Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla service, of: het gebrek daaraan

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Bovendien is topicstarter zijn lontje afgegaan op allerlei hypothetische scenario's, maar vind ie het normaal dat ie daarvoor een nieuw draadje moet openen en niet in het al bestaande jank-draadje kan.

Mijn punt: dit is geen steekje van Tesla, dit is een steekje van de topicstarter.
 
Bovendien is topicstarter zijn lontje afgegaan op allerlei hypothetische scenario's, maar vind ie het normaal dat ie daarvoor een nieuw draadje moet openen en niet in het al bestaande jank-draadje kan.

Mijn punt: dit is geen steekje van Tesla, dit is een steekje van de topicstarter.

Voor wat het waard is (stille meelezer hier), ik vind je attitude (ook) een nare smaak hebben.
 
  • Like
Reactions: SMU and Tom X
Voor sommigen (en dan denk ik in de eerste plaats aan @wooter, maar hij is niet de enige) is het kennelijk makkelijker om mede forumleden / Tesla eigenaren bij voortduring te schofferen dan te moeten accepteren dat het geliefde Tesla hier en daar de nodige steken laat vallen (voor zover het niet flink door het eis zakt). Ik begin me zo langzamerhand of te vragen waar ik me meer aan stoor: de problemen zelf of het bagatelliseren van de problemen door mensen die ze niet hebben (of niet willen zien).
De Tesla-liefde blijkt in elk geval niet wederzijds.

Ik ben daarnet eindelijk teruggebeld en het gesprek begon er al mee dat ik zelf die firmware update heb geaccepteerd. Dat daar niet bij stond vermeld dat de auto daarna mogelijk onbruikbaar kon zijn, was kennelijk een goed tegen-argument. Maar Tesla kan, of wil, niets doen om het ongemakt van een door hen zelf gebrickte auto te compenseren.

Er werd aangeboden de auto de hammeren, wat niet alleen een ongelukkig gekozen term is, maar ook nog eens het risico oplevert dat de auto daarna helemaal niet meer rijdt. Na de eerdere beschuldiging van het zelf accepteren van de update kan ik dat risico natuurlijk niet accepteren. Dus ik mag bij gratie Tesla's morgen om 9:00 langskomen om de door hen zelf veroorzaakte problemen te laten oplossen. Een Tesla Ranger langssturen of de auto ophalen was geen optie, ondanks dat nog geen 25km van zowel SeC Tilburg als SeC Eindhoven woon. Het gaat me dus gewoon een halve dag aan facturabele uren kosten, want ik kan pas om 9:00 uur terecht, en ze verwachten twee uur nodig te hebben. En dat allemaal om een probleem op te lossen dat ze zelf hebben veroorzaakt. Wat een service.
 
Bijgevolg hoort dit draadje feilloos onder janken over service, want het gaat hier om een eenmalig feit van een update die mis loopt en waar Tesla er volgens de topicstarter nogal makkelijk vanaf maakt met dat het PEBSWAC is.
 
De Tesla-liefde blijkt in elk geval niet wederzijds.

Ik ben daarnet eindelijk teruggebeld en het gesprek begon er al mee dat ik zelf die firmware update heb geaccepteerd. Dat daar niet bij stond vermeld dat de auto daarna mogelijk onbruikbaar kon zijn, was kennelijk een goed tegen-argument. Maar Tesla kan, of wil, niets doen om het ongemakt van een door hen zelf gebrickte auto te compenseren.

Er werd aangeboden de auto de hammeren, wat niet alleen een ongelukkig gekozen term is, maar ook nog eens het risico oplevert dat de auto daarna helemaal niet meer rijdt. Na de eerdere beschuldiging van het zelf accepteren van de update kan ik dat risico natuurlijk niet accepteren. Dus ik mag bij gratie Tesla's morgen om 9:00 langskomen om de door hen zelf veroorzaakte problemen te laten oplossen. Een Tesla Ranger langssturen of de auto ophalen was geen optie, ondanks dat nog geen 25km van zowel SeC Tilburg als SeC Eindhoven woon. Het gaat me dus gewoon een halve dag aan facturabele uren kosten, want ik kan pas om 9:00 uur terecht, en ze verwachten twee uur nodig te hebben. En dat allemaal om een probleem op te lossen dat ze zelf hebben veroorzaakt. Wat een service.

