Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Nogmaals.... Zo goed als alle nieuwe SUC's staan gewoon gepinned op het stadscentrum.

Je denkt toch niet dat de nieuwe SUC in Brugge gewoon op de grote markt komt? Van sommige is wel al een exactere lokatie bekend en dan staat de pin wel goed, is er geen exacte locatie bekend, dan staat de pin op het stad of dorp centrum.
 
Nogmaals.... Zo goed als alle nieuwe SUC's staan gewoon gepinned op het stadscentrum.

Je denkt toch niet dat de nieuwe SUC in Brugge gewoon op de grote markt komt? Van sommige is wel al een exactere lokatie bekend en dan staat de pin wel goed, is er geen exacte locatie bekend, dan staat de pin op het stad of dorp centrum.
Daar lijkt het inderdaad op. Het is een beetje een 'rush job' geweest om die locaties op de site te zetten. We moeten nu maar geduldig afwachten waar ze werkelijk al die extra SuCs gaan plaatsen.
 
Prima nieuws van de nieuwe Sucs. Gent en Antwerpen zullen waarschijnlijk wel uitbreidingen zijn.
Alleen blijft Wallonië nog een klein beetje een blinde vlek vind ik. Met mijn S60 voor enkele dagen naar pakweg Marche En Famenne of Dinant gaan blijft nog een beetje een risico indien je op voorhand niet helemaal zeker bent dat je ter plekke kan laden.
 
Vraagje: binnenkort ga ik richting Andalusië en nu eens niet via de route Soleil maar via Paris - Orléans. Op Tesla | Hoogte grafiek zie ik ten zuiden van Parijs een SuC 'Les Ulis' staan (en die moet ik vanuit Lille/Rijssel prima kunnen halen), maar op supercharge.info kom ik die niet tegen..? Iemand? Of kan ik sowieso vanuit Lille/Rijssel beter Rungis nemen... of Lille/Rijssel - korte stop Senlis - door naar Orléans..?

Edit: ah... Les Ulis staat op 'Binnenkort' @Merijn :)

Dus: tip voor Lille/Rijssel - Rungis ... of Lille/Rijssel - korte stop Senlis - door naar Orléans..?
 
Lille- Rungis is goed te doen. Ben vorige week in 1x op Gent gereden vanaf Rungis, wel met een 90D

upload_2017-4-25_16-42-5.png
 
  • Helpful
Reactions: Keezje
Prima nieuws van de nieuwe Sucs. Gent en Antwerpen zullen waarschijnlijk wel uitbreidingen zijn.
Alleen blijft Wallonië nog een klein beetje een blinde vlek vind ik. Met mijn S60 voor enkele dagen naar pakweg Marche En Famenne of Dinant gaan blijft nog een beetje een risico indien je op voorhand niet helemaal zeker bent dat je ter plekke kan laden.
Zelfde hier met mijn 70d beetje krap in de winter
 
Laten we eens inzoomen op dat plaatje en de pet van Tesla Energy opzetten. Wat we zien is een Art Impression en het is erg ruim opgezet. In feite zijn het, ruw geschat, zo'n 100 tot 120 parkeerplaatsen. Menig buurtwinkelcentrum heeft er al aanzienlijk meer.
In het gebouwtje in het midden is een ruimte waar je het kwartiertje laden kunt zoetbrengen, dat kennen we al van onze huidige versies, en in de aanbouw staat een twintigtal Powerpacks. Deze hebben samen een capaciteit van 4 mWh. Met de netbeheerders heeft Tesla deals gesloten waardoor deze powerpacks het net balanceren en uiteraard worden ze geladen uit overschotten en ontladen door auto's die langs komen en door terug te leveren aan het net. In dat geheel draaien ook de zonnepanelen mee, uiteraard als ondersteuning want de dag opbrengst zal bij 800 panelen misschien net boven 1 mWh zijn en daar laad je bij een gemiddelde laadbeurt van 40 kWh hooguit 25 auto's mee. Maar omdat ze alles in huis hebben sluiten ze deals met bedrijven met grote platte daken om deze vol te leggen met panelen waardoor deze mooi geïntegreerd worden met ook een aantal Powerpacks.

En deze situaties zijn bijna onbeperkt te kopiëren waarbij de omvang kan variëren.

