Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben sinds gisteren ook eindelijk voorzien van AP.3.0, heeft even mogen duren na de eerste initiële afspraak van 13 juli aangezien er een wire harness niet op voorraad was.
Heb nu ook de beschikking over Dashcam en opname mogelijkheden, deze had ik eerder niet met AP2.0.
Tevens zijn mijn veerpoten voor de 2e keer vervangen na "kloenk" geluid op vluchtheuvels (ander topic weet ik).
 
  • Like
Reactions: RioolRat and Hbrink
Ik ben sinds gisteren ook eindelijk voorzien van AP.3.0, heeft even mogen duren na de eerste initiële afspraak van 13 juli aangezien er een wire harness niet op voorraad was.
Heb nu ook de beschikking over Dashcam en opname mogelijkheden, deze had ik eerder niet met AP2.0.

Does it mean that you were upgraded from AP2.0 to AP3? If so, I think you are the 1st in EU.
Yesterday my AP2 car was being upgraded at the service center but then they realized that it wasn't AP2.5 and they stopped because non-eligible.
 
Does it mean that you were upgraded from AP2.0 to AP3? If so, I think you are the 1st in EU.
Yesterday my AP2 car was being upgraded at the service center but then they realized that it wasn't AP2.5 and they stopped because non-eligible.

Correct, AP2.0 to AP.3.0 my MS is 04/2017 MCU1
They need a special wire harness to do this, it seems this is a scarce product....
 
Jaloers :rolleyes:...... ik probeer het al maanden om de upgrade te laten uitvoeren en heb begin 2019 FSD aangeschaft
Ik had exact dezelfde config als de uwe. Een MS75D uit maart 18 waar ik ook FSD op gekocht had (toen voor €3200). Deze had ik maar 6 maanden waarvan 2 maanden met FSD. Deze is door schade afgeschreven en heb nu mijn huidige X mét MCU2 waar ik dan nogmaals FSD op moest kopen
 
Ik ben sinds gisteren ook eindelijk voorzien van AP.3.0, heeft even mogen duren na de eerste initiële afspraak van 13 juli aangezien er een wire harness niet op voorraad was.
Heb nu ook de beschikking over Dashcam en opname mogelijkheden, deze had ik eerder niet met AP2.0.
Tevens zijn mijn veerpoten voor de 2e keer vervangen na "kloenk" geluid op vluchtheuvels (ander topic weet ik).
Gefeliciteerd! Bij welk SeC is de FSD upgrade uitgevoerd?
 
  • Funny
Reactions: Dim70
Ik heb bijna 1,5 jaar geleden 6400 euro contant afgetikt in Service-Center en wacht nog steeds op mijn beloofde HW3.0 computer.
Vorig jaar heeft heel jaar op website alle functies gestaan (stoppen voor stoplicht, stads FSD etc) met 'eind jaar'.
Volgende jaar is alweer bijna voorbij en ik heb een HELE dure van-baan-wisselen cruisecontrol (die ook nog eens beroerd werkt). Iedere SR zonder enige opties die van de band komt heeft al een jaar WEL een HW3.0 computer. HALLO!?!??!
Geduld begint aardig op te raken, benieuwd hoe dat gaat als je de aankoop wilt ontbinden na zo lange tijd.
Is niet mijn schuld dat het zolang duurt, ik was aan het wachten, maar op gegeven moment is geduld wel op.
Als je het niet waar kan maken, verkoop het dan ook niet Tesla...
 
Ik heb bijna 1,5 jaar geleden 6400 euro contant afgetikt in Service-Center en wacht nog steeds op mijn beloofde HW3.0 computer.
Vorig jaar heeft heel jaar op website alle functies gestaan (stoppen voor stoplicht, stads FSD etc) met 'eind jaar'.
Volgende jaar is alweer bijna voorbij en ik heb een HELE dure van-baan-wisselen cruisecontrol (die ook nog eens beroerd werkt). Iedere SR zonder enige opties die van de band komt heeft al een jaar WEL een HW3.0 computer. HALLO!?!??!
Geduld begint aardig op te raken, benieuwd hoe dat gaat als je de aankoop wilt ontbinden na zo lange tijd.
Is niet mijn schuld dat het zolang duurt, ik was aan het wachten, maar op gegeven moment is geduld wel op.
Als je het niet waar kan maken, verkoop het dan ook niet Tesla...

Begrijp je volledig. Maar het maakt Tesla echt geen r*k uit. Ze gaan zsm door en het individuele client belang interesseert ze (echt totaal) niet. (Ik zat in de categorie 3 jaar geleden FSD gekocht, MCU1/AP2.0). Heldere strategie, met zeker positieve kanten, en die verstoppen ze ook niet.