Als je een stressvolle baan/ bedrijf hebt zit je niet te wachten op tijdrovende problemen. Dat kost dan gewoon veel geld. Ik heb verschillende nummers in mijn telefoon voor Tesla maar heb nog nooit iemand binnen 15 minuten aan de lijn gehad. langste was meer dan een uur en toen heb ik opgehangen.

Bijgevolg hoort dit draadje feilloos onder janken over service, want het gaat hier om een eenmalig feit van een update die mis loopt en waar Tesla er volgens de topicstarter nogal makkelijk vanaf maakt met dat het PEBSWAC is.

Wellicht wordt het woord "janken" in sommige kringen lichtzinnig gebruikt maar toen mijn puberdochter laatst dit woord tegen mijn jongere zoontje gebruikte heb ik haar toch even goed uitgelegd dat mensen normaal niet zo met elkaar omgaan. Ik hou ook wel van een beetje provoceren maar probeer het wel op een verantwoord niveau te houden.
 
Tjongejonge: #doeslief ;)

Opmerkelijk vind ik overigens dat het blijkbaar gewoon is om bij pech te moeten bellen met een telefoonhulplijn ("callcentre"), die volledig Indiaas/Pakistaans engelstalig is. Dat werkt pas echt goed: klant wellicht in paniek mag in een voor hem vreemde taal gaan communiceren met een "hulpverlener", die zich ook in een voor hem/haar vreemde taal moet uitdrukken. Zelf heb ik de ervaring dat menigeen er dan niet meer uitkomt (my English is quite good, by the way). Dat wordt nog wat met de Italianen en Fransen ...:p
 
  • Like
Reactions: horta
Opmerkelijk vind ik overigens dat het blijkbaar gewoon is om bij pech te moeten bellen met een telefoonhulplijn ("callcentre"), die volledig Indiaas/Pakistaans engelstalig is.
Ik lees hier toch heel vreemde dingen.

Ik heb nog nooit met India of Pakistan gebeld als ik het gratis 0800-nummer belde van Tesla. Als ik een engelstalige operator aan de lijn kreeg en ik vroeg wat door of we zaten wat te wachten, zat ie in Noorwegen.
 
  • Disagree
Reactions: SMU
Als je een stressvolle baan/ bedrijf hebt zit je niet te wachten op tijdrovende problemen. Dat kost dan gewoon veel geld. Ik heb verschillende nummers in mijn telefoon voor Tesla maar heb nog nooit iemand binnen 15 minuten aan de lijn gehad. langste was meer dan een uur en toen heb ik opgehangen.
Inderdaad. Als er in het update scherm staat dat je bij het accepteren 5% kans loopt (20 updates aagenomen, eentje fout) op een niet-werkende auto, een avond chagrijn in de wachtstand van Tesla Service en de volgende dag een halve dag bij een SeC voordat de auto het weer doet, denk ik niet dat veel mensen op die knop drukken. Want Tesla rijders zijn over het algemeen drukke mensen die geen tijd hebben voor nog een urgent probleem erbij.
De hoop dat met die update het (ondertussen al een jaar lange) iPhone probleem eindelijk verholpen is, is het risico op de ellende van een falende update gewoon niet waard.

Wellicht wordt het woord "janken" in sommige kringen lichtzinnig gebruikt maar toen mijn puberdochter laatst dit woord tegen mijn jongere zoontje gebruikte heb ik haar toch even goed uitgelegd dat mensen normaal niet zo met elkaar omgaan. Ik hou ook wel van een beetje provoceren maar probeer het wel op een verantwoord niveau te houden.
Same here. Ik weiger principieel in dat thread te posten. Niet alleen vanwege de drukte en het gebrek aan overzicht, maar vooral ook om de suggestie dat mensen die problemen rapporteren maar een stelletje 'jankerds' zijn stuit mij voor de borst. Ik ga mij daar dan ook niet vrijwillig onder scharen en ik verwacht niet dat mensen die dat wel doen daar veel bruikbare oplossingen aangereikt krijgen.
 
  • Like
Reactions: 4DXP and DutchTM3
Ik heb het nummer gebeld wat mij destijds bij aflevering is gegeven.

