Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Egerkingen wordt op dit moment uitgebreid met 4 extra stallen. Totaal aantal wordt 10.
IMG_7292.JPG
 
  • Like
Reactions: Steven and HWS
Idee fee , oftewel betalen per minuut nadat je 100% bereikt hebt is de regel volgens mijn.

Dus je kan er, als er geen wachtenden zijn uiteraard, gewoon zonder meerkosten staan tot 100%
Zelfs officieel gedefinieerd als...nadat je "laadsessie" is beëindigd. En wanneer je dan binnen vijf minuten de auto verplaatst, wordt de 5 minuten boete weer geschrapt.

Mijn punt is eigenlijk dat het laden van 80->100% best "aangepakt" zou mogen/kunnen worden. Zeker bij drukke stations en in regio's waar je met 80% eenvoudig de volgende hop kunt halen. Van 80->100% duurt immers ook zomaar 40-60 minuten. Maar goed...de meesten die op vakantie zijn, zullen toch zo snel mogelijk op bestemming willen aankomen...dan is een extra 40 minuten staan natuurlijk zonde van de tijd.

Wanneer er de komende jaren toch files ontstaan bij SuC's, dan zal hier best door Tesla naar gekeken worden. Hoe "netter" iedereen laadt, hoe minder vervelende maatregelen er genomen zullen worden ;).
 
  • Disagree
Reactions: Firebird
Wat is eenvoudig. Vorig weekend tijdens mijn retourtje Z-Frankrijk lag mijn verbruik rond de 300wh/km. Ik wilde niet bij elke SuC stoppen en er telkens eentje overslaan. Dan heb je toch wat meer lading nodig. Stond overigens bij alle SuC's alleen op een enkele uitzondering na waar een 2e geparkeerd stond.
 
Ik kom die mensen ook voortdurend tegen; sommigen werken zelfs bij Tesla. Het is (voor het bedrijf) gewoon geen actuele prioriteit.
Komt vanzelf wanneer de bezettingsgraden omhoog gaan en de medewerkers hun Model 3's afgeleverd krijgen, tot die tijd moeten we ons er ook maar niet te druk over maken.
 
  • Like
Reactions: Defiant
Mijn punt is eigenlijk dat het laden van 80->100% best "aangepakt" zou mogen/kunnen worden. Zeker bij drukke stations en in regio's waar je met 80% eenvoudig de volgende hop kunt halen. Van 80->100% duurt immers ook zomaar 40-60 minuten. Maar goed...de meesten die op vakantie zijn, zullen toch zo snel mogelijk op bestemming willen aankomen...dan is een extra 40 minuten staan natuurlijk zonde van de tijd.

Wel ik denk dat je hierin mis bent en dat enige ervaring met het rijden met een Tesla hierin ontbreekt om zulk statement te kunnen maken.

Mijn Tesla heeft mij wel reeds al aangeraden om hoger te laden dan 80% aan een SUC tijdens een reis. En ik heb dan nog een P90D, dus zij met een 70 of zo die zullen zulke situaties nog meer tegen komen.

Wanneer ik vorig jaar bijvoorbeeld naar Rust in Duitsland reed en Aarlen nog niet open was en ik thuis vertrok met 100% geladen moest ik toch nog in Machelen gaan bijladen van wat ik tussen Antwerpen en Brussel verbruikt had om tot in Metz te geraken, en dat was ocharme nog geen 10%
 
Zelfs officieel gedefinieerd als...nadat je "laadsessie" is beëindigd. En wanneer je dan binnen vijf minuten de auto verplaatst, wordt de 5 minuten boete weer geschrapt.

Mijn punt is eigenlijk dat het laden van 80->100% best "aangepakt" zou mogen/kunnen worden. Zeker bij drukke stations en in regio's waar je met 80% eenvoudig de volgende hop kunt halen. Van 80->100% duurt immers ook zomaar 40-60 minuten. Maar goed...de meesten die op vakantie zijn, zullen toch zo snel mogelijk op bestemming willen aankomen...dan is een extra 40 minuten staan natuurlijk zonde van de tijd.

Wanneer er de komende jaren toch files ontstaan bij SuC's, dan zal hier best door Tesla naar gekeken worden. Hoe "netter" iedereen laadt, hoe minder vervelende maatregelen er genomen zullen worden ;).
Sorry dat ik het zo benoem, maar wat een kolder.
Als ik om wat voor reden dan ook mij. Auto vol moet hebben op 100 procent, heeft daar verder niemand iets mee te maken. Ook Tesla niet. Bijvoorbeeld omdat ik weet dat ik voor mijn eindbestemming 90 procent charge nodig heb (volgens de berekening in mijn auto) maar geen zin heb om vol spanning met 2 kleine kinderen achterin het laatste stuk met 70 km/u te moeten doen om mijn doel te halen.

