Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Over een jaar rijden er net zo veel Model 3 als MS+MX rond en hebben die laatste ook al een poos een CCS poort.
Op dat moment vervangen ze de type2 stekker op alle ‘oude’ single cable stalls door een CCS stekker en vervangen ze de ‘Model 3 priority’ sticker door een ‘Classic MS/MX priority’ sticker :)
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Ook als je dan op een reeds bezette pair moet gaan staan en je laadsnelheid daardoor met 80% daalt? mwha...
Zal in de praktijk wel los lopen overigens denk ik.

Als je bij de wagen blijft, dan zie je meteen welke plaatsen al langer dan een kwartier bezet zijn. Als je dan daarnaast gaat staan krijg je wel de volle lading, want die andere is al aan het aftoppen.
En zouden ze dat ‘pair’-gedoe niet herzien? Ze hebben nog 3-4 maanden.
 
Ach, in dat geval kan gewoon de etiquette gelden dat je de auto in het vizier houdt en zodra er een Model 3 komt je hem verplaatst.
Alsof elke Tesla rijder dat gaat begrijpen?

Men heeft stall pairing vaak al niet door. Nu moet je ook nog op gaan letten of je niet op een plek voor een Model 3 staat.

Wordt er niet heel veel makkelijker op.

Besef je goed dat het gros van de rijders allemaal geen weet van deze materie heeft.
 
Alsof elke Tesla rijder dat gaat begrijpen?

Men heeft stall pairing vaak al niet door. Nu moet je ook nog op gaan letten of je niet op een plek voor een Model 3 staat.

Wordt er niet heel veel makkelijker op.

Besef je goed dat het gros van de rijders allemaal geen weet van deze materie heeft.

Ik ben wat optimistischer. Tegen de tijd dat Model 3 er is zal elke Tesla eigenaar wel een mail met uitleg van Tesla gaan krijgen.
 
En gewoon een uurtje of twaalf laten staan.....

Dat is Valence, ik was er zaterdagavond rond 23 uur op doorreis (zeven superchargers in 1 dag) en toen de zelfde auto op de zelfde plek...

Beter dan Tesla aire de Reims, waar alle acht de stalls bezet waren door ICE's, of Orange waar de gele hesjes twee afslagen hebben geblokkeerd. Verder wel alle zeven de keren op maximale snelheid kunnen laden.
 
Ik ben wat optimistischer. Tegen de tijd dat Model 3 er is zal elke Tesla eigenaar wel een mail met uitleg van Tesla gaan krijgen.
Ik begrijp wat je zegt, maar mensen willen zorgeloos autorijden. Ze houden zich niet bezig met de mails van Tesla. Ze gaan gewoon laden zoals ze gewend zijn.

Die sticker is een heel leuk idee, maar in de praktijk zie ik het anders uitpakken.

Ik kan legio voorbeelden verzinnen waarin de CCS connectoren bezet zijn door S/X en de rest vrij is. Kan nog leuk worden.
 
Ik begrijp wat je zegt, maar mensen willen zorgeloos autorijden. Ze houden zich niet bezig met de mails van Tesla. Ze gaan gewoon laden zoals ze gewend zijn.

Die sticker is een heel leuk idee, maar in de praktijk zie ik het anders uitpakken.

Ik kan legio voorbeelden verzinnen waarin de CCS connectoren bezet zijn door S/X en de rest vrij is. Kan nog leuk worden.
Sluit me aan mij bij de eerdere post van Hans. We lopen erg voor de muziek uit. Kan allemaal in de praktijk nog best meevallen. Gevreesd werd ook over de bezetting van de SuC met het groeiende aantal Tesla Model S en X, maar ik heb nog nooit echt problemen ondervonden.
 
Sluit me aan mij bij de eerdere post van Hans. We lopen erg voor de muziek uit. Kan allemaal in de praktijk nog best meevallen. Gevreesd werd ook over de bezetting van de SuC met het groeiende aantal Tesla Model S en X, maar ik heb nog nooit echt problemen ondervonden.

Ik laad vaak in Breukelen in de avond en ben soms blij dat er iemand anders komt. Laad staan dat alle 28 stalls bezet zijn door “doorreizenden”. Wat mij betreft introduceert tesla bijvoorbeeld een fee voor “dichtbij huis laden” als min 40% bezet is. Dan nog zal de opbrengst nagenoeg nihil zijn verwacht ik.
 
Dat is Valence, ik was er zaterdagavond rond 23 uur op doorreis (zeven superchargers in 1 dag) en toen de zelfde auto op de zelfde plek...

