Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Bekijk het vanuit de autobouwers: geluiden van het gebrekkig betrouwbare CCS1-netwerk zijn heel luid, en dat zet mensen aan om een Tesla te kopen want die heeft toegang tot het Tesla laadnetwerk van superchargers.

Hoe kan je dan als autobouwer toch nog je auto verkopen? Door 'm compatibel te maken met dat betrouwbare netwerk van Tesla superchargers!

Is dit een risico? Ja, maar de gok op CCS1 met Electrify America bleek op niks te draaien want VW had blijkbaar geen interesse in het bouwen van een betrouwbaar laadnetwerk, nadat ze de boel al belazerd hadden met fake emissietesten...

Dit had in Europa ook kunnen gebeuren als IONITY een grote partij werd (ook notoir onbetrouwbaar, maar niet op schaal zoals in de VS), maar voorbij gestoken door partijen zoals FastNed, Allego en anderen die eveneens een vrij betrouwbaar netwerk hebben uitgebouwd.
 
Bekijk het vanuit de autobouwers: geluiden van het gebrekkig betrouwbare CCS1-netwerk zijn heel luid, en dat zet mensen aan om een Tesla te kopen want die heeft toegang tot het Tesla laadnetwerk van superchargers.

Hoe kan je dan als autobouwer toch nog je auto verkopen? Door 'm compatibel te maken met dat betrouwbare netwerk van Tesla superchargers!

Is dit een risico? Ja, maar de gok op CCS1 met Electrify America bleek op niks te draaien want VW had blijkbaar geen interesse in het bouwen van een betrouwbaar laadnetwerk, nadat ze de boel al belazerd hadden met fake emissietesten...

Dit had in Europa ook kunnen gebeuren als IONITY een grote partij werd (ook notoir onbetrouwbaar, maar niet op schaal zoals in de VS), maar voorbij gestoken door partijen zoals FastNed, Allego en anderen die eveneens een vrij betrouwbaar netwerk hebben uitgebouwd.
dit is inderdaad correct, NACS zal de dominante connector worden in de VS door de onbetrouwbaarheid van EA. Mocht EA betrouwbaar zijn geweest dan hadden GM en Ford die stap nooit gezet, die zaten namelijk in het CCS1 kamp tot de realiteit van de onbetrouwbaarheid van het grootste CCS1 netwerk hun voor voldongen feiten plaatste omdat dit zeer slecht afstraalde op hun business. 95% van de problemen op EA hebben ook niets te maken met de CCS1 connector maar met de laadapparatuur zelf.
 
  • Like
Reactions: SandeepT
95% van de problemen op EA hebben ook niets te maken met de CCS1 connector maar met de laadapparatuur zelf.

CCS 1 connector heeft een ‘latch’ die veelvuldig afbreekt en daardoor niet te gebruiken is. Echt de inferieure plug tov CCS 2.

Dan moet je wel überhaupt een werkende stall hebben gevonden natuurlijk. Alhoewel dat natuurlijk een uiting is van hetzelfde probleem, zeer slecht onderhoud, weinig stalls per locatie en sowieso weinig locaties.

Het Tesla netwerk in NA is groter dan álle andere aanbieders bij elkaar en heeft by far de hoogste up-time. Dát is de reden voor Legacy om gebruik te willen maken van dat netwerk.

Dat de voorwaarde de overstap naar NACS is is klein bier.

 
Last edited:
Wat betreft het supercharger network, is er een migratie waarbij de v2 naar v3 locaties omgebouwd worden?

Ik denk specifiek aan Badhoevedorp, wat allemaal v2 is en die eigenlijk best druk is vaak. Ik gok zelf dat het antwoord een beetje hetzelfde is als "wanneer komt er een SuC bij op plaats X": je ziet het als het gebeurt, maar ik dacht ik vraag het toch ff aan jullie die hier al langer zitten...
 
Wat betreft het supercharger network, is er een migratie waarbij de v2 naar v3 locaties omgebouwd worden?

