Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TeslaFi data logger

This site may earn commission on affiliate links.
Nouja volgens mij is het gewoon een enthousiasteling die zijn zelfgemaakte software openstelt en daarvoor een paar tientjes vraagt. Op zich leuke business nu het redelijk loopt qua gebruikers, maar ik geloof niet dat er een hele support organisatie achter staat... Van andere kant heb je gelijk dat je in al die tijd best wel ern reactie had terug kunnen krijgen. Wat ik zei, ik kreeg via PM binnen paar uur antwoord...
 
Nouja volgens mij is het gewoon een enthousiasteling die zijn zelfgemaakte software openstelt en daarvoor een paar tientjes vraagt. Op zich leuke business nu het redelijk loopt qua gebruikers, maar ik geloof niet dat er een hele support organisatie achter staat... Van andere kant heb je gelijk dat je in al die tijd best wel ern reactie had terug kunnen krijgen. Wat ik zei, ik kreeg via PM binnen paar uur antwoord...
Je kunt best gelijk hebben. Maar de 'leuke business' heeft in ieder geval enorme groeipotenties gezien de groei van Tesla. Maar volgens mij heeft hij of de support organisatie ook zijn best gedaan de antwoorden ook volledig te automatiseren en zodra de vraag in het verkeerde vakje terecht komt ligt hoor je dus niets en hangt er alleen een Ticket ID aan wat op de stapel voor 2020 ligt. Dus vraag ik me echt af kreeg je antwoord van een computer of van echte support? Of moest je zelf bij de Ticket kijken?
Zo ziet de directe reactie op een PM eruit waarna je zelf kunt klikken om het topic later te openen en te zien of er wat mee gebeurt (er gebeurt bij mij dus nooit iets) En was dat ook zo met jouw bug, of kreeg je ook direct antwoord in je email box?

IMG_5414.jpg
 
Niet iets waardoor zij iets moeten oplossen in hun programma, neem ik aan?

Nou ik had 2 overlappende "tagged locations" en dan is de weblayout en de drive-email layout helemaal stuk. Dat zouden ze kunnen ondervangen met code aanpassing maar ze adviseerden om 1 van de 2 locations te deleten en de andere grotere radius te geven. Dit fixte wel het probleem, maar is symptoom bestrijding ;)
 
  • Like
Reactions: Robipad
Dus ik weet niet van wanneer jouw curve is? Als dat van meer dan 1-2 mnd geleden is heb ik nog geen bewijs dat het kan werken, integendeel alleen maar een bevestiging dat het niet werkt. Dus van wanneer is die curve??
Wederom mijn laatste sessie in Eindhoven op 6 juli (31 kW bij 86%):
Suc 6 juli.JPG


Dit doe ik overigens op de PC inderdaad. Geen idee of het wel of niet werkt op de iPad. Geen issues om dit voor eerdere SuC sessies ook te doen.

Mijn voorlopige vermoeden is dat het een specifiek type auto issue is.

Als ik door de changelog scan, zie ik bijvoorbeeld zaken als: "European model 3 Supercharger sessions reporting as fast charger type = 'Combo' will now be classified as a supercharging session instead of an A/C charge."
of
"Added support for Model 3 Standard Range Plus"
 

Attachments

  • upload_2019-7-15_12-12-1.png
    upload_2019-7-15_12-12-1.png
    51.9 KB · Views: 53
Wederom mijn laatste sessie in Eindhoven op 6 juli (31 kW bij 86%):
View attachment 429743

Dit doe ik overigens op de PC inderdaad. Geen idee of het wel of niet werkt op de iPad. Geen issues om dit voor eerdere SuC sessies ook te doen.

Mijn voorlopige vermoeden is dat het een specifiek type auto issue is.

