Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week met vrienden in Oostenrijk geweest. In Niederndorf net over de grens met Duitsland was er ook een SUC in de maak. staat voorlopig nog wel niet op de kaart. maar voor toekomstige wintersport vakanties een ideale laatste stopplaats met veel voorzieningen. Volgende week zijn we zelf onderweg en misschien eens van dichtbij gaan bekijken.
 
Klein beetje naar het noorden,
eind december zijn de laders geplaatst.

nu afwachten tot hij open gaat.

onderstaand gevonden op forum supercharge.info

16 x 250kW

1676367950703.png
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Ik zag dat er op de kaart in België weer een paar verwachte locaties zijn bijgekomen. Misschien ook voor Nederland?

Estampuis, daar zaten we op te wachten. Of zou probleemlocatie Kortrijk verdwijnen?
Gent Q1 2023. Daar mogen we stilaan iets beginnen zien dan.
Probleemzones als de kust en Wallonië worden weer niet bedeeld.
Maar ik maak me niet druk. Geen behoefte aan SuCs in België. Mijn range rijkt verder. Ik reflecteer maar de bezorgdheden die hier eerder gemeld zijn.
 
Wij leggen de laadpleinen aan in opdracht van Tesla. Op 2 pleinen na Schiedam en Rosmalen zijn door ons aangelegd.
ooo, dat zijn leuke opdrachten.

Waarom ik de vraag eigenlijk stelde, waarom Tesla (of de architecten) geen rekening houden met rijders met een aanhanger. Waarom plaatsen ze niet 1 of 2 stals, zodat je er makkelijk met een aanhanger bij kunt en andere stals niet blokkeert.
Ik neem aan dat jullie gewoon een tekening aangeleverd krijgen en geen invloed daar op uit kunnen oefenen.

Heb geen Twitter, anders stuurde ik een verzoek bericht naar Elon:)
 
ooo, dat zijn leuke opdrachten.

Waarom ik de vraag eigenlijk stelde, waarom Tesla (of de architecten) geen rekening houden met rijders met een aanhanger. Waarom plaatsen ze niet 1 of 2 stals, zodat je er makkelijk met een aanhanger bij kunt en andere stals niet blokkeert.
Ik neem aan dat jullie gewoon een tekening aangeleverd krijgen en geen invloed daar op uit kunnen oefenen.

Heb geen Twitter, anders stuurde ik een verzoek bericht naar Elon:)
Hoi, was afgelopen zondag aan laden bij Ulm, daar hebben ze speciaal dubbele plekken....(in lengte achter elkaar)
 
  • Like
Reactions: Twan123
ooo, dat zijn leuke opdrachten.

Waarom ik de vraag eigenlijk stelde, waarom Tesla (of de architecten) geen rekening houden met rijders met een aanhanger. Waarom plaatsen ze niet 1 of 2 stals, zodat je er makkelijk met een aanhanger bij kunt en andere stals niet blokkeert.
Ik neem aan dat jullie gewoon een tekening aangeleverd krijgen en geen invloed daar op uit kunnen oefenen.

Heb geen Twitter, anders stuurde ik een verzoek bericht naar Elon:)
Apeldoorn zuid heeft aan de andere kant van de laadplekken ruimte om in de lengterichting te gaan staan. Het is vrij achteraan de parkeerplaats dus meestal ruimte zat om te parkeren met aanhanger/caravan en toch te kunnen laden.
 
  • Helpful
Reactions: Twan123
dank voor jullie aanvullingen, maar ik neem aan de het Gross van de Tesla laadplekken niet toereikend zijn met aanhanger. Als het rustig is, kan je dwars gaan staan waardoor je wel enkele plekken bezet neemt. Lijk me geen probleem als er voldoende ruimte is.

Maar ja, de verkoopaantallen gaan door het dak, dus zal ook drukker worden. Misschien dat er dan tegen die tijd bij Tesla iemand wakker wordt en hier meer rekening mee gaat houden:)
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Of aanhanger parkeren, afkoppelen, naar een supercharger stall rijden, laden, terug de aanhanger koppelen en verder rijden.
Zo doen wij 't ook tijdens de vakanties (met Holtkamper erachter).
Bij driekwart van de laadplekken is 't deze procedure, kost je echt maar 2x2 minuten extra tijd.
En zelfs midden in de zomervakantie lukt het ons nog om (overdag) bij 'n kwart van de laadplekken de kar er gewoon achter te laten zitten omdat het zo rustig is.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Twan123 and Hbrink
De oplossing voor "MaarJullieHebbenDeLaadpoortAanDeVerkeerdeKant!" :)
Overigens heb ik wel eens eerder bedacht dat dit een goede oplossing kan zijn.
(maar ben dan weer niet zo slim om er patent op aan te vragen:()
We moeten niet zo moeilijk doen over het delen van electriciteit.