Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Trauma van de dochter

This site may earn commission on affiliate links.
Dan is het alarm al afgegaan.

Hoe kan het alarm ingeschakeld zijn en je nog 15 seconden hebben om het uit te schakelen?
Zodra het alarm actief is, dan zou het afgaan als je beweegt.
Zal eerder zijn 'het alarm wordt ingeschakeld over 15 seconden.' Dus dan is de dief je inderdaad erg dankbaar.

Zo'n topic als dit ga je in geen enkel automerk forum terugvinden, want daar is het voor iedereen duidelijk dat je een trol bent want dat is gewoon logica dat het zo werkt.
 
Een Tesla gaat ook niet onmiddellijk janken hoor.

Dit is vergelijkbaar met je alarm thuis opzetten en vergeten dat je zoon of dochter nog thuis is. En dus ook RTFM (ik ken geen thuisalarm dat je krijgt geconfigureerd zonder de handleiding te lezen hoor).

De keren dat het bij mij is voorgevallen, is omdat ik inderdaad de handleiding niet had gelezen en camp mode niet had aangezet. Gelukkig bestond sentry mode toen nog niet :).
 
Ok, dit leidt nergens naar, dus laatste antwoord. Als ik zei dat je kan specificeren dat de deuren niet mogen opengaan om te vermijden dat iemand van buitenaf dit doet, bedoelde ik ook dat de ramen niet mogen worden ingeslagen. Je kan perfect de alarmfunctie behouden voor externe factoren en enkel deactivatie toelaten voor het geval er een passagier is blijven zitten.

En ja, uiteraard los je hier niet alles mee op en zal het nog gebeuren dat iemand de boodschap niet leest, maar een gedeeltelijke oplossing is nog altijd beter dan geen. Maar goed, al deze hypothetische discussies helpen niets, 't is niet dat Tesla hier mee leest om ideeën op te doen.
 
Ok, dit leidt nergens naar, dus laatste antwoord. Als ik zei dat je kan specificeren dat de deuren niet mogen opengaan om te vermijden dat iemand van buitenaf dit doet, bedoelde ik ook dat de ramen niet mogen worden ingeslagen. Je kan perfect de alarmfunctie behouden voor externe factoren en enkel deactivatie toelaten voor het geval er een passagier is blijven zitten.

En ja, uiteraard los je hier niet alles mee op en zal het nog gebeuren dat iemand de boodschap niet leest, maar een gedeeltelijke oplossing is nog altijd beter dan geen. Maar goed, al deze hypothetische discussies helpen niets, 't is niet dat Tesla hier mee leest om ideeën op te doen.

Dan ga je er vanuit dat er glasbreuk sensoren op de ramen zitten en die zitten er niet.
Er zitten alleen bewegingssensoren in de cabine en tilt-sensoren op de auto zelf.
Succes met het programmeren van jouw scenario...
 
Elk huis alarm werkt zo, alleen is de tijd is 20 seconden bij ons.

BTW Life is too short for RTFM, elke product designer zou dat moeten weten.
Een huis alarm kan je echt niet vergelijken met een autoalarm.

Huis code ingeven, en je hebt pakt 20 seconden om het uit te zetten. In die 20 seconden mag je doen wat je wilt. En in 20 seconden ben jij echt niet zover van je huis dat de boef al binnen zit.
Als jij wegstapt van de auto, dan zou de dief binnen deze 20 seconden ongestraft je auto kunnen inslagen zonder problemen.

Bij het binnengaan/detectie in een huis gaat een signaal af, dat de code moet ingegeven worden. Daarvoor heb je dan ook 20 seconden.
Effe extrapoleren naar een auto: een dief zou de deur kunnen forceren en 20 seconden hebben om op een knop te drukken op het scherm zodat het alarm uitschakelde. En als je dan zegt: zet er een code op.
Hoe kun jij van je kind van 10 verwachten dat hij een code kan onthouden die hij nooit heeft moeten ingegeven?

BTW, life is to short om hierover te blijven melken. Je had meer tijd bespaart door de handleiding te lezen dan achteraf op forums te zitten om dingen te ontdekken over de auto.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik fietste laatst in de buurt van een supermarkt, werd ik precies op dat moment gebeld. Ik fietste naar de kant naar een lege parkeerplek en daar stond een Tesla model 3 in de parkeerplek voor mijn neus. Na een minuutje of 5 stilstaan met een fiets tussen mijn benen terwijl ik aan het bellen was gaan de koplampen van die Tesla ineens flitsen, maar goed, een halve seconde later stonden ze weer uit, ik twijfelde of ik het nou goed gezien had en nam aan dat dat de eigenaar ervan net aan kwam lopen of iets dergelijks terwijl ik nog steeds aan het bellen was. Maar nee hoor, er kwam niemand. Even later begon de model 3 weer te knipperen met de lichten. Schijnbaar dacht de auto dat ik hem misschien wilde slopen of wat dan ook en hield hij me goed in de gaten.
Nou ben ik een Tesla fan en maakt het me niet zoveel uit, maar ik kan me voorstellen dat het op zijn minst een vreemde gewaarwording is voor iemand die niets met Tesla's heeft en het wel irriteert. Je staat gewoon een beetje stil op straat en ineens begint de auto voor je neus met zijn lampen te seinen e.d.
Tegelijkertijd zal het voor de Tesla misschien ook vreemd over hebben gekomen, een fietser die een minuutje of 10 lang voor zijn neus stil staat en ogenschijnlijk een beetje niks staat te doen.
 
Knipperen van de koplampen is een waarschuwing van Sentry mode, dat je in het oog gehouden wordt. Het is een visuele indicatie dat Sentry een opname aan het maken is.

Veel beter dan opnemen hoe iemand een ruitje intikt, is het natuurlijk als de would-be dader denkt dat de bestuurder zodadelijk gaat arriveren (zoals jij dacht) en de would-be dader een ander doelwit uitkiest.
 
Dat knipperen van de lichten doet ie wel vrij snel moet ik zeggen.

Op mijn werk heb je een aardige rits met laadpunten (20+), en het gros van het wagenpark bestaat tegenwoordig uit Model 3's.
Het is dan best verleidelijk om op gepaste afstand langs dat rijtje Tesla's te lopen, je ziet dan een hele kerstboom aan lichten aanspringen :D
 
Al mijn auto’s hebben exact dit probleem als ik ze op slot doe met kinderen erin.

Zou het niet aan de gebruiker kunnen liggen?

Nou, nee. Als alle UX hetzelfde probleem heeft, dan is de UX wel degelijk fout. Een goede UX ontwerpen is verschrikkelijk moeilijk en daarom is het ook niet in 1 keer goed.

Om te bepalen wat zou moeten gebeuren is voor te stellen dat jij aan de knoppen zat. Als jij het alarm aan zou zetten en niemamd vond je een sadist, dan is het systeem goed. :)