Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Trekhaak Model 3 (uit Amerika)

This site may earn commission on affiliate links.
EU Type goedkeuringssleutel EEG variantcode EEG Uitvoeringscode Uitvoering registratie datum Massa bedrijfsklaar toestand bovengrens Kmh TYPE Aantal aangedreven assen Max massa geremd bovengrens Max massa ongeremd ondergrens
e4*07/46*1293*02 E3R BB1T 20190318 1,801 225 SR+----------------1 910 750
.
Waaraan is af te leiden dat voornoemde goedkeuringssleutel en EEG code betrekking heeft op een SR+? Is dit niet de LR RWD ?
 
Topsnelheid, gewicht en aangedreven assen geeft SR+ (en elke uitvoering met en zonder trekgewicht, dus minimaal 2x)
Maar is gecalculeerde aanname......dus het "zou" kunnen.

Gewicht 1801kg --> SR+ of LR RWD ? --> die wist ik niet zeker (topsnelheid LR RWD is dacht ik echter hoger dan 225kmh, dit is de SR+ top, maar zou ook hetzelfde kunnen zijn).

Maar als dat de LR RWD specs zijn dan is het LR RWD.
hhhmmmm.......kon wel eens kloppen (goed punt).
LR RWD staat al op een boot (dus die zou al goedkeuring moeten hebben), SR+ duurt nog maanden.

Iemand die dit weet ? (gewicht, snelheid LR RWD)
 
Last edited:
kan 1801kg niet vinden, maar de oude LR RWD (1730kg) zit er inderdaad dichter bij dan de SR+ (1645 kg), (verschil accugewicht) en topsnelheid is zo te zien 225kmh voor LR RWD, dus lijkt meer hierop:

e4*07/46*1293*02 E3D PP1N 20190318 1,931 261 Performance--2
e4*07/46*1293*02 E3D PP2N 20190318 1,931 261 Performance--2
e4*07/46*1293*02 E3D PP2T 20190318 1,931 261 Performance--2 910 750
e4*07/46*1293*02 E3R BB1N 20190318 1,801 225 LR RWD----------1
e4*07/46*1293*02 E3D BB1T 20190318 1,931 233 LR AWD----------2 910 750
e4*07/46*1293*02 E3R BB1T 20190318 1,801 225 LR RWD----------1 910 750
e4*07/46*1293*02 E3D BB1N 20190318 1,931 233 LR AWD----------2
e4*07/46*1293*02 E3D PP1T 20190318 1,931 261 Performance---2 910 750

Afwachten dus...... ga nog wel even spitten.
Maar het kan, dus zelfs herkeuren kan.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Klaas
Als je die code weet, dan weet je toch ook je kenteken? Dan kun je het toch asimpel opvragen via Particulier | RDW:

upload_2019-5-7_8-22-4.png


upload_2019-5-7_8-24-43.png
 
yep...dat klopt, wordt even afwachten met welke goedkeuring ze geleverd worden.

Als dat met gewicht is kun je (wellicht als groep) eens kijken of de oude (dezelfde auto) het ook mag (wellicht kleine aanpassing nodig), maar dat wordt dan een individuele keuring op kenteken.
 
"Niet geregistreerd", dat had ik bij ophalen auto al gezien...
Als ik het goed begrijp: vroeg geregistreerde M3s hebben geen trekgewicht, en recent geregistreerde wel?

Als ik in rdwdata.nl kijk dan zie ik nog steeds geen trekgewicht staan op kenteken. Hoe zeker is jullie aanname dat de nieuwe kentekens wel geregistreerd trek gewicht hebben? Of snap ik het gewoon niet?

Trekhaak mogelijkheid is voor mij namelijk de laatste voorwaarde om te gaan bestellen...
 
hhhmmmm .......cancel ik nu (komt eind mei) of gok ik dat het alsnog achteraf kan (model 3 heeft EU typegoedkeuring met trekgewicht) ?

Denk dat de trekhaak (hardware) zo onder elke kan, maar dat de aanpassing voor de stekker van de aanhanger het probleem is (electronica) en dan de software (aparte aanhanger-functie ?)
 
Super stom dat het niet achteraf kan....toch maar even goed naar informeren

Model 3 heeft het aantallen voordeel....... half miljoen rijden er straks: aftermarket (zie je nu al), en hele grote groep die er een wil.
Dus er komt iemand, de trekhaak en de de keuring..... want er is voor de model 3 een EU type goedkeuring MET trekgewicht.

Betekend dat je bij de RDW een goed verhaal hebt, want hij mag het en hij is door dezelfde RDW goedgekeurd (die doen namelijk de EU typegoedkeuringen voor Tesla).

Ik ga dat zeker doen (LR RWD afbestellen kost me nu de AP, dus 3,2K) en rij niet zo vaak met een karretje (en heb ook nog bus met trekhaak op de zaak staan).

Dus ik ga er gewoon een onder zetten en denk dat ik hem dan laat omkeuren door "bevriend" garagebedrijf dat veel RDW keuringen doet (zijn mensen en die kennen elkaar).
 
Model 3 heeft het aantallen voordeel....... half miljoen rijden er straks: aftermarket (zie je nu al), en hele grote groep die er een wil.
Dus er komt iemand, de trekhaak en de de keuring..... want er is voor de model 3 een EU type goedkeuring MET trekgewicht.

Betekend dat je bij de RDW een goed verhaal hebt, want hij mag het en hij is door dezelfde RDW goedgekeurd (die doen namelijk de EU typegoedkeuringen voor Tesla).

Ik ga dat zeker doen (LR RWD afbestellen kost me nu de AP, dus 3,2K) en rij niet zo vaak met een karretje (en heb ook nog bus met trekhaak op de zaak staan).

Dus ik ga er gewoon een onder zetten en denk dat ik hem dan laat omkeuren door "bevriend" garagebedrijf dat veel RDW keuringen doet (zijn mensen en die kennen elkaar).

Dat is ook wel weer zo :)