Dat moet je of geen probleem vinden of telkens on par blijven door bij te kopen. Dat eerste heb ik niet en dat tweede heb ik lang gedaan. Met iPhones lukt dat nog wel - met Tesla's kan ik dat niet meer rechtvaardigen; zeker niet met hoe ze omgaan met hun cliënten en wat oudere auto's en de haperende kwaliteit op punten die ik belangrijk vind. Ik heb letterlijk zojuist mijn X uit mijn account verwijderd en na 7 jaar Tesla weer terug naar ouderwetse fabrikanten. Misschien minder vooruitstrevend, maar kan ze wel gewoon bellen met een vraag..:). Blij dat Tesla me op het spoor van elektrisch rijden heeft gezet, maar toch een tikkie jammer dat het zo moest eindigen...:oops::(
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: Ger356 and SMU
Ik heb bijna 1,5 jaar geleden 6400 euro contant afgetikt in Service-Center en wacht nog steeds op mijn beloofde HW3.0 computer.
Vorig jaar heeft heel jaar op website alle functies gestaan (stoppen voor stoplicht, stads FSD etc) met 'eind jaar'.
Volgende jaar is alweer bijna voorbij en ik heb een HELE dure van-baan-wisselen cruisecontrol (die ook nog eens beroerd werkt). Iedere SR zonder enige opties die van de band komt heeft al een jaar WEL een HW3.0 computer. HALLO!?!??!
Geduld begint aardig op te raken, benieuwd hoe dat gaat als je de aankoop wilt ontbinden na zo lange tijd.
Is niet mijn schuld dat het zolang duurt, ik was aan het wachten, maar op gegeven moment is geduld wel op.
Als je het niet waar kan maken, verkoop het dan ook niet Tesla...

Hmm, ja. Voor mij is het 7 maanden geleden dat ik die €6400 heb afgetikt. Ik wacht ook nog op HW3, maar vermoed dat ik die nu wel snel zal krijgen. Ik merk dat ik erg veel geduld heb. Ik wist ook dat het nog heel lang zou gaan duren voordat de FSD ergens op zou gaan lijken. En dat komt wellicht omdat ik zelf in de AI werk. Ik geniet gewoon van elke update en zie het als een groot experiment.
 
  • Like
Reactions: Dvlek and Klaas
Gisteren afspraak gemaakt voor 24 september.
Op de website staat immers scheduling Q3.

Vanochtend alweer afgezegd met de bekende mededeling "HW3.0 is op dit moment in Nederland nog niet volledig beschikbaar, helaas hebben wij ook nog geen verwachte release datum voor uw VIN".
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
ik heb recentelijk (april, juni, juli 2020) wel een paar keer geprobeerd om mijn M3 te schedulen, maar de laatste keer kreeg ik zelfs geen sms waarom het niet doorging..:). Het idee dat ik erbij kreeg is dat tesla mij ziet als een soort drol in de wc die ze niet weggespoeld krijgen, dat terwijl ik toch 6400 euro voor tot nu toe redelijk loze beloften heb betaald. Aan de andere kant, dan doe je als merk wel iets erg goeds om met zon klantbehandeling vrij makkelijk weg te komen.
 
  • Like
Reactions: Cely
Begrijp je volledig. Maar het maakt Tesla echt geen r*k uit. Ze gaan zsm door en het individuele client belang interesseert ze (echt totaal) niet. (Ik zat in de categorie 3 jaar geleden FSD gekocht, MCU1/AP2.0). Heldere strategie, met zeker positieve kanten, en die verstoppen ze ook niet.

Dat moet je of geen probleem vinden of telkens on par blijven door bij te kopen. Dat eerste heb ik niet en dat tweede heb ik lang gedaan. Met iPhones lukt dat nog wel - met Tesla's kan ik dat niet meer rechtvaardigen; zeker niet met hoe ze omgaan met hun cliënten en wat oudere auto's en de haperende kwaliteit op punten die ik belangrijk vind. Ik heb letterlijk zojuist mijn X uit mijn account verwijderd en na 7 jaar Tesla weer terug naar ouderwetse fabrikanten. Misschien minder vooruitstrevend, maar kan ze wel gewoon bellen met een vraag..:). Blij dat Tesla me op het spoor van elektrisch rijden heeft gezet, maar toch een tikkie jammer dat het zo moest eindigen...:oops::(

Lekker dan. Nou software MEERDERE keren kopen vertik ik sowieso.. Ik heb nu FSD software van Tesla gekocht (1 auto).
Dus ik vind als ik een nieuwe Tesla koop, ik die FSD moet kunnen overzetten.

Als ik een nieuwe iPhone koop, log ik toch ook met mijn account in en staan mijn apps/software er weer?
Bij iedere keer nieuwe foon AL je apps weer OPNIEUW moeten kopen?? Dat zou bizar zijn

Waarom bij Tesla dan wel? Maargoed... het bestaat nog nieteens, dus.. Het was gewoon een donatie.
Had er beter rond die tijd aandelen voor gekocht, maar das ander verhaal... dz.
 
  • Like
Reactions: Superendo