Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Trillende Rempedaal M3

This site may earn commission on affiliate links.
Soms heb ik een trillende/pompende rempedaal bij het afremmen. Snelheid en kracht maakt ook niet uit.
Eerste logisch verklaring zou versleten remblokken of een kromme schijf zijn.
Maar met een auto die nog geen 3000km heeft gereden is dat niet logisch.
Bij de introductie van M3 zijn er ook veel klachten geweest over de remmen van de M3 na een software update was dat opgelost.
Ik heb software versie 2019.6.1
 
Geen idee het dan erg veel zijn.
Met een ICE wel eens gehad dat er niet originele schijven waren gemonteerd bij een vervanging van de schijven en deze waren binnen 2 maanden krom. Na te zijn vervangen door originele (3x de prijs voor alleen de schijven) heb ik er nog 90.000km mee gereden zonder problemen.
 
Soms heb ik een trillende/pompende rempedaal bij het afremmen. Snelheid en kracht maakt ook niet uit. Eerste logisch verklaring zou versleten remblokken of een kromme schijf zijn.
Maar met een auto die nog geen 3000km heeft gereden is dat niet logisch. Bij de introductie van M3 zijn er ook veel klachten geweest over de remmen van de M3 na een software update was dat opgelost. Ik heb software versie 2019.6.1
Die klachten en software update hadden volgens mij te maken met een tegenvallende remweg, niet met trillende en/of pompende rempedalen. Kromme schijven voel je door de hele auto en met name in het stuur. Je hebt het over een pompend rempedaal, dus op en neer. Lijkt het op wat je voelt als het anti-blokkeer-systeem ingrijpt? Dan zou daar de oorzaak kunnen liggen.