Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tips voor een reisje naar Ierland?

This site may earn commission on affiliate links.
Ja geweldig dat ESB dat nog steeds allemaal gratis aanbiedt!

Heb je ook langs de kust gereden of meer richting steden en over snelwegen?



Vooralsnog ben ik compleet naïef over wat goede adapters/kabels etc zijn. Heb je toevallig een suggestie voor welke UK (en eventueel andere landen) naar Schuko adapter goed zijn?

Wij zijn in Noord-Ierland geweest en 1 dag naar Dublin. Zowel op snelwegen als kleine landwegen gereden, en ook langs de Noord kust. In Belfast zijn er laadpalen zat, en bij de meeste bezienswaardigheden zijn er ook, zelfs in kleine stadjes. ESB heeft een app dacht ik waar je die allemaal op kan vinden. Let wel dat niet alle laadpalen 22kW kunnen laden, er zijn nogal wat met 240V-monofase. Zaak is om bij elke stop de dichtbij zijnde laadpaal te zoeken en te laden. Niet wachten tot je batterij leeg is. Zelfs 22kW is niet hetzelfde als een SuC. En jij hebt een nieuwe X zeker, die kan maar 16kW laden dacht ik en verbruikt ook wat meer dan mijn S.
Veel bezienswaardigheden hebben ook eigen, meestal gratis, laadpalen staan. Je ziet er nergens elektrische auto's maar wel laadpalen (sic). Heb 1 keer een praatje gemaakt met een eigenaar van een hybride BMW, die rijden er dus wel.

Vergeet je laadpasje niet aan te vragen bij ESB, dat heb je echt wel nodig.

Ik heb hier 3 of 4 UK adapters liggen. De goedkope herken je wel, dat is van die breekbare plastiek en die zien er gewoon niet uit. In een goede doe het zelf zaak zullen ze je wel aan een goed exemplaar kunnen helpen, ofwel eens zoeken op het web. Ik weet echt niet meer waar ik die van mij heb gekocht. Maar de kans dat je die nodig hebt is erg klein.
 
Even deze onder het stof uit halen.

Zijn er recente ervaringen met de Tesla in Ierland. Ik wil er deze zomer naar toe.

Ik heb laadkaarten van Shell, Numobi, Plugsurfing en Freshmile. (en natuurlijk Tesla SuC)
Moet ik nog iets extra regelen, of gaat het hiermee lukken.

We maken een rondreis, en ik heb van een paar van de hotels die we normaal gaan gebruiken wel gemerkt dat er geen laders beschikbaar zijn. Heb ik pech, of is dat minder de gewoonte in Ierland?