Legio voorbeelden te bedenken.

Is hetzelfde als wanneer ik ergens ga eten. Nee... Je bord leeg eten is er niet bij. Dat duurt te lang. Na 80 procent heb je toch geen honger meer, en die laatste 20 procent duurt toch maar langer omdat de grootste trek weg is. En het restaurant wil graag de tafel nogmaals vergeven, want er zitten mensen aan de bar te wachten.
 
Zelfs officieel gedefinieerd als...nadat je "laadsessie" is beëindigd. En wanneer je dan binnen vijf minuten de auto verplaatst, wordt de 5 minuten boete weer geschrapt.

Mijn punt is eigenlijk dat het laden van 80->100% best "aangepakt" zou mogen/kunnen worden. Zeker bij drukke stations en in regio's waar je met 80% eenvoudig de volgende hop kunt halen. Van 80->100% duurt immers ook zomaar 40-60 minuten. Maar goed...de meesten die op vakantie zijn, zullen toch zo snel mogelijk op bestemming willen aankomen...dan is een extra 40 minuten staan natuurlijk zonde van de tijd.

Wanneer er de komende jaren toch files ontstaan bij SuC's, dan zal hier best door Tesla naar gekeken worden. Hoe "netter" iedereen laadt, hoe minder vervelende maatregelen er genomen zullen worden ;).
Rij jij al tesla? Lijkt me niet ik heb met mijn 70d geregeld tot 100,% moeten laden. Om diverse redenen, zwaar geladen auto , wind, winter reken +30%.... Redenen genoeg.
 
Drie reacties met aannames, toon en zelfs pinnigheid die niet nodig is (@Phil_BE ; @Pascal-R ; @KristofL) ... Niets wat u zegt heeft iets te maken met mijn opmerking.

"Zeker bij drukke stations en in regio's waar je met 80% eenvoudig de volgende hop kunt halen."
.

Alle drie de geschetste situaties vallen niet binnen mijn opmerking. Het zijn namelijk voorbeelden van situaties dat NIET de volgende SuC eenvoudig gehaald kan worden. En mijn "aanpakken" staat niet voor niets tussen haakjes. Aanpakken is niet aan je haren van de SuC getrokken worden. Er zijn vele mogelijkheden waarbij waarschuwingen in apps of hogere tarieven voorbeelden kunnen zijn.

Hoe meer SuC's er komen, hoe minder de noodzaak moet ontstaan om tot meer dan 80-90% te laden.

Ik heb slechts willen aangegeven dat de idle-fee een eerste stap is in het "opvoeden" van de gebruikers van het netwerk. Bij toenemend misbruik (door onwetendheid of koppigheid), zullen zeker nieuwe opvoedpogingen worden ondernomen.

Dit alles getriggerd door bordjes met 40 minuten max laden...bordjes die ik logisch vind, omdat zowel de reiziger, als diegene die wacht daar wat aan heeft.

Een met @PaulusdB ; Dit is voor de toekomst. En als (potentiële) Tesla rijder hebben we invloed op deze toekomst...that's all.
 
  • Like
Reactions: FrankNL and eelcodb
Sorry nogmaals... je kan op geen enkele manier inschatten voor iemand anders hoeveel lading hij nodig heeft. Het gaat niet enkel om de stukjes tussen de SUC's, maar ook bijvoorbeeld of je op je bestemming een laadmogelijkheid hebt of niet. Als de afstand tussen de laatste SUC en de bestemming van de reis (en er is op bestemming geen laden beschikbaar) behoorlijk is dan zal ik bij de laatste mijn batterij zo vol mogelijk laden omdat ik nog terug moet en dagelijks verlies heb ook al staat hij stil.

Het klopt ook niet dat de laatste 20% 1 uur duurt. Als ik in mijn Tesla log kijk dan kan ik zien dat ik bijvoorbeeld in Lille enkele weken geleden tot 87% heb geladen en die 7% duurde 8 minuten.

Als ik heel diep terug graaf dan kan ik nog die sessie opvragen van toen ik naar Duitsland moest en in Machelen moest laden met een batterij van 86% , ik heb toen in 13 minuten geladen van 86% naar 94%.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Drie reacties met aannames, toon en zelfs pinnigheid die niet nodig is (@Phil_BE ; @Pascal-R ; @KristofL) ... Niets wat u zegt heeft iets te maken met mijn opmerking.

