Is inderdaad StealthHitch.
Ik had een kogel mee besteld. Deze was 2", oftewel 50.8 mm. Leek me geen probleem. Bij nader inzien was er wel een probleem. De meegeleverde kogel heeft 'brede schouders' in plaats van eend smalle nek. Daardoor past een fietsendrager er niet op. Heb in Nederland een losse kogel besteld:
Kabelset heb ik bewust in NL besteld, omdat Amerikaanse setjes vaak uitgelegd zijn op het Amerikaanse systeem (gecombineerde rem- en achterlichten, zo niet op de auto dan wel op de aanhanger). Mijn setje komt van Burghof trekhaken:
In eerste instantie 7 polig besteld en later geupgraded naar 13 polig. Zou dat achteraf denk ik niet gedaan hebben.
Deze set tapt minimale stuurstroompjes af van de bedrading van de achterlichten en gebruikt die stuurstroompjes om via een moduletje de eigenlijke lampen op de fietsendrager / aanhanger te sturen. Vrijwel geen risico van storing op de auto.
Het aftakken van de draadjes heb ik gedaan mbv posi-tap connectortjes:
Gekocht via Zodiac / Laseur Motoren in Almere.
12 volt voeding van de module had ik in eerste instantie direct van de accu gehaald. Later las ik dat dat tot problemen zou kunnen leiden. Daarom de 12 volt afgetakt van de leiding die ook de 12 volt aansluiting in de midden console van stroom voorziet:
Wilde eigenlijk via volgende route gaan, maar dat werkte niet, want het aansluitpunt waar ze naar verwijzen was bij mij al bezet:
Oh ja, de doorvoer om met je kabel vanaf je 7- of 12-polige stekker de kofferbak in te komen vind je alleen aan de rechterkant. Die aan de linkerkant is er wel, maar die wordt gebruikt om water af te voeren uit de laadpoort
Ik had een kogel mee besteld. Deze was 2", oftewel 50.8 mm. Leek me geen probleem. Bij nader inzien was er wel een probleem. De meegeleverde kogel heeft 'brede schouders' in plaats van eend smalle nek. Daardoor past een fietsendrager er niet op. Heb in Nederland een losse kogel besteld:
Kabelset heb ik bewust in NL besteld, omdat Amerikaanse setjes vaak uitgelegd zijn op het Amerikaanse systeem (gecombineerde rem- en achterlichten, zo niet op de auto dan wel op de aanhanger). Mijn setje komt van Burghof trekhaken:
In eerste instantie 7 polig besteld en later geupgraded naar 13 polig. Zou dat achteraf denk ik niet gedaan hebben.
Deze set tapt minimale stuurstroompjes af van de bedrading van de achterlichten en gebruikt die stuurstroompjes om via een moduletje de eigenlijke lampen op de fietsendrager / aanhanger te sturen. Vrijwel geen risico van storing op de auto.
Het aftakken van de draadjes heb ik gedaan mbv posi-tap connectortjes:
Gekocht via Zodiac / Laseur Motoren in Almere.
12 volt voeding van de module had ik in eerste instantie direct van de accu gehaald. Later las ik dat dat tot problemen zou kunnen leiden. Daarom de 12 volt afgetakt van de leiding die ook de 12 volt aansluiting in de midden console van stroom voorziet:
Wilde eigenlijk via volgende route gaan, maar dat werkte niet, want het aansluitpunt waar ze naar verwijzen was bij mij al bezet:
Oh ja, de doorvoer om met je kabel vanaf je 7- of 12-polige stekker de kofferbak in te komen vind je alleen aan de rechterkant. Die aan de linkerkant is er wel, maar die wordt gebruikt om water af te voeren uit de laadpoort
Last edited: