Adm
Active Member
mee eens - en in aanvulling daarop, lader zal meer gaan kosten naarmate je sneller wilt laden.
Of juist minder omdat je meer kWh per tijdseenheid kunt verkopen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mee eens - en in aanvulling daarop, lader zal meer gaan kosten naarmate je sneller wilt laden.
mee eens - en in aanvulling daarop, lader zal meer gaan kosten naarmate je sneller wilt laden.
Gemak en geld zo te lezen. Ben benieuwd.
Nu we af zijn van de antennes op de daken, op naar de 1,8 miljoen paaltjes voor de deur cs. En bij kantoor.
Kan. Als transitie wellicht. We gaan het zien met ssDC-laden... Jaartje of tien?
Dit. In combinatie met autonoom rijden is er geen noodzaak om de auto voor de deur te hebben. Een summon van een paar kilometer doet de rest.Mijn verwachting is grote DC laadpleinen met faciliteiten aan de rand van de steden waar men, afhankelijk van gebruik, één of meer keren in de twee weken gaat om te laden in combinatie met andere activiteit. Zeker wie in de steden geen eigen laadplek heeft zal hiervoor kiezen.
Gemak en geld zo te lezen. Ben benieuwd.
Nu we af zijn van de antennes op de daken, op naar de 1,8 miljoen paaltjes voor de deur cs. En bij kantoor.
Kan. Als transitie wellicht. We gaan het zien met ssDC-laden... Jaartje of tien?
Dit. In combinatie met autonoom rijden is er geen noodzaak om de auto voor de deur te hebben. Een summon van een paar kilometer doet de rest.
Hebben de Model S en Model X toegang tot laadnetwerken van derden?
Wij zullen binnenkort de mogelijkheid bieden om een CCS Combo 2-adapter aan te schaffen. Eigenaren van een Model S of Model X kunnen de CCS Combo 2-adapter gebruiken om de auto op te laden bij netwerken van derden. De aankoopprijs van onze CCS Combo 2-adapter zal ongeveer gelijk zijn aan de aankoopprijs van een CHAdeMO-adapter.
... hoeveel lantaarnpalen hebben we in Nederland wel niet staan?
en 8 miljoen huizen, met gemiddeld elk 50 (?) "laadpunten".
Ook als je er slow laders van maakt?Zou ideaal zijn, maar lantaarnpalen worden centraal aan- en uitgeschakeld op punten in de wijk. Er zit geen intelligentie in de palen zelf. Tevens is de infrastructuur niet berekend op zware belasting. Om lantaarnpalen te gebruiken moet nieuwe bedrading worden gelegd en de paal worden aangepast. Kost ongeveer evenveel als het plaatsen van laadpunten.
Zou ideaal zijn, maar lantaarnpalen worden centraal aan- en uitgeschakeld op punten in de wijk. Er zit geen intelligentie in de palen zelf. Tevens is de infrastructuur niet berekend op zware belasting. Om lantaarnpalen te gebruiken moet nieuwe bedrading worden gelegd en de paal worden aangepast. Kost ongeveer evenveel als het plaatsen van laadpunten.
Very slow, 4 ampere dacht ik. En dat lost het uitschakelen overdag niet op.Ook als je er slow laders van maakt?
Wij verschillen hier faliekant van mening Hans. Ik zal als het even kan NOOIT ergens naar toe gaan om te laden maar altijd de voorkeur geven aan laden waar ik toch al ben of wil zijn.Mijn verwachting is grote DC laadpleinen met faciliteiten aan de rand van de steden waar men, afhankelijk van gebruik, één of meer keren in de twee weken gaat om te laden in combinatie met andere activiteit. Zeker wie in de steden geen eigen laadplek heeft zal hiervoor kiezen.
Maar dan heb je toch voor een deel niet EN een lantaarnpaal EN een laadpunt, is toch winst.Om lantaarnpalen te gebruiken moet nieuwe bedrading worden gelegd en de paal worden aangepast. Kost ongeveer evenveel als het plaatsen van laadpunten
Met nog 10 lege fundamenten. Al wel een bordje voor alleen Tesla’sIn Duitsland ook weer een SuC open: Dettelbach, bij Wurzburg.
8 stalls
Interessant om te zien is dat de Type 2 stekker nu ook een aanpassing heeft. Klein extra 'nokje' in de stekker waardoor deze alleen past in S/X en niet meer in elke auto met Type 2.
Leuk detail: Bij de CCS connector is dit NIET gedaan. Dat houdt dus open dat Tesla met andere merken in gesprek is om hun auto's ook toe te laten tot het SuperCharger netwerk.