Als ik door de changelog scan, zie ik bijvoorbeeld zaken als: "European model 3 Supercharger sessions reporting as fast charger type = 'Combo' will now be classified as a supercharging session instead of an A/C charge."
of
"Added support for Model 3 Standard Range Plus"
Bedankt. Jij laat inderdaad Model S curves zien zag ik. En de charger voltages en stromen hebben normale waarden. Het lijkt er op dat het een Model 3 probleem is. Zie ook "onze" klachten:
"Supercharges have weird Voltage and Amperage / General / TeslaFi" Ik heb zelf hier ook nog eens het probleem bijgezet. De zaken uit de changelog dateren van 3 maanden en 4 maanden terug daterend van voor deze klachten. Mogelijk hebben ze daar juist nog een fout gemaakt.
Ik zag dat voltages en ampere waarden bij jouw normale waarden hebben. Bij mij staat er (en dat zijn ook de klachten van de anderen) slechts 2 volt voor de charger voltage en 0 ampere voor de stroom in de hele lijst. Als hij charger voltage als Y-as gaat gebruiken lukt het sowieso nooit om een grafiek te maken. Dus dat is de reden. Als hij met 2 Volt en het vermogen de stroom uitrekend komt hij op de door anderen genoemde idiote waarde van meer dan 30000 Ampere uit. Dus wat fout is is in ieder geval de voltmeting van de Model 3, daar gaat alles de mist mee in. Nu maar afwachten tot Teslafi in actie komt ben ik bang.

Edit:
Alsof de duvel ermee speelt, krijg ik nu net het bericht binnen van James, corrections: de Tesla model 3 geeft geen waarden uit voor spanning en stroom buiten de USA en deze zijn nu verwijderd voor model 3 uit de data. Over de grafiek geen woord. Ik hoop maar dat hij in de gaten heeft dat er andere Y-as zal moeten worden gekozen. Dus nog even wachten denk ik. Ik weet niet hoe snel dat zich gaat uiten in de resultaten. Ik ga vanavond toch even naar de SUC!
 
Last edited:
Wederom mijn laatste sessie in Eindhoven op 6 juli (31 kW bij 86%):...........

Mijn voorlopige vermoeden is dat het een specifiek type auto issue is.
Als ik door de changelog scan,............

Als vervolg op mijn Edit in de vorige chat, ik heb geladen en niet alleen deze curve is er nu maar ook alle vorige curves, dus Teslafi is intussen ook echt gecorrigeerd en er staat nu wel een fake voltage in de Y-as (die onder 1 V blijft) maar er dus een oplossing gezocht die werkt. Ik kreeg de info van de changelog als directe email maar daar staan ook andere correcties bij.
IMG_5420.PNG
 
Voor mij was super chargen eventjes geleden bij een SuC. Na deze berichten zelf ook even getest gisteren. Ik krijg wel de melding "Amperage and voltage was not provided by the Tesla API for this charge." maar ik zie wel voltage, current en kW.

chrome_2019-07-16_08-49-56[1].png

Zelfde probleem...

Even naar m'n CCS retro fit test gekeken:

chrome_2019-07-16_08-59-53[1].png


Daar ook niet het vermogen zichtbaar.

Weet alleen niet of dit nou een Tesla API issue is of niet. Als de Tesla API het niet toont kan Teslafi het logischerwijs niet tonen. Het kan hoogstens een waarde afleiden mits andere waarden wel worden doorgegeven.

Volgende keer zal ik m'n eigen logger weer eens uit het vet halen om te vergelijken.
 
Als vervolg op mijn Edit in de vorige chat, ik heb geladen en niet alleen deze curve is er nu maar ook alle vorige curves, dus Teslafi is intussen ook echt gecorrigeerd en er staat nu wel een fake voltage in de Y-as (die onder 1 V blijft) maar er dus een oplossing gezocht die werkt. Ik kreeg de info van de changelog als directe email maar daar staan ook andere correcties bij.
Hah, was mijn vermoeden toch correct. Mooi dat je in ieder geval (ook) een curve hebt. Jammer dat de y-assen (nog) niet schalen/ de mogelijkheid hebt om de variabele te veranderen.

