Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Na 4 jaar hoofdzakelijk thuis laden met een KIA e-Niro en een model 3 kan ik concluderen:
- klepje is niet nodig. Tesla heeft in allerlei condities geladen en dat heeft ondanks ontbreken klepje nooit tot problemen geleid.
- extra klepje bij e-Niro is gewoon irritant. Keer op keer moet je het terugduwen omdat je anders kabel niet in laadpoort krijgt, of laadklep niet kan sluiten.
 
Op een laptop zit er toch ook geen klep voor alle poorten, en achter die grote klep per USB poort en HDI poort een klep?
Zet jouw laptop eens in de regen.

Dop zal wel niet nodig zijn zeker. Er zal wellicht enkel water op die delen komen waar het geen kwaad kan.
Ik hoop dat ze dat goed getest hebben.
Mijn iphone XR zou ook waterdicht zijn. 1 keer ging het goed tien hij nat werd. 2e keer was de in-depth camera kapot en daardoor werkt de gezichtsherkenning niet meer. Als je dat googled, blijkt dat ik niet de enige ben. En ondanks de waterdichtheidsclaim, wordt geen garantie gegeven op waterschade.
 
  • Like
Reactions: Menabe
Ik heb twee van die DC-doppen versleten. Allebei ongeveer een tientje. Allebei geprint. De ene is gekrompen en past met geen mogelijkheid meer op de connector. De andere is uit elkaar gevallen. Dus sindsdien geen dopje meer. Ik zou toch weer graag een afdekking hebben want ook wij laden vrijwel exclusief AC voor de deur en waarom zou ik die twee contacten wel bloot willen stellen aan water, boomblaadjes -zaadjes en -bloesem, beestjes en wat er nog meer allemaal in de rondte vliegt kruipt en waait op mijn oprit. En voor een goede, onbreekbare, flexibele rubber dop met een Tesla logo erop zou ik ook best wel willen betalen.

Overigens is mijn Samsung Note 10 uit 2020 een prima waterdichte telefoon. Wordt regelmatig gewassen met water en zeep zonder enig probleem. Maar ja, wel Android ;-)
 
  • Like
Reactions: Jobbeke
Zet jouw laptop eens in de regen.

Dop zal wel niet nodig zijn zeker. Er zal wellicht enkel water op die delen komen waar het geen kwaad kan.
Ik hoop dat ze dat goed getest hebben.
Precies dat...mijn indruk is toch dat Tesla wel test, maar niet heel erg goed, en het echte testen door ons gebeurd. Afgezien daarvan....wanneer iemand er een dop op wil...hoeft daar geen neerbuigend commentaar op te komen.
 
  • Like
Reactions: Paco and Menabe
Voor Europa redelijk non-issue want NACS is inderdaad niet geschikt voor Europa en de CCS2 netwerken zijn (nu) stabieler dan wat er in de VS is.

Maar ik zou de CCS2 niet beter noemen dan CCS1. Formaat is gelijkaardig (de Type2 is groter dan Type1) en dus ook gelijkaardig onhandig. Type2 en NACS hebben als voordeel dat door de ovale vorm de plug zelfrichtend is (in tegenstelling tot Type1 die rond was met een notch), maar dat wordt op CCS2 teniet gedaan door de extra 2 grote DC pinnen onderaan.

Al bij al vind ik CCS2 een belachelijk grote plug. Ik met mijn kolenschoppen kan zo een connector wel vastgrijpen, maar merk dat ik voor goeie uitlijning vaak toch nog een 2e hand gebruik, zelfs op de gestroomlijnde Tesla versie van CCS2. Dat is volgens mij al heel wat anders als je 50kg en 1m55 bent.

grootste verschil CSS1 en CCS2 is de latch, op CCS1 zit die op de connector, op CCS2 zit die in de wagen. NACS is eleganter maar is technisch een downgrade tov CCS2 wegens geen 3f
 
In Amerika (BIden admin) wilde de ze in eerste instantie dezelfde standaard CCS introduceren die door een comissie is bedacht in de tijd dat EV nog in de opstart was. Maar een adapter die veel groter is dan de kabel is gewoon niet gebruikersvriendelijk. Door de partnerschip met Ford en GM word de NACS doorgevoerd en hopelijk ook in europa omdat deze niet zo lomp is als de CCS.

de overschakeling van CCS1 naar NACS heeft niets te maken met de connector an sich maar met de lamentabele betrouwbaarheid van de chargers op de CCS1 netwerken en met name Electrify America. Dat is de belangrijkste reden, mocht EA betrouwbaar zijn dan was het nooit zo ver gekomen
 
  • Like
Reactions: SandeepT
  1. CCS1 and CCS2 are not the same
  2. Installed base of all chargers, more than 70% are Teslas
  3. There are no stats on it, but it will not be far fetched to say that of all 'reliable' chargers in the USA, 85% are Teslas and on NACS
  4. NACS is indeed smaller and more elegant and lighter.

CCS2 is safe in Europe, but the ship has sailed in USA
 
  • Like
Reactions: freegeeks
Dit is het Tesla Supercharger netwerk draadje waar het al pagina’s lang gaat over de NACS ontwikkelingen in de VS 😂

Die cijfers zijn relevant voor die discussie.

Als er überhaupt iets irrelevant is mondiaal gezien is het Europa wel 😉
"Belgium and the Netherlands"

inderdaad totaal irrelevante discussies over een connector die nooit naar hier zal komen
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: SandeepT and MaH
De missie 🤣

Deze inderdaad

IMG_6088.jpeg



Wat vind je daar zo grappig aan?
 
  • Like
Reactions: AustinP
"Belgium and the Netherlands"

inderdaad totaal irrelevante discussies over een connector die nooit naar hier zal komen
Volgens mij mag je het als NL/BE tak het toch ook over zaken hebben die zich buiten dit gebied afspelen of mogen we het volgens jou alleen maar over dingen hebben die in NL of BE plaatsvinden, dan wordt het wel een beetje saai ;)