.

Alle drie de geschetste situaties vallen niet binnen mijn opmerking. Het zijn namelijk voorbeelden van situaties dat NIET de volgende SuC eenvoudig gehaald kan worden. En mijn "aanpakken" staat niet voor niets tussen haakjes. Aanpakken is niet aan je haren van de SuC getrokken worden. Er zijn vele mogelijkheden waarbij waarschuwingen in apps of hogere tarieven voorbeelden kunnen zijn.

Hoe meer SuC's er komen, hoe minder de noodzaak moet ontstaan om tot meer dan 80-90% te laden.

Ik heb slechts willen aangegeven dat de idle-fee een eerste stap is in het "opvoeden" van de gebruikers van het netwerk. Bij toenemend misbruik (door onwetendheid of koppigheid), zullen zeker nieuwe opvoedpogingen worden ondernomen.

Dit alles getriggerd door bordjes met 40 minuten max laden...bordjes die ik logisch vind, omdat zowel de reiziger, als diegene die wacht daar wat aan heeft.

Een met @PaulusdB ; Dit is voor de toekomst. En als (potentiële) Tesla rijder hebben we invloed op deze toekomst...that's all.
bedankt voor je verduidelijking
als mijn reactie agressief is overgekomen dan was dat niet de bedoeling.

Jou post kwam voor mij erg over als een vingerwijzing en daar heb ik het moeilijk mee.

Ik heb voor mijn aankoop redelijk wat gelezen hier op het forum maar niks was beter dan de praktijk.

het aanpakken van de laatste 20% laders kwam bij mij hard aan, zeker omdat je door misschien door 100% laden en trager rijden een SuC kan skippen met 2 kinderen op de achterbank soms een aanrader

anyway ieder zijn mening
 
  • Like
Reactions: Defiant
Aartselaar is een mooi voorbeeld van beide visies. Vanuit Aartselaar raak je met 10-20% in Oosterhout, Eindhoven, Machelen, Nijvel, Gent. Die 40' beperking lijkt mij dan heel terecht.
Maar je zal maar op weg zijn voor een weekendje Walcheren en daar ook nog wat rondrijden? 100% is dan geruststellend en als het toch niet volzet is, waarom niet? En als het wel volzet is, wie niet naar Walcheren moet, zou eerder zijn plaats mogen afstaan, maar hoe controleer je dit?
Complexe problematiek dus. Fairplay lijkt mij enige oplossing hier, al zitten we niet allemaal zo in elkaar.
 
Zelfs officieel gedefinieerd als...nadat je "laadsessie" is beëindigd. En wanneer je dan binnen vijf minuten de auto verplaatst, wordt de 5 minuten boete weer geschrapt.

Mijn punt is eigenlijk dat het laden van 80->100% best "aangepakt" zou mogen/kunnen worden. Zeker bij drukke stations en in regio's waar je met 80% eenvoudig de volgende hop kunt halen. Van 80->100% duurt immers ook zomaar 40-60 minuten. Maar goed...de meesten die op vakantie zijn, zullen toch zo snel mogelijk op bestemming willen aankomen...dan is een extra 40 minuten staan natuurlijk zonde van de tijd.

Wanneer er de komende jaren toch files ontstaan bij SuC's, dan zal hier best door Tesla naar gekeken worden. Hoe "netter" iedereen laadt, hoe minder vervelende maatregelen er genomen zullen worden ;).

Sorry vriend, maar dit is ZEVER !!
Je gaat me nu toch niet vertellen dat we we nu ook al niet meer mogen volladen als dat nodig is!!??

Ik laad meestal maar tot rond 80-85% omdat al wat je meer wil teveel tijd in beslag gaat nemen.
Ik ga niet voor mijn plezier bij een SuC gaan zitten kamperen hoor!
Maar ik heb ook al enkele keren voor gehad dat je een grotere trip doet waarbij je extra lading nodig hebt, en ja, ik heb mijn S ook al tot 100% geladen en terwijl iets gaan eten. En ja, als ik bericht krijg via de app dat hij geladen is en we zijn nog niet klaar ga ik de auto verzetten.

Eerst rij ervaring opdoen en dan meningen verkondigen aub !!!
 
Sorry vriend, maar dit is ZEVER !!
Je gaat me nu toch niet vertellen dat we we nu ook al niet meer mogen volladen als dat nodig is!!??

In je eigen woorden...ZEVER. Ik heb nergens gezegd dat iemand niet tot 100% mag laden. Slechts dat het verder dan 80% laden "aangepakt" mag worden wat mij betreft wanneer 80% voldoende moet zijn voor de volgende hop. Ook bij drukke laadstations heb ik als extra nuance neergezet.