Dit plaatje zou ook een mooi voorbeeld zijn van een stads SuC. Omdat enerzijds met de nieuwe batterijen straks een flink bereik gehaald wordt (ik verwacht dat maar weinigen de instapversie zullen kopen omdat het prijsverschil met een maatje groter waarschijnlijk wel zal meevallen) en anderzijds de nieuwkomer EV rijder straks aardig in de buurt van zijn huidige patroon zal kunnen blijven, één of een paar keer per week langs dit laadplein voor een kwartiertje en hij heeft verder nergens omkijken naar. We gaan er hierbij van uit dat hij geen eigen laadmogelijkheid thuis heeft en aangewezen is op derden.
Nog een stapje verder en deze plaatsen, die ook compact kunnen zijn, zijn tegelijk de stalling voor de gedeelde vloot die beschikbaar wordt gesteld als de vraag groter is dan het aanbod. (onderdeel masterplan). Mooie tijden.
 
Vraagje: binnenkort ga ik richting Andalusië en nu eens niet via de route Soleil maar via Paris - Orléans. Op Tesla | Hoogte grafiek zie ik ten zuiden van Parijs een SuC 'Les Ulis' staan (en die moet ik vanuit Lille/Rijssel prima kunnen halen), maar op supercharge.info kom ik die niet tegen..? Iemand? Of kan ik sowieso vanuit Lille/Rijssel beter Rungis nemen... of Lille/Rijssel - korte stop Senlis - door naar Orléans..?

Edit: ah... Les Ulis staat op 'Binnenkort' @Merijn :)

Dus: tip voor Lille/Rijssel - Rungis ... of Lille/Rijssel - korte stop Senlis - door naar Orléans..?

Oeps, blijkbaar zijn de geplande Superchargers nu toegevoegd aan de dataset die ik via de API opvraag.
Had destijds al wel gezien dat er een veld bestond dat aangaf of het om een bestaande of geplande SuC ging, maar werd toen niet gebruikt.
Ik zal nu kijken of ik dmv een kleurverschil een onderscheid kan maken in bestaand en gepland.
 
  • Helpful
Reactions: Keezje
Oeps, blijkbaar zijn de geplande Superchargers nu toegevoegd aan de dataset die ik via de API opvraag.
Had destijds al wel gezien dat er een veld bestond dat aangaf of het om een bestaande of geplande SuC ging, maar werd toen niet gebruikt.
Ik zal nu kijken of ik dmv een kleurverschil een onderscheid kan maken in bestaand en gepland.

Ik heb zojuist de weergave aangepast.
Er zijn nu drie categorieën zichtbaar op de kaart:
- Superchargers (rood)
- Superchargers gepland (blauw)
- Destination Chargers (grijs)

En je kunt deze categorieën afzonderlijk aan en uit zetten. Standaard staan nu alleen de Superchargers aan.

Zie:
Tesla | Hoogte grafiek
of
Tesla | Hoogte tabel
 
Laten we eens inzoomen op dat plaatje en de pet van Tesla Energy opzetten. Wat we zien is een Art Impression en het is erg ruim opgezet. In feite zijn het, ruw geschat, zo'n 100 tot 120 parkeerplaatsen. Menig buurtwinkelcentrum heeft er al aanzienlijk meer.
In het gebouwtje in het midden is een ruimte waar je het kwartiertje laden kunt zoetbrengen, dat kennen we al van onze huidige versies, en in de aanbouw staat een twintigtal Powerpacks. Deze hebben samen een capaciteit van 4 mWh. Met de netbeheerders heeft Tesla deals gesloten waardoor deze powerpacks het net balanceren en uiteraard worden ze geladen uit overschotten en ontladen door auto's die langs komen en door terug te leveren aan het net. In dat geheel draaien ook de zonnepanelen mee, uiteraard als ondersteuning want de dag opbrengst zal bij 800 panelen misschien net boven 1 mWh zijn en daar laad je bij een gemiddelde laadbeurt van 40 kWh hooguit 25 auto's mee. Maar omdat ze alles in huis hebben sluiten ze deals met bedrijven met grote platte daken om deze vol te leggen met panelen waardoor deze mooi geïntegreerd worden met ook een aantal Powerpacks.

En deze situaties zijn bijna onbeperkt te kopiëren waarbij de omvang kan variëren.