Beter dan Tesla aire de Reims, waar alle acht de stalls bezet waren door ICE's, of Orange waar de gele hesjes twee afslagen hebben geblokkeerd. Verder wel alle zeven de keren op maximale snelheid kunnen laden.

Klopt inderdaad knakworst! Ik was er om half twaalf 's avonds en heb daar overnacht. Er waren wat gele hesjes bij de afslag Valence Sud maar die lieten me gewoon door. De afslag bij Narbonne was wel afgesloten maar daar was eenvoudig omheen te rijden.
 
Ik ben wat optimistischer. Tegen de tijd dat Model 3 er is zal elke Tesla eigenaar wel een mail met uitleg van Tesla gaan krijgen.

Op een andere oplossing om de druk op het SuC-netwerk te verlichten wordt al druk geoefend in Tilburg. Ik haalde een S100D op en kreeg van de Tesla dames een toelichting die zich toespitste op passive entry en de negatieve invloed van superchargen op de batterij. ,,Ik zeg niet dat u het nooit moet doen, maar ...”
 
Alsof elke Tesla rijder dat gaat begrijpen?

Men heeft stall pairing vaak al niet door. Nu moet je ook nog op gaan letten of je niet op een plek voor een Model 3 staat.

Wordt er niet heel veel makkelijker op.

Besef je goed dat het gros van de rijders allemaal geen weet van deze materie heeft.
Als “nieuwe aanstaande M3” rijder ben ik bewust al een tijd dit forum aan het volgen, en heb hier veel informatie opgedaan over allerlei zaken, ook over wat bestaande rijders als etiquette logisch of normaal vinden. Ik denk inderdaad dat als er in korte tijd relatief veel overstappers van ICE naar M3 komen -zoals ik- het nog wel eens een hele verandering kan geven. Dingen die nu “normaal” worden gevonden en die nieuwe rijders helemaal niet weten of begrijpen. Lijkt me onvermijdelijk bij iedere relatief kleine groep waar nieuwe toetreders van buiten komen.. we gaan het meemaken:rolleyes:
 
Als “nieuwe aanstaande M3” rijder ben ik bewust al een tijd dit forum aan het volgen, en heb hier veel informatie opgedaan over allerlei zaken, ook over wat bestaande rijders als etiquette logisch of normaal vinden. Ik denk inderdaad dat als er in korte tijd relatief veel overstappers van ICE naar M3 komen -zoals ik- het nog wel eens een hele verandering kan geven. Dingen die nu “normaal” worden gevonden en die nieuwe rijders helemaal niet weten of begrijpen. Lijkt me onvermijdelijk bij iedere relatief kleine groep waar nieuwe toetreders van buiten komen.. we gaan het meemaken:rolleyes:
Het gaat niet over een paar nieuwe toetreders in een bestaande groep.

De hoeveelheid Tesla-eigenaren gaat in 2019 meer dan verdubbelen. Niet alleen door de Model 3, maar ook door vervanging door nieuwe S en X van de bestaande vloot. Dat leidt ook deels weer tot de beschikbaarheid van zakelijk oninteressante Tesla occasions van 5 jaar oud, die ook gewoon hun weg vinden naar de markt.

Dat geeft wel een wat andere dynamiek aan ons huidige Tesla-clubje. We zullen het wel gaan merken; hier op het TMC-forum, bij de laadpunten en in de Service Centers. Maar ook Tesla zelf zal het aan den lijve gaan ondervinden. Alles gaat in een kort tijdsbestek meer dan verdubbelen t.o.v. het huidige niveau. Afleveringen verveelvoudigen zelfs en vervolgens komen de hulpvragen, schades, garantiedingetjes enzovoorts daar rap achteraan.
 
Het gaat niet over een paar nieuwe toetreders in een bestaande groep.

De hoeveelheid Tesla-eigenaren gaat in 2019 meer dan verdubbelen. Niet alleen door de Model 3, maar ook door vervanging door nieuwe S en X van de bestaande vloot. Dat leidt ook deels weer tot de beschikbaarheid van zakelijk oninteressante Tesla occasions van 5 jaar oud, die ook gewoon hun weg vinden naar de markt.

Dat geeft wel een wat andere dynamiek aan ons huidige Tesla-clubje. We zullen het wel gaan merken; hier op het TMC-forum, bij de laadpunten en in de Service Centers. Maar ook Tesla zelf zal het aan den lijve gaan ondervinden. Alles gaat in een kort tijdsbestek meer dan verdubbelen t.o.v. het huidige niveau. Afleveringen verveelvoudigen zelfs en vervolgens komen de hulpvragen, schades, garantiedingetjes enzovoorts daar rap achteraan.
Ben het met je eens. Probeerde dat in mijn berichtje ook aan te geven
 
  • Like
Reactions: PaulusdB