Volgende keer zal ik m'n eigen logger weer eens uit het vet halen om te vergelijken.
Ja, hoe is het daarmee? Ben wel nieuwsgierig:D
 
Voor mij was super chargen eventjes geleden bij een SuC. Na deze berichten zelf ook even getest gisteren. Ik krijg wel de melding "Amperage and voltage was not provided by the Tesla API for this charge." maar ik zie wel voltage, current en kW.

View attachment 430176
Zelfde probleem...

Even naar m'n CCS retro fit test gekeken:
View attachment 430177
Daar ook niet het vermogen zichtbaar.

Weet alleen niet of dit nou een Tesla API issue is of niet. Als de Tesla API het niet toont kan Teslafi het logischerwijs niet tonen. Het kan hoogstens een waarde afleiden mits andere waarden wel worden doorgegeven.

Volgende keer zal ik m'n eigen logger weer eens uit het vet halen om te vergelijken.
Kennelijk heeft hij voor alle modellen 3, S en X buiten USA de voltage en stromen waarden weggehaald. De Y-as mist nu ook zijn voltage waarden bij jouw.

Het probleem is al twee maanden geleden aangemeld ook door anderen op het forum. Ik heb niet de indruk dat er erg op dat forum wordt gereageerd door Teslafi (James). Ik vroeg me af of het dus niet beter is alleen van PM gebruik te maken? Heb je enige ervaring?
Ik heb afgelopen donderdag e.e.a. met een PM aangemeld en later dat ook nog eens op het forum erbij gezet maar volgens mij was dat pas nadat hij er al aan bezig was. Het was overigens ook al de tweede PM. Heb jij ervaring wat het beste werkt? Het forum bekijkende in zijn algemeenheid dan werkt dat helemaal niet volgens mij. Maar van PM's vraag ik me dat ook af.

Zijn reactie kwam wel op mijn email maar als changelog en niet als een persoonlijke reactie. Ik vind hun of zijn reageren waardeloos lang duren! En niet in lijn wat je als abonnementnemer mag verwachten. Een oplossing van een probleem mag wel wat tijd vergen maar dan moet je dat ook eerst laten weten.
 
Volgende keer zal ik m'n eigen logger weer eens uit het vet halen om te vergelijken.
Geen slecht idee!
Nog even een aanvulling op de nu zichtbare SUC curves. Er zijn nog maar 3 waarden zichtbaar, charge rate in km/hr, waar de linkse Y-as zijn waarde aan ontleent. Daarbij dient aangetekend dat charge rate feitelijk in miles/km in de tabel staat. Verder Battery level in % is (wat er niet bij staat), wat ook niet is af te lezen met een dergelijke schaalverdeling en Battery in kW waarmee hij waarschijnlijk Charger power bedoeld. Het vervelende is dat de benamingen niet overeenkomen met de tabelbenamingen de waarden ook niet overeenkmen en je dus eigenlijk niet goed weet wat er nu gebeurt.
@Robipad
Laadcurve zou wel degelijk moeten kunnen, eventueel 'edit layout' en 'Charger Power' toevoegen.
Tevens is het NIET zo dat het Edit van de lay-out ook maar enige invloed heeft op de curve maar wel op de tabel waarden. Dit geldt ook bij de AC charger gegevens.

Een betere benadering zou zijn de rechter Y-as schaal voor SUC te vervangen door de maximum Charger power en daar b.v. 250kW voor te nemen de maximum te verwachten V3 waarde. Dan krijg deze automatisch ook een betere schaal. De tijdschaal of X-as kan hij beter door battery level getallen vervangen. Dat zou alles het een stuk leesbaarder maken.

Overigens lijken de wijzigingen ook doorgevoerd voor model S en X.

