggregaat.Toch is het beter om olie in fossiele centrales te gebruiken voor de opwekking van stroom en daarmee elektrisch te rijden dan om benzine en diesel te maken voor verbranding in individuele auto's.
Klopt ook, maar onderschat de waarde niet van de media-aandacht die Porsche zelf heeft opgewekt met hun Taycan, en waarmee Tesla nu mee gaat lopen. Als je zelfs de ultieme beloofde Tesla-killer een mokerslag kan verkopen, heeft dat zeker en vast zijn effect op de verkoop van de onderliggende modellen. Ja, je kan ook Björn zijn filmpje gaan kijken om te beseffen waarom een Taycan het niet is, maar in deze tijden van bitesize nieuws en op gevoel kiezen is het machtig dat je 2 weken na de officiële aankondiging van een concurrent de twijfelaars kan beïnvloeden door de concurrent op een extra simpel meetbaar argument af te troeven. De prijs van de Taycan zette al een grote groep van Taycan reservatiehouders onder druk, en dit is gewoon de kers op de taart. Van de 3 geïnteresseerden in de Taycan die ik ken (2 ervan Model S rijders, 1 zeker reservatiehouder) is er nog maar eentje die zijn zinnen heeft gezet op de beloofde ‘gewone’ in 2021 ofzo. De rest heeft de Taycan al afgeschreven, en de reservatiehouder heeft zijn reservatie opgezegd.Overigens had ik liever gezien dat de R&D in andere zaken was gaan zitten. Beter onderstel is wenselijk, maar wie heeft er nog meer behoefte aan snelheid? Heb liever dat ik echt maar 1x per 80.000km bij het SeC hoef aan te kloppen.
Ja klopt, maar zelfs een dieselgenerator is nog altijd beter dan een benzine- of dieselauto. Je draait continu een dieselmotor onder ideaal regime vs de benzine- of dieselmotor varieert in toerentallen om de variaties in vermogen te leveren.Een state-of-the-art energiecentrale heeft wat andere emissies dan een mobiele dieselgenerator waar we het hier over hebben. Eisen voor uitstoot is minimaal voor een dieselaggregaat.
Helemaal eens dat het qua media-aandacht natuurlijk heel knap gedaan is van Tesla.Klopt ook, maar onderschat de waarde niet van de media-aandacht die Porsche zelf heeft opgewekt met hun Taycan, en waarmee Tesla nu mee gaat lopen.
Ik heb het bewust over emissie en niet over de hoeveelheid diesel die wordt verstookt (om nog maar te zwijgen over het verschil in lawaai). Een moderne dieselwagen heeft hoge eisen aan de uitstoot. In het filmpje dat je aanhaalt is het 4.4l voor de Tesla en 4.8l voor de Volvo. Die Volvo zal echter heel wat minder fijnstof en andere ellende uitstoten dan het dieselaggregaat met die 4.4l verstookte diesel. Trek het roetfilter eens onder een auto weg en laat hem vrij ademen, dan zou het me ook niet verbazen dat je onder die 4.4l van de Tesla komt.Ja klopt, maar zelfs een dieselgenerator is nog altijd beter dan een benzine- of dieselauto. Je draait continu een dieselmotor onder ideaal regime vs de benzine- of dieselmotor varieert in toerentallen om de variaties in vermogen te leveren.