Ik denk specifiek aan Badhoevedorp, wat allemaal v2 is en die eigenlijk best druk is vaak. Ik gok zelf dat het antwoord een beetje hetzelfde is als "wanneer komt er een SuC bij op plaats X": je ziet het als het gebeurt, maar ik dacht ik vraag het toch ff aan jullie die hier al langer zitten...
eerder een uitbreiding, Lokeren was bvb v2 only en bij een uitbreiding zijn 4 v3 stalls bij geplaatst
 
  • Like
Reactions: NielsA and Zpeed
Had het hier nog zien passeren of ik heb het gemist, prijzen bij SuC zijn weer een beetje gedaald, 0,38 dal en 0,43 piek in Belgie. Goedkoopste ac laden bij mij in de buurt is 0,46 op Allego en Shell (Newmotion). Goedkoopste optie voor publiek laden voor mij is dus snelladen (Freshmile op bepaalde palen aan 0,26 en Tesla SuC). Logica 0,0 maar goed ...
 
  • Like
Reactions: DTTS
Had het hier nog zien passeren of ik heb het gemist, prijzen bij SuC zijn weer een beetje gedaald, 0,38 dal en 0,43 piek in Belgie. Goedkoopste ac laden bij mij in de buurt is 0,46 op Allego en Shell (Newmotion). Goedkoopste optie voor publiek laden voor mij is dus snelladen (Freshmile op bepaalde palen aan 0,26 en Tesla SuC). Logica 0,0 maar goed ...
Zag ik ook hier in NL inderdaad, 31c/36c hier.

En volgens mij zijn de piek en dal uren veranderd, ik dacht dat het tussen 1600 en 2000 was eerst, nu tussen 1800-2200. Maar kan het mis hebben.
 
  • Helpful
Reactions: DuurzameHenk
Rivian is de volgende:




Hyundai heeft ook gemeld dat ze zich aan het beraden zijn.
 
Wat betreft het supercharger network, is er een migratie waarbij de v2 naar v3 locaties omgebouwd worden?

Ik denk specifiek aan Badhoevedorp, wat allemaal v2 is en die eigenlijk best druk is vaak. Ik gok zelf dat het antwoord een beetje hetzelfde is als "wanneer komt er een SuC bij op plaats X": je ziet het als het gebeurt, maar ik dacht ik vraag het toch ff aan jullie die hier al langer zitten...
Dat kan Tesla niet zomaar doen, er zijn best nog wel wat S en X-en in omloop die nog geen CCS ombouw hebben. Dus als de V2 weggehaald worden moet Tesla waarschijnlijk de CCS ombouw gaan vergoeden.
 
  • Informative
Reactions: Michel_AH
Dat kan Tesla niet zomaar doen, er zijn best nog wel wat S en X-en in omloop die nog geen CCS ombouw hebben. Dus als de V2 weggehaald worden moet Tesla waarschijnlijk de CCS ombouw gaan vergoeden.

Goed punt, niet aan gedacht. Da's die 2e kabel, die heb ik er een keer uitgehaald idd. Daarom is het ook altijd een combinatie van v2 en v3. Kwartje gevallen.

Vraag me dan wel af hoe dat zit met v4, want ik nam even zelf aan dat alles naar v4 gaat op termijn nu alle merken (laadpoort aan de verkeerde kant + korte kabels) mogen komen laden.
 
Was van de week op doorreis met de caravan in Frankrijk en zag dat SuperChager locatie Val-de-Meuze ook is omgebouwd naar V3 stals. De oude kasten stonden nog langs de kant, dacht neem er 1 mee voor thuis te snelladen, maar paste niet in de auto:D
(je ziet op 2e foto achterin de oude kasten staan)
 

Attachments

  • 5A8E9A00-BC9D-449C-96FC-29FD57EDE494.jpeg
    5A8E9A00-BC9D-449C-96FC-29FD57EDE494.jpeg
    363.5 KB · Views: 97
  • IMG_4760.jpeg
    IMG_4760.jpeg
    357 KB · Views: 58
Was van de week op doorreis met de caravan in Frankrijk en zag dat SuperChager locatie Val-de-Meuze ook is omgebouwd naar V3 stals. De oude kasten stonden nog langs de kant, dacht neem er 1 mee voor thuis te snelladen, maar paste niet in de auto:D
(je ziet op 2e foto achterin de oude kasten staan)
Moet je ook het trafo/laadhuisje meenemen, anders heb je er weinig aan (en je aansluiting "beetje" verzwaren).

Maar voor de LOL/HEB zou ik z'n ding wel willen neerzetten en dan de kabel aansluiten op je thuislader, net echt .....
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
  • Like
Reactions: Dikkie Dik