Gtech
Active Member
Misschien wordt de plekken straks minder snel ge-iced omdat je er maar 40min mag staan. Maargoed aan de andere kant zo'n bordje zal een echte ICE-hork ook niet tegen houden.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Akkoord, maar daarvoor hebben we de idle fee ondertussen.
Moet je toch 100% laden, dan sta je er soms langer dan 40minuten.
Enfin, geen groot issue uiteindelijk
Zelfs officieel gedefinieerd als...nadat je "laadsessie" is beëindigd. En wanneer je dan binnen vijf minuten de auto verplaatst, wordt de 5 minuten boete weer geschrapt.Idee fee , oftewel betalen per minuut nadat je 100% bereikt hebt is de regel volgens mijn.
Dus je kan er, als er geen wachtenden zijn uiteraard, gewoon zonder meerkosten staan tot 100%
Mijn punt is eigenlijk dat het laden van 80->100% best "aangepakt" zou mogen/kunnen worden. Zeker bij drukke stations en in regio's waar je met 80% eenvoudig de volgende hop kunt halen. Van 80->100% duurt immers ook zomaar 40-60 minuten. Maar goed...de meesten die op vakantie zijn, zullen toch zo snel mogelijk op bestemming willen aankomen...dan is een extra 40 minuten staan natuurlijk zonde van de tijd.
Sorry dat ik het zo benoem, maar wat een kolder.Zelfs officieel gedefinieerd als...nadat je "laadsessie" is beëindigd. En wanneer je dan binnen vijf minuten de auto verplaatst, wordt de 5 minuten boete weer geschrapt.
Mijn punt is eigenlijk dat het laden van 80->100% best "aangepakt" zou mogen/kunnen worden. Zeker bij drukke stations en in regio's waar je met 80% eenvoudig de volgende hop kunt halen. Van 80->100% duurt immers ook zomaar 40-60 minuten. Maar goed...de meesten die op vakantie zijn, zullen toch zo snel mogelijk op bestemming willen aankomen...dan is een extra 40 minuten staan natuurlijk zonde van de tijd.
Wanneer er de komende jaren toch files ontstaan bij SuC's, dan zal hier best door Tesla naar gekeken worden. Hoe "netter" iedereen laadt, hoe minder vervelende maatregelen er genomen zullen worden .
Rij jij al tesla? Lijkt me niet ik heb met mijn 70d geregeld tot 100,% moeten laden. Om diverse redenen, zwaar geladen auto , wind, winter reken +30%.... Redenen genoeg.Zelfs officieel gedefinieerd als...nadat je "laadsessie" is beëindigd. En wanneer je dan binnen vijf minuten de auto verplaatst, wordt de 5 minuten boete weer geschrapt.
Mijn punt is eigenlijk dat het laden van 80->100% best "aangepakt" zou mogen/kunnen worden. Zeker bij drukke stations en in regio's waar je met 80% eenvoudig de volgende hop kunt halen. Van 80->100% duurt immers ook zomaar 40-60 minuten. Maar goed...de meesten die op vakantie zijn, zullen toch zo snel mogelijk op bestemming willen aankomen...dan is een extra 40 minuten staan natuurlijk zonde van de tijd.
Wanneer er de komende jaren toch files ontstaan bij SuC's, dan zal hier best door Tesla naar gekeken worden. Hoe "netter" iedereen laadt, hoe minder vervelende maatregelen er genomen zullen worden .
."Zeker bij drukke stations en in regio's waar je met 80% eenvoudig de volgende hop kunt halen."
bedankt voor je verduidelijkingDrie reacties met aannames, toon en zelfs pinnigheid die niet nodig is (@Phil_BE ; @Pascal-R ; @KristofL) ... Niets wat u zegt heeft iets te maken met mijn opmerking.
.
Alle drie de geschetste situaties vallen niet binnen mijn opmerking. Het zijn namelijk voorbeelden van situaties dat NIET de volgende SuC eenvoudig gehaald kan worden. En mijn "aanpakken" staat niet voor niets tussen haakjes. Aanpakken is niet aan je haren van de SuC getrokken worden. Er zijn vele mogelijkheden waarbij waarschuwingen in apps of hogere tarieven voorbeelden kunnen zijn.
Hoe meer SuC's er komen, hoe minder de noodzaak moet ontstaan om tot meer dan 80-90% te laden.
Ik heb slechts willen aangegeven dat de idle-fee een eerste stap is in het "opvoeden" van de gebruikers van het netwerk. Bij toenemend misbruik (door onwetendheid of koppigheid), zullen zeker nieuwe opvoedpogingen worden ondernomen.
Dit alles getriggerd door bordjes met 40 minuten max laden...bordjes die ik logisch vind, omdat zowel de reiziger, als diegene die wacht daar wat aan heeft.
Een met @PaulusdB ; Dit is voor de toekomst. En als (potentiële) Tesla rijder hebben we invloed op deze toekomst...that's all.
Zelfs officieel gedefinieerd als...nadat je "laadsessie" is beëindigd. En wanneer je dan binnen vijf minuten de auto verplaatst, wordt de 5 minuten boete weer geschrapt.
Mijn punt is eigenlijk dat het laden van 80->100% best "aangepakt" zou mogen/kunnen worden. Zeker bij drukke stations en in regio's waar je met 80% eenvoudig de volgende hop kunt halen. Van 80->100% duurt immers ook zomaar 40-60 minuten. Maar goed...de meesten die op vakantie zijn, zullen toch zo snel mogelijk op bestemming willen aankomen...dan is een extra 40 minuten staan natuurlijk zonde van de tijd.
Wanneer er de komende jaren toch files ontstaan bij SuC's, dan zal hier best door Tesla naar gekeken worden. Hoe "netter" iedereen laadt, hoe minder vervelende maatregelen er genomen zullen worden .
Sorry vriend, maar dit is ZEVER !!
Je gaat me nu toch niet vertellen dat we we nu ook al niet meer mogen volladen als dat nodig is!!??
Volgens mij is dat logisch en ik zei exact hetzelfde. Standaard moet je dat niet willen.Ik laad meestal maar tot rond 80-85% omdat al wat je meer wil teveel tijd in beslag gaat nemen.
Ik ga niet voor mijn plezier bij een SuC gaan zitten kamperen hoor!
Maar ik heb ook al enkele keren voor gehad dat je een grotere trip doet waarbij je extra lading nodig hebt, en ja, ik heb mijn S ook al tot 100% geladen en terwijl iets gaan eten. En ja, als ik bericht krijg via de app dat hij geladen is en we zijn nog niet klaar ga ik de auto verzetten.
Grote BS. Een mening mag iemand altijd verkondigen. Ervaring(sdeskundig) of niet. Hooguit kan je zeggen dat je het niet eens bent met mijn mening en wanneer het je behaagt, kan je argumenteren waar de mening zou rammelen.Eerst rij ervaring opdoen en dan meningen verkondigen aub !!!