Ik kreeg vandaag voor de 2de keer een email verwijzende naar het forum commntaar met deze antwoordtekst:
"Amps and volts were removed from the API for Model 3's outside of the US for some reason. I've updated the graph and tables to not include this information"

Beiden emails komen via een no-reply address en laten dus geen ruimte voor commentaar. Ook niet als maar een gedeelte daarvan is beantwoord. Allemaal erg indirect. Niet erg professioneel.
 
Last edited:
Ik begrijp niets van Teslafi. Dit is nu al de derde keer dat hij volledig stopt met volgen. Polling gaat dan (om 17:16) van "false" naar "offline" en de connection state van "online" ook naar "offline". Dus hij detecteert dan niets meer en dat blijft zo totdat ik even kijk met de Tesla app die hem uit zijn slaap haalt. Precies op dat moment (20:14) begint Teslafi weer te functioneren, alsof hij dus door de API wordt getriggered i.p.v. dat hij zelf de status verandering waarneemt door iets te doen. Maar hij doet juist niets meer hij was immers offline!. Dus er gebeurt onderhuids meer dan ik kan waarnemen.
Nog zo'n akkefietje. Vanochtend haalde Teslafi de Tesla uit de slaap en zette hem in de parkeer mode. Zonder enige reden. Dan duurt het weer 2-2,5 uur voordat hij gaat slapen alsof ik van een rit terugkwam, terwijl ik zelf de Tesla rustig heb laten slapen. En dat na 1,5 dag slapen. Ook al zoiets magisch.
 
Nog zo'n akkefietje. Vanochtend haalde Teslafi de Tesla uit de slaap en zette hem in de parkeer mode. Zonder enige reden. Dan duurt het weer 2-2,5 uur voordat hij gaat slapen alsof ik van een rit terugkwam, terwijl ik zelf de Tesla rustig heb laten slapen. En dat na 1,5 dag slapen. Ook al zoiets magisch.

Teslafi haalt de auto niet uit de slaap. Dat doet de Tesla zelf. De computers blijven stroom nemen, ook al slaapt de T. De benodigde stroom komt uit de 12V accu. De 12V accu vraagt op een bepaald moment om bijgeladen te worden. Daartoe wordt uit de hoofdaccu spanning naar 12V omgezet. Al deze activiteiten kunnen niet in slaapmodus.
Zelf heb ik continu de BlackVue-camera’s aan staan. Ik haal jouw anderhalve dag dus niet.

Dat het weer lang duurt aleer de T weer gaat slapen kan samenhangen met de softwareversie. Bij mij (bij update 2019.24.1) ging de T helemaal niet meer slapen. Door de Time to Try Sleeping te verhogen naar 30 minuten snurkt ie weer.
83D09B1C-0DED-4160-B562-BE3CC6B28F7B.jpeg
 
Last edited:
Bij mij lijkt het er toch ook op dat de auto niet meer in slaap valt. Time to sleep staat bij mij op 90 minuten.

Morgen even een reset uitvoeren. Dat verhelpt het niet slapen meestal.

Het offline zijn heb ik geen last van.
 
Teslafi haalt de auto niet uit de slaap. Dat doet de Tesla zelf. De computers blijven stroom nemen, ook al slaapt de T. De benodigde stroom komt uit de 12V accu. De 12V accu vraagt op een bepaald moment om bijgeladen te worden. Daartoe wordt uit de hoofdaccu spanning naar 12V omgezet. Al deze activiteiten kunnen niet in slaapmodus.
Zelf heb ik continu de BlackVue-camera’s aan staan. Ik haal jouw anderhalve dag dus niet.

