Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Zo goesting om wat banden plat te zetten, mag niet, I know, maar goesting was er.
Was volzet op één na. Op Tesla ap 3 vrij. Not.
EadZexz.jpg
 
Technisch gezien staat er geen bord dat het parkeren voor niet-elektrisch verbied.

Maar goed, technisch gezien mag je ook parkeren aan een tankstation.
Hier staat zo te zien inderdaad geen bord, maar er zijn diverse SuC’s waar wel een bord staat.

Overigens of er nu wel of geen bord staat, ik vind het knap lomp en onbeschoft om je auto op een laadplek te parkeren.
Dan heb ik voor een laadpaalklever iets meer begrip dan voor iemand met een ICE op een laadplek.

We hebben het hier wel eens over BMW rijders die geen richting aan geven, maar wellicht vallen Audi en MB rijders in de groep van personen die op laadplekken parkeren.
 
Helaas zijn er hele volksstammen die lak aan alles hebben. Bij de nieuwe SUC bij Geneve stonden er ook 3 ICE’s geparkeerd. Parkeerplaats van hotel leek ook redelijk vol, maar 150m verder was er nog plek, …… zat. Maar dat is weer 150m lopen…. Mijn zus sliep in dat hotel en vertrok om 9.30. Die voertuigen stonden er nog steeds. Dan wil je ook geen rekening houden met anderen. Zo wil ik niet in het leven staan.
 
Ruitenwissers omhoog zetten als vriendelijke aanmaning.
Dan zou ik opteren voor een stikker met het ”vriendelijk verzoek om niet te parkeren op een laadplek”. Dan zou ik wel een stikker kiezen waarmee je ongeveer 15 minuten bezig bent om los te krijgen.
Waarom zou je vriendelijk zijn voor mensen die willens en wetens op een laadplek parkeren?
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Je moet wel heel dom zijn om niet te zien dat dit een laadplek is.

Zelfs als je het ziet, mag je er nog staan als er geen borden zijn.
De hoteluitbater heeft parkeerplaatsen te weinig bij bepaalde events. Hij is dan ook niet geneigd om er iets aan te doen.
We gaan dat meer zien. De SuCs brengen voor de hotels niet op wat ze ervan verwacht hadden. Om meer overnachters te krijgen, kan je beter DeCs plaatsen. Mer de huidige laadsnelheden heb je zelfs geen tijd meer om een koffie te drinken. En als dat toch gebeurt, heb je een paar centiemen verdiend, maar ben je wel jouw parkeerruimte kwijt.
 
Zelfs als je het ziet, mag je er nog staan als er geen borden zijn.
De hoteluitbater heeft parkeerplaatsen te weinig bij bepaalde events. Hij is dan ook niet geneigd om er iets aan te doen.
Ik snap je punt, maar als er een lange rij staat bij de kassa van de supermarkt omdat de eigenaar te weinig kassa‘s open heeft dan dring je toch ook niet voor door met je kar vol boodschappen de hele rij voorbij te lopen en vervolgens je spullen op de band te leggen?
Er staat nergens in de wet dat dat niet mag en er staat ook geen bord in de supermarkt dat dat niet mag, maar moreel gezien niet echt een goed plan zou ik zeggen.
 
Ik snap je punt, maar als er een lange rij staat bij de kassa van de supermarkt omdat de eigenaar te weinig kassa‘s open heeft dan dring je toch ook niet voor door met je kar vol boodschappen de hele rij voorbij te lopen en vervolgens je spullen op de band te leggen?
Er staat nergens in de wet dat dat niet mag en er staat ook geen bord in de supermarkt dat dat niet mag, maar moreel gezien niet echt een goed plan zou ik zeggen.
Klopt. Tenzij je onwetend immoreel bent. Dan kan een vriendelijke opmerking helpen.
 
