Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla schrapt gratis laden bij nieuwe auto (ook referral)

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik nog van 5 jaar 4% plus SuC gebruik wil maken moet ik dus voor 31 januari bestellen. Hoe kom ik van mijn huidige Model S af? Doet Tesla aan inruilen of moet ik het op een andere manier proberen?
Bel eens met Leasebijtellingvrij.nl. Zij zijn de grootste partij in Nederland waar het gebruikte Tesla's betreft.
Bij Tesla zelf krijg je tussen 10 en 15 mille minder voor je gebruikte Tesla.
 
Ik rij nu vier jaar Model S. In die vier jaar heb ik totaal 12.262 km van de 65.666 km bij SuperChargers geladen. Als de ene grote roadtrip naar Scandinavië er niet in zou worden meegeteld, dan is het maar 6.880 km. Ik heb tweemaal 2000 euro betaald voor de optie onbeperkt SuC gebruik.
Als ik nu de balans opmaak, zou ik eigenlijk niet moeten doen, dan heb ik 4000/12.262 = 33 eurocent per kilometer betaald voor - gratis - laden bij de SuperChargers.
Tesla heeft goed ingeschat dat die 2000 euro per auto een ook voor Tesla goede prijs is.
Maar ook jouw vorige Tesla heeft nog recht op gratis supercharging toch? En deze is ook nog niet end-of-life. Dus die 2000 per auto zou best wel eens gehaald kunnen worden.
 
Maar ook jouw vorige Tesla heeft nog recht op gratis supercharging toch? En deze is ook nog niet end-of-life. Dus die 2000 per auto zou best wel eens gehaald kunnen worden.
Natuurlijk blijft mijn oude Model S, mits ie bij een aanrijding niet total loss raakt, doorrijden en Super Chargen.
Tesla heeft altijd gezegd dat Super Chargen geen winst beoogd te maken. Maar verlies zullen ze er ook niet op maken.
Tesla biedt Semi klanten de stroom aan voor 7 dollarcent per kWh. Dat is nog altijd 60% meer dan de productiekosten van elektriciteit.
Met die 2000 euro per Tesla kunnen ze dus 28.570 kWh per Tesla leveren gedurende de levensduur van de auto.
Dat zijn maar liefst 114.285 km geladen bij een SuC. Ik schat in dat er maar enkele Tesla's zijn die dit zullen halen.
Ik zou er met mijn ruim 3.000 km per jaar bij een SuC geladen kilometers dus 38 jaar over doen.
 
Wordt de gratis supercharging alleen aan de eerste eigenaar gegeven bij dit referralprogramma? Dan is er een probleem. Immers, je koopt de auto eerst zakelijk, de BV is dan eigenaar en vijf jaar later gaat hij naar privé, je bent dan zelf eigenaar. Als de supercharging niet overdraagbaar is ben je het dus kwijt.
 
Wordt de gratis supercharging alleen aan de eerste eigenaar gegeven bij dit referralprogramma? Dan is er een probleem. Immers, je koopt de auto eerst zakelijk, de BV is dan eigenaar en vijf jaar later gaat hij naar privé, je bent dan zelf eigenaar. Als de supercharging niet overdraagbaar is ben je het dus kwijt.
Ik denk dat het aan je tesla account gekoppeld zit, dus zolang jij je auto in het account laat staan kun je gratis laden. Tesla zal denk ik pas een auto uit je account halen wanneer er om gevraagd wordt en de nieuwe eigenaar kan aantonen dat hij de auto bezit.
 
Wordt de gratis supercharging alleen aan de eerste eigenaar gegeven bij dit referralprogramma? Dan is er een probleem. Immers, je koopt de auto eerst zakelijk, de BV is dan eigenaar en vijf jaar later gaat hij naar privé, je bent dan zelf eigenaar. Als de supercharging niet overdraagbaar is ben je het dus kwijt.

Ik heb de 16e een MS aangeschaft en exact deze vraag voorgelegd. Reactie was dat bij omzetting naar prive de gratis SC behouden kan worden. Die woorden kwamen er een tikkeltje voorzichtig uit en er werd benadrukt dat bij elke andere verkoop gratis SC vervalt.

Overigens zou ik niet weten hoe Tesla zou moeten zien dat een auto verkocht is, tenzij hij onder een ander Tesla account komt te hangen.

Als je 'm zelf vanuit je BV naar prive verkoopt en verder niets veranderd zou qua accounts en dergelijke zou Tesla al bij de RDW moeten kijken naar de tenaamstellingdatum. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat doen
 
Als je 'm zelf vanuit je BV naar prive verkoopt en verder niets veranderd zou qua accounts en dergelijke zou Tesla al bij de RDW moeten kijken naar de tenaamstellingdatum. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat doen
Dat zou een flinke privacyschending zijn als elk autobedrijf alle tenaamstellingen zou kunnen inzien, lijkt me. En dat dan voor elk land in de wereld met ieder hun eigen systeem... Lijkt me inderdaad stug.