Dat het weer lang duurt aleer de T weer gaat slapen kan samenhangen met de softwareversie. Bij mij (bij update 2019.24.1) ging de T helemaal niet meer slapen. Door de Time to Try Sleeping te verhogen naar 30 minuten snurkt ie weer.
View attachment 430802
Dat de Tesla hem zelf uit de slaap haalt geloof ik wel. Alleen zou ik verwachten dat het bijladen van de 12 volt een op zichzelfstaand proces is los van de computer, maar dat is kennelijk niet zo.
Idle Time before tryïng to Sleep is een tijd die hem wakker houdt. Dus houdt hem alleen wakker zodat je niet hoeft te wachten bij korte stoppen tot hij weer wakker wordt. Die staat bij mij echter op 1 minuut. Tesla bepaalt gewoon altijd zelf wanneer hij gaat slapen. Teslafi helpt daar helemaal die bij, die kan alleen maar vaststellen of dat intussen is gebeurt. Die telt de tijd Time to Try to sleep ook af en die tijd staat bij mij nu op 15 minuten. Als ik de Tesla wakker maak via b.v. de Tesla app dan slaapt hij na precies 10 minuten. Staat Teslafi aan dan doet hij het in 11 minuten omdat er minuut Idle Time before tryïng to Sleep bijzit. En dan stopt Tryïng to sleep ook 5 minuten voor het eind al. De na een rit parkeren tijd is ca 30-40 minuten op een willekeurige parkeerplek, maar thuis wegens homelink altijd 2 - 2,5 uur en dat lijkt allemaal heel reproduceerbaar. Waarom thuis parkeren altijd zo lang duurt weet ik alleen nog niet. Ook zonder Teslafi gelden deze tijden heb ik vastgesteld. Teslafi kan uiteindelijk alleen maar het in slaap vallen voorkomen niet versnellen.
Maar in dit geval waarbij hij dus wakker is gemaakt door Tesla zelf zoals je zegt deed hij er weer doodleuk 2,5 uur over.
 
Bij mij lijkt het er toch ook op dat de auto niet meer in slaap valt. Time to sleep staat bij mij op 90 minuten.
Morgen even een reset uitvoeren. Dat verhelpt het niet slapen meestal.
Het lijkt mij dat we niet goed weten wat er werkelijk gebeurt tussen de communicatie Teslafi en Tesla en vv. Als we het niet snappen voeren we rituelen uit en dan trekken we conclusies uit wat we daarna zien. Omdat er lange tijd nodig is (dagen tot weken) voordat we voldoende reproduceerbare feedback hebben lopen we het risico dat er nog een update is geweest die alles weer verandert. Dan zijn er volgens mij ook nog fundamentele verschillen tussen S/X en 3 en mogelijk verschillen tussen hardware versies (2.0, 2.5 en 3.0). Als Tesla rommelt met de tijden voor te gaan slapen tussen updates loop je een aardig risico verkeerde conclusies te trekken. Toevoeging: Ik heb nu net een update 2019.24.4 gehad en kun je nu al vertellen dat het hele slaapverhaal na parkeren weer totaal anders reageert. En Teslafi laat me nu voortdurend weten dat de Tesla offline is en stopt dan met functioneren.

Het offline zijn heb ik geen last van.
Tesla gaat nu bij mij elke keer bij parkeren na ca 40-50 minuten offline. Een paar keer eerder ( voor deze laatste update) was hij ook gewoon gestopt met loggen (urenlang), maar dit was incidenteel nu is het chronisch. Herstarten van Teslafi helpt ook niet. Hij geeft aan dat Tesla offline is in het verzamel overzicht (Show Live Controls) en één keer heb ik dat ook ooit vermeld gezien in de raw data maar nu niet meer. Daarom helpt de Reset in de slaap settings bij offline kennelijk ook niet. In alle gevallen kon ik Teslafi weer aan het loggen krijgen door simpelweg de Tesla app even te starten en te sluiten waarbij de Tesla altijd nog wakker blijkt te zijn ook als hij 3 uur geparkeerd is. Erger nog als hij thuis offline gaat dan komt hij de hele nacht niet meer in slaap. Tesla en Teslafi zitten elkaar gewoon dwars. De Tesla API blijkt door de aktie van Tesla app te openen Teslafi weer wakker te maken en de offline status is meteen opgeheven. Wel vreemd en hij gaat dan doodleuk weer verder. Er zijn alleen vele uren sampels die blijven missen. Uit de raw data kan je ook niets zinnigs verklaren. Hij stopt gewoon in een online connectie status en gaat na uren weer verder in diezelfde status na het activeren van de Tesla app.

WAT IK TOT NU TOE reprodeceerbaar heb vastgesteld:
Voor mijn Tesla Model 3 hardware 2.5 heb ik vastgesteld zonder interventie van Teslafi na elke wake up (als hij stilstaat, dus niet door een rit) door de Tesla app, of andere app (op je phone) of laden of noem maar op het gewoon precies 10 minuten duurt voordat hij weer slaapt. Met Teslafi erbij duurt het bij mij nu precies 12 minuten. Als je rijdt en parkeert duurde het nu in ieder geval minimaal 12 minuten maar meestal veel langer ca 30 - 40 minuten maar kan hij ook zonder enige schijnbare aanleiding 30 - 40 minuten later weer wakker worden en van slapen naar P gaan en dan weer na 30 - 40 minuten inslapen als hij niet offline gaat. Thuis duurt het altijd 2 uur na parkeren en dat heeft kennelijk met homelink iets te maken.

Teslafi kent een Idle "Time Before Tryïng To Sleep". Die maakt en houdt per definitie de Tesla wakker voor die tijd. Die staat bij mij op 1 minuut. Het nut ervan ontgaat me enigszins. Deze functie is blijkbaar ingesteld om af te komen van een voor sommige mensen irritante tijd wachten voordat de Tesla weer wakker is als je na ca 10 minuten parkeren terugkomt en commando's wil geven met je app nadat hij is gaan slapen maar zoveel ongeduld heb ik niet als ik wat langer dan 12 minuten geparkeerd heb, die ca 8 extra seconden (om hem wakker te maken bij mij) kan ik wel wachten. Hij is sowieso de eerste 12 minuten na het parkeren nog wakker met Teslafi. Je kunt de Tesla wakker-blijf tijd dus allen maar verlengen met minimaal 1 minuut. Maximaal naar believe.

Teslafi kent "Time To Try Sleeping". Die staat bij mij op 12 minuten. Normaal als hij wakker is gemaakt door wat dan ook slaapt hij altijd weer na 10 minuten na de "Time Before Tryïng To Sleep". Praktisch registreert hij dan 12 minuten in totaal. Bij het thuis parkeren na een rit duurt het echter precies 2 uur zonder Teslafi met Teslafi loopt dat op tot ca 2 uur en enkele minuten tot 2 uur en 12 minuten.

Voor het elders parkeren gelde andere tijden tussen 30 en 40 minuten, voordat hij slaapt. Maar hij wordt ook weer ongewenst wakker na een soortgelijke tijd. Echter na de laatste update gaat Tesla offline na 43 minuten en komt Teslafi niet meer aan de bak. Slapen is er dan ook niet meer bij.

Checken van ook maar één de vakjes of allemaal bij "Try To Sleep Requirements" werken totaal averechts bij mij dan slaapt hij helemaal niet meer, daar was ik snel van genezen. Checken reset "Time To Try Sleeping" wanneer offline heeft geen effect hij ziet de offline kennelijk niet. Staat ook niet ( behoudens 1 keer gezien) in de raw data.

De "Night Time Sleep Mode" heb ik niet veel van begrepen, hij is dan toch al gewoon "asleep" en blijft dat (thuis tenminste)? Dus wat voegt dat toe?

