Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Volgende maand naar München en de onboard routeplanner eens vergeleken met abetterrouteplanner. Het hotel heeft wel een Destination Charger maar de vraag is: kan ik daar zo maar laden met mijn MTC pas???? Anders moet ik op de terugweg weer bij Jettingen kunnen komen! Tips zijn welkom!!!!
20170427_161101.jpg
20170427_162542.jpg
 
Als het hotel een Tesla Destination Charger heeft dan is er geen pasje nodig en kun je je Tesla gewoon aankoppelen en bijladen. En in München zijn al acht hotels met Tesla DeC dus geen probleem.En de Tesla Trip planner houdt ook rekening met verkeersdrukte, hoogteverschillen en zelfs wind.
Ah OK. Het hotel heeft:
Charging
1 Tesla Connector, up to 22kW.
Wel veel tussenstops maar dat zal dan wel het meest efficiënt zijn......
 
Lille- Rungis is goed te doen. Ben vorige week in 1x op Gent gereden vanaf Rungis, wel met een 90D

View attachment 224377
Op de terugweg (en volgende keren) zal ik Rungis toch vermijden en wat omrijden over SuC Marne-la-Vallee. Goeie genade wat een files weten ze in en rond Parijs te maken zeg, gewoon rond 10.30 op een doordeweekse donderdag nog steeds alles muurvast, 20km in een uur :mad: en zowel de onboard navigatie als Waze hielpen me van de wal in de... Seine deze keer. (Onboard nav heeft zich tussen Lille en Parijs sowieso zes keer opnieuw geinitialiseerd. Dat euvel was lang geleden al verholpen, dacht ik eigenlijk).

Op een dag zal Tesla nog wel andere routes om Parijs ontsluiten, ik kijk er naar uit.
 
Uit Spijkenisse vertrek je denk ik met 100%. Een stop in Oosterhout is niet efficiënt. Misschien reed je vroeger de A3 af. Dat kan nu ook best en is net zo ver (852 km) en vijf stops. Toevallig rijden wij morgenochtend ook de A3, maar dan tot Passau, maar van hieruit is Mogendorf in 1 x te halen, dus dat is onze eerste stop.

Als de Tesla site zegt dat er één lader is dan is er eentje die alleen op Tesla auto's werkt maar meestal ook eentje die elke EV met Type 2 aansluiting accepteert, dus zonder softwarebeperking tot Tesla's.
Maar daar kun je dus ook laden met de Tesla.

Schermafbeelding 2017-04-27 om 17.06.54.png
 
Uit Spijkenisse vertrek je denk ik met 100%. Een stop in Oosterhout is niet efficiënt. Misschien reed je vroeger de A3 af. Dat kan nu ook best en is net zo ver (852 km) en vijf stops. Toevallig rijden wij morgenochtend ook de A3, maar dan tot Passau, maar van hieruit is Mogendorf in 1 x te halen, dus dat is onze eerste stop.

Als de Tesla site zegt dat er één lader is dan is er eentje die alleen op Tesla auto's werkt maar meestal ook eentje die elke EV met Type 2 aansluiting accepteert, dus zonder softwarebeperking tot Tesla's.
Maar daar kun je dus ook laden met de Tesla.

View attachment 224679
In deze route zijn de laatste SuC bijna allemaal 6 stallen. Als je route over Leonberg zijn ze allen 8 stallen.
 
De Tesla-tripplanner hanteert een zeer, zeer ruime veiligheidsmarge.. prima voor mensen die niet verder willen nadenken, een zenuwachtige passagier naast zich hebben etc.. Met abetterrouteplanner kan je zelf aangeven met hoeveel marge je wilt aankomen. Inmiddels rijden we gewoon van SuC naar SuC en kijken ter plekke wel hoe lang we willen laden, of we wellicht een andere route gaan volgen... Pas lag Lille er een paar uur uit en waren we gedwongen in Gent veel langer te laden dan we in gedachte hadden.. Maak me ook niet druk om "een kwartiertje langer"... daar hangt je leven niet vanaf -;)
 
In deze route zijn de laatste SuC bijna allemaal 6 stallen. Als je route over Leonberg zijn ze allen 8 stallen.

