Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla schrapt gratis laden bij nieuwe auto (ook referral)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat zou een flinke privacyschending zijn als elk autobedrijf alle tenaamstellingen zou kunnen inzien, lijkt me. En dat dan voor elk land in de wereld met ieder hun eigen systeem... Lijkt me inderdaad stug.
Toch is het makkelijk na te gaan. Als ik mijn eigen kenteken intoets bij RDW.nl krijg ik
Aantal eigenaren privé / zakelijk 0/1 te zien. Het is dus voor iedereen heel eenvoudig na te gaan of een auto de afgelopen jaren van eigenaar is gewisseld.
 
dat zie je enkel als je het zelf noteert.
Zelf hou ik het bij op mijn smart Phone in een google drive bestand. duurt telkens maar 2min.
datum/ locatie SuC/ km stand bij aankomst/ km stand bij vertrek/ bijgeladen km/ naar waar op weg/ +diverse

Duurt maar 2 minuutjes.... maar als je dan een crazy roadtrip maakt met 55 sucs, ben je zo 110 minuutjes kwijt. ;)
 
  • Funny
  • Informative
Reactions: FVO and Xfrank
dat zie je enkel als je het zelf noteert.
Zelf hou ik het bij op mijn smart Phone in een google drive bestand. duurt telkens maar 2min.
datum/ locatie SuC/ km stand bij aankomst/ km stand bij vertrek/ bijgeladen km/ naar waar op weg/ +diverse

Ik heb het even bij Tesla opgevraagd, jammer genoeg kreeg ik alleen 2017 toegestuurd maar de 2000 euro over 5 jaar klopt aardig bij mij. Vorig jaar voor ongeveer 500 euro bij Suc’s geladen. Dacht check even of ik voor 31 jan een nieuwe X bestel
 
Dat zou een flinke privacyschending zijn als elk autobedrijf alle tenaamstellingen zou kunnen inzien, lijkt me. En dat dan voor elk land in de wereld met ieder hun eigen systeem... Lijkt me inderdaad stug.

Die informatie is openbaar. Je kunt op Ovi van elk kenteken kijken wanneer de laatste tenaamstelling is. Ook het aantal eigenaren worden bijgehouden. Met die info zou Tesla theoretisch kunnen nagaan of de auto is gewisseld van eigenaar.

Ze kunnen dus niet zien wie de eigenaar is, maar dat hoeft ook niet om gratis SC van een VIN te verwijderen.
 
hé luitjes, ik kan nergens vinden wat er gebeurt met gratis superchargen als ik (uiterlijk 31/1?) toch nog een tweedehands model S ga kopen, waar nog gratis laden aan gekoppeld is. Neem ik dat recht over of is het jammer maar helaas?
(heb toch veel moeite met wachten op de 3 en ga binnenkort tijdelijk heel veel rijden, zag een leuke MS P85 staan.) Omdat ik wel heel snel zal moeten beslissen leek het mij verstandig alvast te vragen of men bereid is problemen die een SeC ontdekt te vergoeden. Ding staat bij een handelaar in recente dure auto's.
 
hé luitjes, ik kan nergens vinden wat er gebeurt met gratis superchargen als ik (uiterlijk 31/1?) toch nog een tweedehands model S ga kopen, waar nog gratis laden aan gekoppeld is. Neem ik dat recht over of is het jammer maar helaas?
(heb toch veel moeite met wachten op de 3 en ga binnenkort tijdelijk heel veel rijden, zag een leuke MS P85 staan.) Omdat ik wel heel snel zal moeten beslissen leek het mij verstandig alvast te vragen of men bereid is problemen die een SeC ontdekt te vergoeden. Ding staat bij een handelaar in recente dure auto's.

Het vervallen gaat over het mogelijk vervallen van de mogelijkheid om gratis superchargen op een nieuwe of op een demo Tesla te krijgen via een refcode.

Dat zegt niets over bestaande rechten.

Voor zover ik weet hebben de oudere Tesla's allemaal nog Supercharging aan de auto gekoppeld, wat overgedragen wordt bij verkoop en de nieuweren (vanaf.... feb 17?) hebben dat bij de combi bezitter + auto... waarbij t vervalt bij verkoop auto.....

Natuurlijk altijd even bij Tesla zelf informeren... maar mijn eerst indruk is dat het bij koop van een gebruikte classic geen probleem zou moeten zijn
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Voor zover ik weet hebben de oudere Tesla's allemaal nog Supercharging aan de auto gekoppeld, wat overgedragen wordt bij verkoop en de nieuweren (vanaf.... feb 17?) hebben dat bij de combi bezitter + auto... waarbij t vervalt bij verkoop auto.....
Natuurlijk altijd even bij Tesla zelf informeren... maar mijn eerst indruk is dat het bij koop van een gebruikte classic geen probleem zou moeten zijn
Thanks, ik zal navraag doen zodra ik deze aankoop serieus overweeg (heb nog een aantal vragen gesteld waar ik ook nog antwoord op moet hebben)
 
Voor zover ik weet hebben de oudere Tesla's allemaal nog Supercharging aan de auto gekoppeld, wat overgedragen wordt bij verkoop en de nieuweren (vanaf.... feb 17?) hebben dat bij de combi bezitter + auto... waarbij t vervalt bij verkoop auto.....
Toen ik de mijne bestelde eind september heeft men me dan toch wijsgemaakt dat het aan de koper van de wagen, en niet aan de wagen zelf vasthing, dat gratis Superchargen... #ikzalnogeensdekleinelettertjesmoetenlezenprecies
 
Zie in de APP dat er weer een nieuw Referral programma is tot 30 April. (Wel in het Engels) Daar staat gewoon weer Gratis Superchargen voor S en X en de eerst vriend krijgt zelfs nog 500 euro aan Accessores of Service.
ook dit is nieuw...

Race met een elektrische Semi Truck
One winner each week will get to race a giant electric semi truck around our test track. There will be additional prizes and trophies for the best track times. Each friend who signs up for our newsletter through your referral link gets each of you an entry. Owners can track their entries and the leaderboard in the Tesla App.
 
Ivm de bijtelling per 1-1-2019 even langs geweest om de Classic S in te ruilen voor een X

Daar kreeg ik te horen dat Tesla stopt met de referral code optie gratis superchargen per 31-1-2018

Voor diegene welke aan het kijken zijn naar een nieuwe auto en welke veel superchargen kan het dus interessant zijn om deze maand nog de deal te sluiten
Ben je toch mooi voor de gek gehouden.....
 
ook dit is nieuw...

Race met een elektrische Semi Truck
One winner each week will get to race a giant electric semi truck around our test track. There will be additional prizes and trophies for the best track times. Each friend who signs up for our newsletter through your referral link gets each of you an entry. Owners can track their entries and the leaderboard in the Tesla App.

Dit is ook leuk! En hier hoef je alleen maar mensen te verzamelen die op een nieuwsbrief willen abonneren, lijkt makkelijker dan een dure auto verkopen..