Dat is waarschijnlijk het nummer van de Service Center, niet nodzakelijk die van de pechverhelping. Of zelfs dat van "Delivery", en dat is nog eens iets anders. Je wacht bij de pechverhelping het minst lang, bij de Service Center al wat langer, en bij Delivery en Internal Sales nog (een pak) langer.

En de zeldzamen keren dat ik iemand aan de lijn kreeg, heeft niemand mij verteld dat ik het verkeerde nummer heb gebeld.
Eens je een persoon aan de lijn krijgt, dan doet die meestal zijn best om je probleem op te lossen. Maar als je pech hebt, dan moet je wel degelijk best pechverhelping bellen. In mijn wagen stond een Nederlands nummer, 013 799 9525, naast "Tesla pechhulp nodig? Bel...".

Voor mijn wagen het verkeerde nummer, voor de jouwe wellicht een goede? Je zou het moeten vragen aan andere Nederlanders.

Voor mij is het correcte nummer trouwens +32 3 8081782.
 
Dat is waarschijnlijk het nummer van de Service Center, niet nodzakelijk die van de pechverhelping. Of zelfs dat van "Delivery", en dat is nog eens iets anders. Je wacht bij de pechverhelping het minst lang, bij de Service Center al wat langer, en bij Delivery en Internal Sales nog (een pak) langer.
Ik heb niet de indruk dat alles veel beter zou zijn geweest als ik een ander nummer gebeld zou hebben. Maar wellicht dat de telefoon wat sneller beantwoord zou zijn. Dat had al de helft van de ellende bespaard.

Eens je een persoon aan de lijn krijgt, dan doet die meestal zijn best om je probleem op te lossen. Maar als je pech hebt, dan moet je wel degelijk best pechverhelping bellen. In mijn wagen stond een Nederlands nummer, 013 799 9525, naast "Tesla pechhulp nodig? Bel...".
Ik bel een nummer dat daar veel op lijkt; Het komt in hetzelfde gebouw uit. Waarschijnlijk scheelt het een keuze menu, maar komt het uiteindelijk op dezelfde wachtrij uit.
 
Ik lees hier toch heel vreemde dingen.

Ik heb nog nooit met India of Pakistan gebeld als ik het gratis 0800-nummer belde van Tesla. Als ik een engelstalige operator aan de lijn kreeg en ik vroeg wat door of we zaten wat te wachten, zat ie in Noorwegen.
Hier reageerde ik op een eerdere suggestie dat dit zo zou zijn, overigens blijft het ook bij een Noor een zelfde probleem. Zelf heb ik als hulpverlener met paniekerige klanten mogen werken; en geloof me: als het echt mis is verdwijnt bij vrijwel iedereen het heldere denken :rolleyes: (ben zelf ook niet beter trouwens :oops: ).
 
Bedankt voor de info maar als newby wist ik niet dat dat op de motor betrekking heeft. Ik dacht meer gears en shafts. Bij inleveren heb ik natuurlijk gevraagd wat de verwachting zou zijn. De service medewerker zei dat ik een loaner meekreeg omdat hij niet precies wist of hij meteen diezelfde dag klaar zou zijn. Na inspectie zou je een infofeedback verwachten over de uiteindelijke serviceduur.

Nogmaals als je een negatief beeld wilt creëren van je bedrijf dan moet je vooral niet communiceren. Ook al ben je niet in staat om aan verwachtingen te voldoen dan kan je communicatie er voor zorgen dat mensen niet gefrustreerd raken. Men can't stand open ends...

Ik ben met je eens dat het beter kan op dat punt en misschien wel moet.

Het is wellicht ook dat ik zo vaak lees dat de service van Tesla ondermaats is met voorbeelden waarvan ik ervaren heb dat dat bij andere merken eerder erger is dan minder erg en ik ook gewoon in het algemeen heel tevreden ben over de service van Tesla dat ik een beetje moe wordt van de klachten, die mijns inziens heel erg worden gevoed doordat mensen elkaar napraten.

Tesla is geen perfect bedrijf, er gaat genoeg fout, maar ze doen het echt niet slechter dan gemiddeld. Integendeel.

Dus dan geef ik wat tegengas. ;)
 
Status
Not open for further replies.