Dat je (niet de enige bent die) zo fel reageert op "aanpakken", bewijs dat ik duidelijk een verkeerd woord heb gekozen. Noem het ontmoedigen, afraden, etc. In lijn van de brief van Tesla over het "misbruik maken van SuC door lokaal laden", de introductie van de idle-fee en blijkbaar de plaatsing van bordjes voor max 40 min laden. Dus had ik eerder iets als een 80+ fee in mijn hoofd.

Ik laad meestal maar tot rond 80-85% omdat al wat je meer wil teveel tijd in beslag gaat nemen.
Ik ga niet voor mijn plezier bij een SuC gaan zitten kamperen hoor!
Volgens mij is dat logisch en ik zei exact hetzelfde. Standaard moet je dat niet willen.

Maar ik heb ook al enkele keren voor gehad dat je een grotere trip doet waarbij je extra lading nodig hebt, en ja, ik heb mijn S ook al tot 100% geladen en terwijl iets gaan eten. En ja, als ik bericht krijg via de app dat hij geladen is en we zijn nog niet klaar ga ik de auto verzetten.

Dan haal je de volgende hop niet makkelijk met 80% en het was rustig, dus wat is dan het probleem? Ik ken je niet en weet niet hoe je je gedraagt bij een laadstations (etiquette), dus zou het heel raar zijn voor mij daar een oordeel over te hebben.

Eerst rij ervaring opdoen en dan meningen verkondigen aub !!!
Grote BS. Een mening mag iemand altijd verkondigen. Ervaring(sdeskundig) of niet. Hooguit kan je zeggen dat je het niet eens bent met mijn mening en wanneer het je behaagt, kan je argumenteren waar de mening zou rammelen.

Ik zit hier geen mensen aan te vallen of mensen te veroordelen omdat ik zou vinden dat ze te lang laden. Dat zou een mooie bak worden. Als die indruk is ontstaan, dan heb ik mijn mening verkeerd in dit topic verwoord. Wat wel kan gebeuren, is aanvullende maatregelen van Tesla wanneer (bepaalde) SuC's te druk worden. "Misbruik" zal dan eerst in het vizier komen. Dat is in het verleden al gebeurd (Taxi chauffeurs, lokale laders, idle-aars) en de volgende stap is de "te lang" laders.

Nu weer terug naar het liken van plaatjes van nieuwe/uitgebreide SuC's? ;)
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Charging Is Our Priority

The Tesla Team 24 april 2017
supercharger-expansion-01.jpg


As Tesla prepares for our first mass-market vehicle and continues to increase our Model S and Model X fleet, we’re making charging an even greater priority. It is extremely important to us and our mission that charging is convenient, abundant, and reliable for all owners, current and future. In 2017, we’ll be doubling the Tesla charging network, expanding existing sites so drivers never wait to charge, and broadening our charging locations within city centers.

As always, the most convenient way to charge is to plug in overnight where you park. However, to better serve the needs of owners who are traveling or those who don’t have access to reliable home charging, we will continue to aggressively expand our public charging networks. Since we first energized the Supercharger network in 2012, Tesla has built over 5,400 Superchargers with the goal of enabling convenient long distance travel for more than 200,000 Tesla owners around the world. In parallel, we’ve built a network of more than 9,000 Destination Charging connectors that replicate the convenience of home charging by providing hotels, resorts, and restaurants with Tesla Wall Connectors. But we know that to truly advance electric vehicle adoption, we must continue investing in charging infrastructure.

We started 2017 with over 5,000 Superchargers globally and by the end of this year, Tesla will double that number to total more than 10,000 Superchargers and 15,000 Destination Charging connectors around the world. In North America, we’ll increase the number of Superchargers by 150 percent, and in California alone we’ll add more than 1,000 Superchargers. We’re moving full speed on site selection and many sites will soon enter construction to open in advance of the summer travel season.

Toward that goal, Tesla will build larger sites along our busiest travel routes that will accommodate several dozen Teslas Supercharging simultaneously. In addition, many sites will be built further off the highway to allow local Tesla drivers to charge quickly when needed, with the goal of making charging ubiquitous in urban centers.

supercharger-expansion-02.jpg


Tesla will continue to lead the industry with the fastest, most advanced charging technology in the world and continue to build the only cars capable of leveraging that power. The ongoing expansion of the networks will ensure that Tesla drivers are able to quickly and easily charge their vehicles no matter what, and that a seamless charging experience remains our priority.

Interactive Supercharger map and network expansion plans here.