Mogendorf, 8 stalls, vandaag drie bezet.
Wertheim, kunnen overslaan (let trouwens op dat men aan het werk is en dat je de aanwijzingen volgt want de afrit kan afgesloten zijn (vandaag, maar we hadden hem niet nodig.

Geiselwind 6 stalls, we waren de enigen
Regensburg 8 stalls, we waren de enigen


De A3 is op een aantal punten heel mooi geworden, natuurlijk ook nog wel wat Baustellen maar geen meter file gehad vandaag (kan natuurlijk ook daar wel eens tegenzitten.

Mogendorf, Geiselwind en Regensburg. Deze drie stops hadden wij vandaag nodig om bij ons hotel in de buurt van Linz te komen. Drie stops deden we vroeger ook.

Stuttgart staat bekend om veel files en een dertig kilometer lange Baustelle. En die acht zijn ingebouwd bij een Mc en andere restaurants met grote kans op icing. Ik ken die route en heb tot nu toe steeds spijt gekregen door het tijdverlies.
 
Vijf haltes over 853km? Kan toch niet, tenzij je meer dan 150 km/u wil rijden of zo? En zou dat dan efficiënt zijn?

Het kan ook met drie. Maar dan moet je echt de range gaan benutten en dus nagenoeg volladen. Dat kost meer tijd dan laden tot wat nodig is om de volgende te halen. Dan heb je wel twee stops meer maar bent uiteindelijk sneller.
Zal met grotere range straks ook wel anders worden hoewel ik me er nu al heel happy bij voel.
 
Precies. Volladen voor vertrek (natuurlijk) en verder drie stops waar je hoogstens zo'n half uur laadt (met mijn 85D, en dat zal dus nog iets beter zijn met @JohnT's 90D). Rijden aan maximaal toegelaten snelheid (of +5), gemiddeld 125 laat ons zeggen. Mensen geen onnodige range anxiety aanpraten met vijf stops, dat is echt verleden tijd. Ik had vanuit Saas-Fee zelfs genoeg aan twee stops van een goed half uur.

Je kan ook (althans naar mijn ervaring) gerust met 4, 3, 2 of 1 km typical range aankomen bij een SuC. Mocht je, op 50km van de volgende SuC, je range ietwat overschat hebben, rijd dan gewoon wat trager, het effect op overblijvende range is echt heel makkelijk zo te beheren.

Ik heb nog nooit gehoord (op dit forum of van andere rijders) dat een Tesla, vooraleer die als typical range 0 km aangaf, stilgevallen is. Op het US forum zeggen sommigen dat hen dat is overkomen als ze met bijv. 8 km range nog even het acceleratiepedaal wilden vloeren. Tja, dan gewoon geen 'plankgas' meer geven als je in de 'single digits' bent qua range, zeker? Zou me er alvast niet te veel zorgen over maken.

NB: kan de eerste die stilvalt met 8 km of zo typical range dit aub melden op het algemeen BeNe-draadje? Ik rijd wel als een macho tot pakweg 1 km range om vrouw en kinderen duidelijk te maken dat range anxiety tot niets dient (evenmin als de idiote 'drive slower than 95 km/h' berichten van de navigatie), maar als ik zelf ooit met 8 km range stilval met vrouw en kinderen aan boord, dan zal mijn familiaal imago toch wel een flinke deuk krijgen, en dat van de Tesla ook. Dus ben ik echt wel benieuwd of het gevaar bestaat (in mijn ervaring na tientallen 'pogingen', niet).
 
  • Like
Reactions: HWS
Vandaag de SEC van Leonberg bij Stuttgart aangedaan.
Hij ligt op 2-3 minuten van de snelweg A8 op een desolaat / treurig industrieterrein met veel ICE :confused:-autodealers enzo.
Wel een McDonalds en op 500m lopen een Lidl supermarkt en een Cinemagebouw met twee restaurants. Een American burger / pizza - en een Mexicaans restaurant. Prima om een hapje eten.
(nb. weet niet of deze 24/7 geopend zijn)
29-04-2017 00-17-02.jpg