Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Het SuC-netwerk is idd een unique selling point van Tesla.
Daarnaast zou ik als ik aan kom rijden toch het liefst direct willen laden. Vooral als ik er al 15 uur op heb zitten en toch nog echt tot 350 km (93%) moet bijladen om thuis te geraken (Waldlaubersheim)...
Dat hoeft niet meer. 30 km noordelijker ligt nu Pfalzfeld met 8 laders, die nog met 8 wordt uitgebreid.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Bovenin de stall (achter de Tesla letters) komt een module die stroom op de ene óf de andere kabel zet, afhankelijk van welke op een auto wordt aangesloten. Beide tegelijk gebruiken kan niet.

oke, ik snap hem. In Zaltbommel zou je namelijk wel met twee Tesla's op één stall kunnen, omdat de zes stalls met twee laadkabels aan weerszijden parkeerplaatsen hebben. Dus qua bereikbaarheid kan het wel. Je zult dan wel gaan krijgen dat aan de ene kant een M3 en aan de andere kant een MX of MS ingeplugd staan, waarvan er slechts één kan laden. Als de ene dan vertrekt, zal de andere gaan laden, denk ik. Of niet?
 
oke, ik snap hem. In Zaltbommel zou je namelijk wel met twee Tesla's op één stall kunnen, omdat de zes stalls met twee laadkabels aan weerszijden parkeerplaatsen hebben. Dus qua bereikbaarheid kan het wel. Je zult dan wel gaan krijgen dat aan de ene kant een M3 en aan de andere kant een MX of MS ingeplugd staan, waarvan er slechts één kan laden. Als de ene dan vertrekt, zal de andere gaan laden, denk ik. Of niet?
Beetje onzinnig. Elke 'parkeer'plaats in Zaltbommel heeft z'n eigen stall.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Dat hoeft niet meer. 30 km noordelijker ligt nu Pfalzfeld met 8 laders, die nog met 8 wordt uitgebreid.

was er vorige week, grote parkeerplaats in aanleg maar al te gebruiken met in de bestrating de tekst charge here
Zo groot dat je het op Google maps satellietview zult kunnen lezen...
[
20181230_084422.jpg
20181230_084418.jpg

P-View attachment 367096 View attachment 367097 View attachment 367097 p
 
Last edited:
Ik was al een beetje vooruit aan het kijken voor de wintersport trip en toen ik op de navi op “suc bregenz” klikte, stond er een entry code (naast aantal vrije stalls).

Ik heb zo’n code nog nooit gezien. Weet iemand waarvoor dat is? Wellicht om gebruik te maken van het facilitair gebouw daar?

Tot slot vroeg ik mij af of de suc terreinen in bv bregenz en St. Anton goed bereikbaar worden gehouden na een meter sneeuw. Ik begrijp dat de fernpass voorlopig dicht is, dus die route kan ik niet nemen.
 
Ik was al een beetje vooruit aan het kijken voor de wintersport trip en toen ik op de navi op “suc bregenz” klikte, stond er een entry code (naast aantal vrije stalls).

Ik heb zo’n code nog nooit gezien. Weet iemand waarvoor dat is? Wellicht om gebruik te maken van het facilitair gebouw daar?

Tot slot vroeg ik mij af of de suc terreinen in bv bregenz en St. Anton goed bereikbaar worden gehouden na een meter sneeuw. Ik begrijp dat de fernpass voorlopig dicht is, dus die route kan ik niet nemen.

Meestal de code van de slagboom om het SuC terrein te betreden. Maar toevallig in Bregenz is het om de "zitruimte" te kunnen betreden volens mij.

Zie:
1523371562_ios.jpeg
 
Ik was al een beetje vooruit aan het kijken voor de wintersport trip en toen ik op de navi op “suc bregenz” klikte, stond er een entry code (naast aantal vrije stalls).

Ik heb zo’n code nog nooit gezien. Weet iemand waarvoor dat is? Wellicht om gebruik te maken van het facilitair gebouw daar?

Tot slot vroeg ik mij af of de suc terreinen in bv bregenz en St. Anton goed bereikbaar worden gehouden na een meter sneeuw. Ik begrijp dat de fernpass voorlopig dicht is, dus die route kan ik niet nemen.
Code is om binnen te komen van het gebouwtje. Zoals de foto hier boven.
 
BTW, eigenlijk best onhandig als je niet duidelijk van afstand kan zien welke stall een CCS M3 priority is. Ik denk dat de meeste van ons alleen letten of er een stall vrij is, en niet letten op welke smaken kabels er hangen.
 
Het probleem is dat de nieuwe prijzen in de VS het rijden met een Tesla op stroom van superchargers duurder zou maken dan rijden op benzine. Hier in Europa ben ik blij als ik evenveel moet betalen als thuis omdat je dan nog altijd goedkoper rijdt dan benzine of diesel, maar in de VS zijn de brandstofprijzen zo laag dat je prijs per kWh ook navenant moet zijn om goedkoper te zijn.