Tijdens het maken van deze foto was 1/3 (gok ik zo) bezet door grote trucks en busjes van 2 wielerploegen.
De dame in de brasserie (heerlijke spaghetti daar, dikke aanrader) dacht dat de 2 auto's die er stonden 'vips' waren die mee waren in de volgwagens.
Die stonden daar al waarschijnlijk voor dag en dauw en toen alles nog leeg en rustig was.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Tijdens het maken van deze foto was 1/3 (gok ik zo) bezet door grote trucks en busjes van 2 wielerploegen.
De dame in de brasserie (heerlijke spaghetti daar, dikke aanrader) dacht dat de 2 auto's die er stonden 'vips' waren die mee waren in de volgwagens.
Die stonden daar al waarschijnlijk voor dag en dauw en toen alles nog leeg en rustig was.
De flanders classics is periode is gestart. Dan mogen fietsploegen in Vlaanderen alles.
Geen enkele instantie zal optreden.
 
ik begrijp niet waarom er gewoon geen borden geplaatst worden bij laadplaatsen
Die staan er meestal wel. Maar het blijft een privélocatie. Als de uitbater neen zegt dan komen er geen borden. Kortzichtige uitbaters hebben schrik dat net hun beste klant daardoor geen plaats meer zal hebben en daardoor zal afhaken.
In Edegem gaat de uitbater net wel actie ondernemen en dreigen met takelen. Is maar hoe je er in staat.
Tesla zou eea in de voorwaarden moeten zetten, maar die in Brugge staat wel redelijk sterk in zijn schoenen denk ik. Veel klachten over, maar hoewel Tesla al langer extra locaties aan de kust zoekt, komen er geen alternatieven. Brugge blijft de enige ten westen van de E17.
 
Die staan er meestal wel. Maar het blijft een privélocatie. Als de uitbater neen zegt dan komen er geen borden. Kortzichtige uitbaters hebben schrik dat net hun beste klant daardoor geen plaats meer zal hebben en daardoor zal afhaken.
In Edegem gaat de uitbater net wel actie ondernemen en dreigen met takelen. Is maar hoe je er in staat.
Tesla zou eea in de voorwaarden moeten zetten, maar die in Brugge staat wel redelijk sterk in zijn schoenen denk ik. Veel klachten over, maar hoewel Tesla al langer extra locaties aan de kust zoekt, komen er geen alternatieven. Brugge blijft de enige ten westen van de E17.
is dit een groot probleem in Edegem? Mijnen Tesla komt deze week toe en Edegem is de locatie die ik toch regelmatig ga gebruiken
 
is dit een groot probleem in Edegem? Mijnen Tesla komt deze week toe en Edegem is de locatie die ik toch regelmatig ga gebruiken
Ik was er altijd om 6:45. Nooit problemen gehad toen. Maar ik hoorde wel eens van problemen bij events.
Ik kan in jouw profiel niet zien waar je woont, maar als je schrijft: “Regelmatig gebruiken” dan lijkt of je in de buurt woont.
Weet dat een SuC in de buurt niet zo interessant is.
Ik had met mijn MS nog gratis laden en in het begin was er nog SuC Gent. Die lag ideaal op mijn route naar mijn klant. Ik nam mijn ontbijt mee, vertrok 20’ vroeger ipv van thuis eerst te ontbijten (minder file) en laadde toen 20’ terwijl ik mijn ontbijt op at met een koffie uit de lounge en mijn mails en agenda checkte. Geen tijd verloren en genoeg geladen om de dag door te komen. En nog gratis ook.
Toen verdween SuC Gent en kregen we die van Aalst. Op 5’ van mijn deur. Eerst was ik nog enthousiast, maar dat enthousiasme werd vlug getemperd. ‘S morgens op de heenreis is de batterij dan nog te koud en krijg je zo’n 30 kW en ‘s avonds, ja dan wil je vooral thuis zijn ipv nog eens te stoppen op 5’ van thuis. Zelfs met gratis laden kon ik het vaak niet meer opbrengen om dan nog te laden.
En nu komt daar ook nog eens de kostprijs bij.
Als je thuis niet kan laden, dan zoek je best een AC lader op een plaats waar je toch moet zijn en dat zal veel beter zijn.
Ook beter voor de degradatie van de batterij (hoewel ik met mijn MS na 200000km waarvan de helft aan de SuC geladen, nog geen 10% degradatie had).
Tenslotte bezet je dan geen SuC locatie die eigenlijk bedoeld is voor op doorreis, al is er in Edegem zelden een probleem met bezetting denk ik. En als dat zo is, kan je nog halfvol vertrekken om plaats te maken en de volgende dag nog eens laden.