Dit plaatje zou ook een mooi voorbeeld zijn van een stads SuC. Omdat enerzijds met de nieuwe batterijen straks een flink bereik gehaald wordt (ik verwacht dat maar weinigen de instapversie zullen kopen omdat het prijsverschil met een maatje groter waarschijnlijk wel zal meevallen) en anderzijds de nieuwkomer EV rijder straks aardig in de buurt van zijn huidige patroon zal kunnen blijven, één of een paar keer per week langs dit laadplein voor een kwartiertje en hij heeft verder nergens omkijken naar. We gaan er hierbij van uit dat hij geen eigen laadmogelijkheid thuis heeft en aangewezen is op derden.
Nog een stapje verder en deze plaatsen, die ook compact kunnen zijn, zijn tegelijk de stalling voor de gedeelde vloot die beschikbaar wordt gesteld als de vraag groter is dan het aanbod. (onderdeel masterplan). Mooie tijden.

Wat ook opvalt in de render is het dak van de zichtbare Model 3's. Duidelijk dat als de renders wat kloppen dat er solar tech in het dak verwerkt is. Dat was uiteraard wel al langer geweten, maar hier geeft het ook al een eerste indruk van hoe dit visueel zichtbaar zou zijn.
 
Ik ben wel een beetje teleurgesteld dat SuC Langres in de stad zelf gepland is en niet op de aire de service aan de A31. Dat had ik veel liever gehad.

Langres is wel een mooi stadje. Zou net als Beaune dan wel een plek kunnen zijn waar je in de zomer gerust wel een uurtje wil volladen om een stukje te wandelen in stadscentrum (en vooraleer ik de helft van het forum over me heen krijg - alleen volladen zeg ik; één uurtje en geen twee!).

Voor zowat de helft van Vlaanderen ging de favoriete weg naar de Franse Alpen ook over Reims (aangenamer dan via Metz), maar Reims-Beaune was in de winter met de Tesla toch wel een te lange stretch. Met Chateauvillain erbij gaan we die route ook terug kunnen nemen.
 
  • Like
Reactions: sweep
Langres is wel een mooi stadje. Zou net als Beaune dan wel een plek kunnen zijn waar je in de zomer gerust wel een uurtje wil volladen om een stukje te wandelen in stadscentrum (en vooraleer ik de helft van het forum over me heen krijg - alleen volladen zeg ik; één uurtje en geen twee!).

Voor zowat de helft van Vlaanderen ging de favoriete weg naar de Franse Alpen ook over Reims (aangenamer dan via Metz), maar Reims-Beaune was in de winter met de Tesla toch wel een te lange stretch. Met Chateauvillain erbij gaan we die route ook terug kunnen nemen.
Het zou me niets verbazen als de SuC Chateauvillain op de aire de service zou komen. Deze: Google Maps
En dat zou meteen ook betekenen dat die van Langres waarschijnlijk ook aan de A31 komt. Want die aires zijn allemaal eigendom van APRR.
 
Hongaarse serieuze pers pak het ook op
Felkerült Győr a Tesla térképére
Maar goed. Voor landelijke dekking zijn er meer nodig. Denk aan het zuid-oosten en richting het Balaton.

Gezien ja, mooi, kleine stapjes. Deze moet je ook in samenhang zien met de geplande in St. Pölten (A) waardoor de geplaagde SuC in Wenen (ver van de route, vier stalls, taxi's, als bedrijvenpark volop werkt te weinig stroom en nog wat) vermeden kan worden. En dan zijn alle "legs" naar Budapest royaal onder de 200 km.
 
Niet eens aan gedacht. Morgen héél vroeg op weg naar Hongarije. Deze keer wordt een gecombineerde SuC en DeC trip. Fijn overnachten heenweg in hotel in Oostenrijk met binnen zwembad en blijven extra dagje. We moeten tegenwoordig iets meer bieden om de meiden enthousiast voor de 1.500 km te krijgen :) en dan zondag maar één SuC, die in Wenen maar op zondag is er genoeg stroom. Terugweg eind van de week hotel met DeC net onder Regenburg. Zal wel verslag uitbrengen. Dan net als vroeger weer hopen op opening nieuwe SuC's. Tijdens ons eerste bezoek aan Hongarije werd terwijl we daar waren Wenen geopend. Dat scheelde al gelijk natuurlijk maar toen konden we nog niet helemaal op SuC verder dus bij Salzburg (Kaiserhof had nog geen SuC) hotel met laadpaal gevonden.