Het nut van de Deepsleep mode van Teslafi ontgaat mij al helemaal. Eén keer heb ik Deepsleep meldingen gezien die bij mij tussen 01:00 en 08:00 stond ingesteld. Toen hij een keer 'snachts om ca 00:35 van "asleep" naar "online" met de P situatie was gegaan zonder aanleiding en werd die hele nacht voor het eerst elke minuut de melding deepsleep gelogd vanaf 01:00 zoals ingesteld terwijl hij elke minuut gewoon bleef doorloggen. Om 08:00 ging de melding deepsleep weg zoals ingesteld en toen ging hij van P en "online" direct terug naar "asleep". Gezien de drain had hij echter de hele nacht wel degelijk geslapen in mijn beleving. Hier is dus volgens mij eerder sprake van een Teslafi bug, maar dat was éénmalig in de afgelopen 2 maanden. Verder staat hij elke nacht sowieso te slapen en zie ik nooit iets van die zogenaamde Deepsleep mode dat hij staat ingesteld. Ik heb dit dus maar die éne keer gezien in de Logger Notes, terwijl Deepsleep verder weken heeft aan gestaan dus nu heb ik hem maar uitgezet omdat het alleen maar nieuwe problemen lijkt te geven, zoals naar P gaan. Extra verwarrende momenten toevoegen lijkt me niet bij te dragen bij de toch al inconsistente waarnemingen.
 
@Robipad Teslafi gebruikt het wake command niet. De Tesla app wel. Als je de Tesla app opent maakt hij altijd je auto wakker en als dat gebeurd dan is het logisch dat Teslafi ook weer data retour krijgt.

"Night Time Sleep Mode" en "Deep Sleep" zijn eenvoudige optimilisaties. De Logger heeft een vast interval van een minuut maar bij dit interval kan het queryen dus geblokkeerd zijn door 1 van deze optimalisaties.

Teslafi kent een Idle "Time Before Tryïng To Sleep". Die maakt en houdt per definitie de Tesla wakker voor die tijd. Die staat bij mij op 1 minuut. Het nut ervan ontgaat me enigszins. Deze functie is blijkbaar ingesteld om af te komen van een voor sommige mensen irritante tijd wachten voordat de Tesla weer wakker is als je na ca 10 minuten parkeren terugkomt en commando's wil geven met je app nadat hij is gaan slapen maar zoveel ongeduld heb ik niet als ik wat langer dan 12 minuten geparkeerd heb, die ca 8 extra seconden (om hem wakker te maken bij mij) kan ik wel wachten. Hij is sowieso de eerste 12 minuten na het parkeren nog wakker met Teslafi. Je kunt de Tesla wakker-blijf tijd dus allen maar verlengen met minimaal 1 minuut. Maximaal naar believe.

Nee, die optie is daar niet voor. Die optie is om niet meteen na het parkeren de sleep cyclus van Teslafi te starten zodat je geen rit (deel) mist indien je direct weer vertrekt omdat Teslafi de auto 'gunt' te slapen.
 
