De Tesla-liefde blijkt in elk geval niet wederzijds.
Ik ben daarnet eindelijk teruggebeld en het gesprek begon er al mee dat ik zelf die firmware update heb geaccepteerd. Dat daar niet bij stond vermeld dat de auto daarna mogelijk onbruikbaar kon zijn, was kennelijk een goed tegen-argument. Maar Tesla kan, of wil, niets doen om het ongemakt van een door hen zelf gebrickte auto te compenseren.
Er werd aangeboden de auto de hammeren, wat niet alleen een ongelukkig gekozen term is, maar ook nog eens het risico oplevert dat de auto daarna helemaal niet meer rijdt. Na de eerdere beschuldiging van het zelf accepteren van de update kan ik dat risico natuurlijk niet accepteren. Dus ik mag bij gratie Tesla's morgen om 9:00 langskomen om de door hen zelf veroorzaakte problemen te laten oplossen. Een Tesla Ranger langssturen of de auto ophalen was geen optie, ondanks dat nog geen 25km van zowel SeC Tilburg als SeC Eindhoven woon. Het gaat me dus gewoon een halve dag aan facturabele uren kosten, want ik kan pas om 9:00 uur terecht, en ze verwachten twee uur nodig te hebben. En dat allemaal om een probleem op te lossen dat ze zelf hebben veroorzaakt. Wat een service.