Hoe staat het eigenlijk met alle goede bedoelingen en beloftes van Tesla over hun service? Ze zouden service naar een heel nieuw niveau brengen, er zouden Tesla Rangers komen die je zelfs thuis zouden komen helpen. Zelfs de webpage bestaat nog:
Coming to your neighborhood: Tesla Mobile Service Rangers make house calls
En op zich is dat 'naar een heel nieuw niveau brengen' ook wel gelukt, maar het heeft zich gemanifesteerd naar een absoluut dieptepunt in de autoindustrie. En die Tesla Rangers zijn nog nooit in levende lijve gezien.
Het begint al als je ze belt. Je wordt uitvoerig bedankt voor dat je ze belt, maar ze zijn niet dusdanig dankbaar dat er iemand de telefoon opneemt. Je beland in een frontline waar je je keuze moet maken, waarbij je bij elke keuze wederom bedankt wordt.
Bij keuze '3 voor service' verwacht ik ondertussen, na de 3 ingetoetst te worden, hardop te worden uitgelachen, gevolgd door de zin: "wij hebben helemaal geen service!", waarna de verbinding verbroken wordt.
Het zou een hoop tijd schelen. Vanmiddag is mijn auto geüpdatet, en toen ik 4 uur later wilde wegrijden bleek de auto niet meer te werken. Niet in Drive, en het central screen bleef zwart. Resetten deed niks. Na een half uur in de wacht gestaan te hebben, bleek dat ik naast de beide rollers ook het rempedaal moet intrappen voor een reset. Dat was voorheen niet nodig, en het deed niets voor het central screen, maar de auto reedt in elk geval weer. Ik werd verzocht thuis terug te bellen.
Onderweg naar huis veel te hard gereden: Het cockpit display gaf de snelheid aan in mph, maar gaf onder het getal wel km/u aan. Een ernstige bug, maar gezien de problemen met de carkit/iPhone die al een jaar voortduren, zal daar niet veel aan gedaan worden.
Thuis natuurlijk teruggebeld. Weer door dezelfde frontline-ellende. Er kan geen contact gemaakt worden met mijn auto. En er kan ook niemand langskomen om het probleem op te lossen. Ik sta nu 1 uur en 33 minuten in de wacht! Ik heb in die tijd wel mensen gesproken, maar die komen niet verder dan dat ik morgen om 9 uur naar het service centrum moet. Je krijgt alleen callcenter-miepjes te spreken, die nooit een Tesla van dichtbij gezien hebben. Niemand kan mij vertellen of mijn auto morgenochtend op de geprogrammeerde tijd begint met laden, en dus of ik ermee naar mijn klant kan. Ondanks vele malen doorverbinden, tot zelfs in de VS aan toe, is er niemand met product kennis die mij kan helpen een plan voor morgenochtend te maken.
Ondertussen is mijn iPhone battery bijna leeg. Een volle iPhone batterij is bij Tesla blijkbaar niet voldoende om ook maar iemand te spreken te krijgen die kan helpen. Nee, Volvo doet dat veel beter; Als ik op de OnCall knop druk, krijg in binnen een minuut een vriendelijke man/vrouw te spreken die mij ook echt kan helpen. Desnoods door iemand langs te sturen.
Het is een mooie en fijne auto, maar wat jammer dat hij door Tesla gemaakt wordt!
Coming to your neighborhood: Tesla Mobile Service Rangers make house calls
En op zich is dat 'naar een heel nieuw niveau brengen' ook wel gelukt, maar het heeft zich gemanifesteerd naar een absoluut dieptepunt in de autoindustrie. En die Tesla Rangers zijn nog nooit in levende lijve gezien.
Het begint al als je ze belt. Je wordt uitvoerig bedankt voor dat je ze belt, maar ze zijn niet dusdanig dankbaar dat er iemand de telefoon opneemt. Je beland in een frontline waar je je keuze moet maken, waarbij je bij elke keuze wederom bedankt wordt.
Bij keuze '3 voor service' verwacht ik ondertussen, na de 3 ingetoetst te worden, hardop te worden uitgelachen, gevolgd door de zin: "wij hebben helemaal geen service!", waarna de verbinding verbroken wordt.
Het zou een hoop tijd schelen. Vanmiddag is mijn auto geüpdatet, en toen ik 4 uur later wilde wegrijden bleek de auto niet meer te werken. Niet in Drive, en het central screen bleef zwart. Resetten deed niks. Na een half uur in de wacht gestaan te hebben, bleek dat ik naast de beide rollers ook het rempedaal moet intrappen voor een reset. Dat was voorheen niet nodig, en het deed niets voor het central screen, maar de auto reedt in elk geval weer. Ik werd verzocht thuis terug te bellen.
Onderweg naar huis veel te hard gereden: Het cockpit display gaf de snelheid aan in mph, maar gaf onder het getal wel km/u aan. Een ernstige bug, maar gezien de problemen met de carkit/iPhone die al een jaar voortduren, zal daar niet veel aan gedaan worden.
Thuis natuurlijk teruggebeld. Weer door dezelfde frontline-ellende. Er kan geen contact gemaakt worden met mijn auto. En er kan ook niemand langskomen om het probleem op te lossen. Ik sta nu 1 uur en 33 minuten in de wacht! Ik heb in die tijd wel mensen gesproken, maar die komen niet verder dan dat ik morgen om 9 uur naar het service centrum moet. Je krijgt alleen callcenter-miepjes te spreken, die nooit een Tesla van dichtbij gezien hebben. Niemand kan mij vertellen of mijn auto morgenochtend op de geprogrammeerde tijd begint met laden, en dus of ik ermee naar mijn klant kan. Ondanks vele malen doorverbinden, tot zelfs in de VS aan toe, is er niemand met product kennis die mij kan helpen een plan voor morgenochtend te maken.
Ondertussen is mijn iPhone battery bijna leeg. Een volle iPhone batterij is bij Tesla blijkbaar niet voldoende om ook maar iemand te spreken te krijgen die kan helpen. Nee, Volvo doet dat veel beter; Als ik op de OnCall knop druk, krijg in binnen een minuut een vriendelijke man/vrouw te spreken die mij ook echt kan helpen. Desnoods door iemand langs te sturen.
Het is een mooie en fijne auto, maar wat jammer dat hij door Tesla gemaakt wordt!