@Robipad Teslafi gebruikt het wake command niet. De Tesla app wel.
Ik zeg nog hier dat hij hem wakker houdt, niet dat hem wakker maakt. Het is doodeenvoudig aan te tonen. Met 1 minuut duurt het precies 12 minuten na het wakker maken met b.v. de Tesla app of met welke aktie dan ook, zoals even iets uit je auto pakken. Zet je die tijd op 30 minuten dan doet hij er 42 minuten over voordat hij weer slaapt. Sommigen mensen hebben die tijd op 90 minuten gezet.
Tel uit je winst.
Als je de Tesla app opent maakt hij altijd je auto wakker en als dat gebeurd dan is het logisch dat Teslafi ook weer data retour krijgt.
Hier begrijp ik het niet meer. Wat er gebeurt is dat zonder enige reden (Tesla is niet aan het slapen) maar staat gewoon geparkeerd. Teslafi zegt dat de Tesla "offline" is gegaan en dat komt ook niet meer goed. Teslafi verzamelt dan geen data meer. Maar in mijn beleving haalt hij uit de verzamelde data de informatie dat Tesla nog steeds "online" is. Hij geeft ook na de laatste online informatie niets aan. Hij stopt gewoon met logeen. Start ik dan de Tesla app dan maakt deze hem NIET wakker want Tesla is nog steeds wakker. Hij haalt wat data op. Gebeurt ook direct. En dan wordt Teslafi ineens ook wakker en gaat dan gewoon verder of er niets gebeurt is. Waarom kon die dan geen data verzamelen? En dat is intussen al 10 keer gebeurt. En er is gewoon niets met de verbinding mis.
"Night Time Sleep Mode" en "Deep Sleep" zijn eenvoudige optimilisaties. De Logger heeft een vast interval van een minuut maar bij dit interval kan het queryen dus geblokkeerd zijn door 1 van deze optimalisaties.
Wat bedoel je met "Dit interval"? De Sleep Modes. Het blijkt juist bij de Deep Sleep modes dat er helemaal niets is geblokkeerd hij gaat gewoon vrolijk door met "asleep" te zijn je ziet dus niets terug van die start en stop momenten op één keer na en toen gebeurden er juist vreemde dingen.
Ik gebruik overigens deze beiden modes niet (meer) omdat ik de meerwaarde nog niet zie en ik wil vermijden dat die modes weer andere triggers veroorzaken, die ik niet kan verklaren en ook intussen gezien heb. Ook als dat alleen maar toeval is of een andere verstoring worden de reacties alleen maar onoverzichtelijker.
Nee, die optie is daar niet voor. Die optie is om niet meteen na het parkeren de sleep cyclus van Teslafi te starten zodat je geen rit (deel) mist indien je direct weer vertrekt omdat Teslafi de auto 'gunt' te slapen.
OK, ik ben niet zo met de ritten bezig. Je mist dan 12 minuten van de volgende rit neem ik aan en als het allemaal kortere ritten zijn ( kranten rondbrengen, zoals ik in onze wijk heb gezien:)) ga je die allemaal missen. Het missen van een rit kun je natuurlijk niet helemaal uitsluiten. Het is voor mij nu duidelijk waarvoor je die Time Before .... zou willen. Ritregistratie is voor mij niet zo van belang, ik laat hem liever zo snel mogelijk slapen.
 
@Robipad Teslafi gebruikt het wake command niet. De Tesla app wel. Als je de Tesla app opent maakt hij altijd je auto wakker en als dat gebeurd dan is het logisch dat Teslafi ook weer data retour krijgt.
Om hier nog even expliciet om de zaken te verduidelijken, als ik de Tesla app open maak ik de auto niet wakker in mijn situatie want hij is nog wakker! De app geeft dan gewoon meteen zijn gebruikelijke gegevens weer. Ik wil alleen dat Teslafi niet meer denkt dat Tesla offline is. Dus hieronder de situatie, ik parkeer ergens en verwacht dat hij gaat slapen maar doet dat niet. Uiteindelijk zie ik dat Teslafi zegt dat Tesla offline is.( niet terug te vinden in de raw data). Dan open ik de Tesla app sluit deze weer ( doe verder niks) en dan komt Tesla volgens Teslafi weer online. Gaat weer verder met zijn slaapsequence en dan gebeurt dat zelfs nog een keer ( offline gaan ) weer zelfde liedje en dan na 3 uur en 43 minuten slaapt hij. Dit is niet éénmalig maar elke keer. En als ik Teslafi niet start door de Tesla app gaat Tesla gewoon nooit slapen. Teslafi doet dus zaken under the hood die niet in de raw data terugkomen? Dus eerst het overzicht hieronder, dan hoe hij laat zien dat Tesla offline is en dan de raw data met uitleg. Leg me nu eens uit waarom Teslafi ineens denkt dat Tesla offline is?
IMG_5453.jpg


IMG_5449.jpg


IMG_5457.jpg