Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Heerlijk, SUC prijzen afkraken omdat een nieuwe aanbieder tijdelijke stuntprijzen heeft. Het voordeel van het SUC netwerk is nu juist dat het betrouwbaar is en je niet hoeft te kloten met allerlei verschillende apps en pasjes. En dat ook nog eens voor een nette prijs.
Bedoel je mij? Ik kraak volgens mij niet af maar soms kan het goedkoper en ik hou wel van aanbiedingen.
 
Voor Tesla is er geen ruimte meer in Nederland. SuC locaties zijn voor de NL infrastructuur bij de Tesla generatie van na 2020 ook niet zo populair. Als ik in NL bij een SuC sta zijn het ook vaak de eerste generatie Tesla rijders. Ook ik sta er nooit meer. Voorkeur voor Fastned, Shell en de laatste tijd Total doen mij niet meer omrijden. De soms minder efficiënte laadpalen (200Kw ipv 250Kw) zijn nog steeds sneller omdat je niet meer van de snelweg af hoeft en daarmee tijd bespaard. In Duitsland en Noorwegen is hetzelfde aan de hand. In de overige landen kan het SuC netwerk nog goed groeien omdat de alternatieven er minder of niet zijn.
Ben nu in Noorwegen, daar staan idd in elk dorp snelladers. Echter, ik ben in Rjukan, daar staat een nieuwe SuC met 8 stalls, nog keurig met de rode lintjes eromheen. Dus er wordt nog vrolijk doorgebouwd in NO.
 
Ben nu in Noorwegen, daar staan idd in elk dorp snelladers. Echter, ik ben in Rjukan, daar staat een nieuwe SuC met 8 stalls, nog keurig met de rode lintjes eromheen. Dus er wordt nog vrolijk doorgebouwd in NO.
Volgens mij vallen 50kW laders ook in die categorie en dan ben ik het met je eens, maar ik zou in sommige gebieden (wat verder in het noorden en niet direct langs de E6) toch nog wel goed plannen voor de zekerheid.
 
  • Like
Reactions: Robster
Effe in het zonnetje zitten boven bij de kabelbaan in Rjukan. Bijzonder dorp met bijzondere oplossingen.
Ja de Krossobanen. Een kabelbaan die eruit ziet zoals je een kabelbaan tekent (uit 1928). Vandaag gedaan. -17, was een tikje fris voor de kinderen, maar sleetjerijden maakt een hoop goed.

En leuke oplossing met de spiegels op de berg omdat het marktplein in de winter ook een straal zonlicht krijgt. Kan je best op schaal doen.
 
De SuC tarieven zijn voor een Tesla rijder altijd voordeliger dan bijv Fastned op dit moment en tussen 16-20 is het voordeliger bij Fastned voor een niet-Tesla. Op die manier zullen ze tijdens de 'drukte' toch wat niet-Tesla's proberen te weren lijkt het.

Spijtig dat de tarieven van begin dec (ca 40 ct) toch al weer flink opgelopen zijn richting de 70 ct.
 
Toch vreemd dat Tesla de tarieven zo opschroeft. Als je de nieuws site's leest, gaan de gasprijzen en stroomprijzen met bokkensprongen omlaag.
Ik neem aan dat Tesla zijn stroomprijzen niet voor bv 6 maanden vast zet.....
Maar zo gaat het nu eenmaal, tarief omhoog gaat snel en omlaag langzaam.
 
Toch vreemd dat Tesla de tarieven zo opschroeft. Als je de nieuws site's leest, gaan de gasprijzen en stroomprijzen met bokkensprongen omlaag.
Ik neem aan dat Tesla zijn stroomprijzen niet voor bv 6 maanden vast zet.....
Maar zo gaat het nu eenmaal, tarief omhoog gaat snel en omlaag langzaam.
Denk eraan dat dat de tarieven day-ahead zijn. 2/3e van de markt wordt vooraf verkocht, vaak om zekerheid te hebben qua prijs. Dat wil dus zeggen dat Tesla bijvoorbeeld afgelopen herfst stroom heeft ingekocht voor de komende maanden die nu te duur blijkt te zijn.
 
eh, dit topic gaat over Tesla Supercharger netwerk. Voor al uw klimaatalarmisme en milieuactivisme graag reaguren in de daarvoor bestemde topics.

Ik wil hier graag lezen waar en wanneer ik snel en voordelig met 150kW+ mijn subsidieslurper kan volblaffen als ik deze winter nog 3 keer over de autobahn en peage naar Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk wil jakkeren.
 
Last edited:
eh, dit topic gaat over Tesla Supercharger netwerk. Voor al uw klimaatalarmisme en milieuactivisme graag reaguren in de daarvoor bestemde topics.

Ik wil hier graag lezen waar en wanneer ik snel en voordelig met 150kW+ mijn subsidieslurper kan volblaffen als ik deze winter nog 3 keer over de autobahn en peage naar Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk wil jakkeren.
Wachtend op een mod...
1673517499875.png
 
Nu maar weer eens iets over superchargers?

De nieuwe SuC Füssen is open. Nog geen bestrating, wel een container met vergaderhokjes, kids world en koelkasten met snacks. Handig voor wie Lermoos net niet meer haalt.
 

Attachments

  • 60047823-4B41-43A8-A562-E2AE180473FB.jpeg
    60047823-4B41-43A8-A562-E2AE180473FB.jpeg
    376 KB · Views: 85
  • CB3341CE-FF2F-4094-8B35-4E8C93E4E1C3.jpeg
    CB3341CE-FF2F-4094-8B35-4E8C93E4E1C3.jpeg
    493 KB · Views: 69
  • 99386534-C9DA-4F0E-A7A8-4CC73638146F.jpeg
    99386534-C9DA-4F0E-A7A8-4CC73638146F.jpeg
    434.9 KB · Views: 90
Weet iemand of het klopt dat als je wilt laden bij SuC Piotta je niet binnendoor naar het hotel hoedt te rijden maar er bij het tankstation af kunt en kunt aanbellen bij een grote schuifpoort die je kunt zien vanaf de snelweg? Ik heb det ergens gelezen maar weet niet of dat klopt.