Geen reflex, echt een terecht verwijt.Weer onnodig in de reflex om de EU als schuldig aan te wijzen voor iets dat je niet bevalt?
CCS is door Europese auto industrie gedefinieerd en voorgesteld als standaard. Het initiatief kwam dus niet vanuit Brussel. Uiteindelijk heeft een consortium van Europese auto bouwers CCS voorgedragen als standaard. De EU heeft de standaard overgenomen als vereiste voor high power charging, maar zonder andere connectoren uit te sluiten. Het staat Tesla en anderen vrij om hun eventueel proprietaire connectors aan te bieden naast CCS.
Er komt misschien een nieuwe kans, want zowel Tesla als CCS connectoren kunnen wellicht de hogere vermogens niet aan, en dan moet er misschien een nieuwe connector verzonnen worden (?).
Tesla's connectoren waren al ruim aanwezig en ook geschikt voor het hoge vermogen ruim voordat de CCS adapter kwam.
Door het voorstel van de europese auto industrie om niet te kijken wat er is en hoe goed het is en om maar een type 3 stekker voor te stellen en de EU die daar in mee gaat, geeft wel degelijk het recht om de EU als schuldige aan te wijzen. Ik mag toch hopen dat er een ambtenaar zit die niet alleen kijkt naar lobby belangen maar ook naar wat al breed voorhanden is en goed werkt. Nu heeft de ambtenaar of ambtenaren in haar wijsheid iedere EV rijder benadeeld.
Maar ieder zijn mening.
Hopelijk dat bij de nieuwe connector beter nagedacht wordt.
Als connector 5x groter is dan de kabel dan doe je iets niet goed.