Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Noyelles-Godault en route Parijs, bij Lens. Nwe indeling...
 

Attachments

  • 20230120_095736.jpg
    20230120_095736.jpg
    556.1 KB · Views: 111
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Noyelles-Godault en route Parijs, bij Lens. Nwe indeling...
Nameten...?
Deze SuC is denk ik net open, mn ook voor andere EV's, het is een verbazingwekkend compact blok, waar je van 2 kanten kunt insteken. Sowieso per 4 laadpalen kunnen er simpel 4 Tesla's insteken. Lijkt me dat Tesla er met een simpel plattegrondje en de diverse EV' s wat op heeft gestudeerd (cf meubelopstelling in een plattegrond), en er zal af en toe 'verlies' zijn... Ik heb na 4 jr M3 nog nooit meegemaakt dat als hier 24 plekken alle bezet waren. Ok dat is anekdotisch bewijs. Van mij krijgt Tesla het voordeel vd twjjfel. Wie gaat het nameten?
 
Je was de aanhalingstekens vergeten. Ik ben één keer in Gouda geweest en het was een zootje.
Het leek toen ik er was duidelijk, wellicht ook omdat het vrij rustig was toen, maar ik had wel het idee dat veel mensen het niet begrepen. Normaliter snapt men nog dat je niet naast elkaar moet parkeren bij een V2 charger, maar in Gouda moet je juist dus niet achter elkaar parkeren aangezien dat juist 4a en 4b zijn.
 
Heeft iemand al is 'last' gehad met het volgende. Je navigeert naar een SuC, daar is volgens je on board info één laadplek vrij. Kom je toe en er is niks vrij want een ID4 of iets anders neemt 2 plekken in beslag.
Ik heb het wel eens andersom gehad. Dat er volgens de navi nog maar 2 plekken vrij zijn, terwijl er in werkelijkheid 6 plekken vrij waren.
 
Heeft iemand al is 'last' gehad met het volgende. Je navigeert naar een SuC, daar is volgens je on board info één laadplek vrij. Kom je toe en er is niks vrij want een ID4 of iets anders neemt 2 plekken in beslag.
Ik veronderstel dat de bezetting kan gemeten worden via de palen en niet via auto hoeft.
Hoe zouden ze anders de niet-tesla’s factureren?
 
Ik veronderstel dat de bezetting kan gemeten worden via de palen en niet via auto hoeft.
Hoe zouden ze anders de niet-tesla’s factureren?
Uiteraard, gaat via de palen. Das logisch. Maar je begrijpt me verkeerd. Een auto die aan de andere kant moet laden neemt een stroomkabel van de naast liggende stall. Dus die wordt geteld. Maar de kabel die nog vrij is en zo aangegeven wordt is nutteloos voor een Tesla rijder.