Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn ervaring met de firmware sluit aan op die van Hbrink.
Het inbouwen van de hardware op het SeC duurde idd een uurtje. Het installeren van de firmware duurde veel langer dan gedacht, met als gevolg dat ik om 17.30 uur een loaner meekreeg zodat de firmware er in de loop van de nacht opgezet kon worden. De volgende ochtend keurig een bericht om 9.00 uur dat ik de auto weer kon ophalen.

Bij de ontvangst op het Sec werd ik er trouwens al op gewezen dat het mogelijk wel even kon duren, vanwege tegensputterende firmware. Keurig Sec trouwens in Duiven. Ben er nu 3 of 4 keer geweest en altijd netjes en plezierig behandeld.
 
De mijne staat daar nu (laat gebracht want geen zin erop te wachten, dus meteen loaner mee) heeft al nieuwste kaartenset (deze staat volgens SEC op MCU) dus alles zal morgen na ophalen meteen werken (na camera-calibratie uiteraard)

Ik was verbaasd dat camera kalibratie helemaal niet nodig was. FSD werkte direct goed op de A12. Wel even opletten om juiste instellingen weer aan te zetten voor stoplichtherkenning, etc.. Verder telefoon even opnieuw verbinden met bluetooth want die was weg en even opnieuw inloggen in Google/ Youtube.

Tip, lukt het niet om in te loggen in de browser: dan in de browser als adres ingeven plex.tv Vervolgens kan je dan inloggen in Plex via je je Google account waarbij je je gegevens in kunt voegen. Bij mij lukte het aanmelden niet op de gewone manier.

Zie ook:
 
Vanavond meteen jongste zoon even naar Den Bosch gebracht ;)

Binnen 5 km waren camera's gekalibreerd en kon ik EAP aanzetten. Weinig verschil in rijden gemerkt. Toen ik FSD functies wilde inschakelen kreeg ik de melding dat eerst nieuwe kaarten gedownload moesten worden. Van telefoon hotspot gemaakt en ingelogd maar dat werkte niet. Hij maakte verbinding, maar binnen 1 minuut werd die verbroken. Of dat aan de telefoon of aan de Tesla lag, ik weet het niet.

Wel kon ik al ping aanzetten voor een groen verkeerslicht. Leuk, maar gezien de vertraging geen echte toevoeging.

Op de terugweg één keer goed geschrokken: zonder reden alle alarmbellen af en weg van de automaat.... Was op 4 baans deel van de A2
 
Google login werkt weer sinds .28 of .32.

Helaas nog steeds niet de user agent aangepast zodat web.whatsapp.com werkt

Ik was verbaasd dat camera kalibratie helemaal niet nodig was. FSD werkte direct goed op de A12. Wel even opletten om juiste instellingen weer aan te zetten voor stoplichtherkenning, etc.. Verder telefoon even opnieuw verbinden met bluetooth want die was weg en even opnieuw inloggen in Google/ Youtube.

Tip, lukt het niet om in te loggen in de browser: dan in de browser als adres ingeven plex.tv Vervolgens kan je dan inloggen in Plex via je je Google account waarbij je je gegevens in kunt voegen. Bij mij lukte het aanmelden niet op de gewone manier.

Zie ook:
 
@Woek

Kan jij nu stoplicht en stopbord herkenning inschakelen? Ik nog niet. Heb nu wel navigatiekaart 2019 er op staan. Stoplichten worden wel gezien, maar de software reageert er nog niet op.

Hier hetzelfde probleem. Eergisteren 36.11 geïnstalleerd. Gisterochtend hw3.0 gekregen. Thuis gekomen en de 2019.21 maps gedownload. Maar deze morgen, zelfs na een reboot is de optie nog steeds greyed out.
 
De volgende ochtend....

Navigatiegegevens gedownload: versie EU-2019.21-12489 Dit is een nieuwe!

Restart van zowel IC als MCU gedaan en alle opties aangezet. Alleen de optie om mijn memorystick te formatteren is greyed. Raar, maar dat komt misschien vanzelf weer terug.

Ben benieuwd. Helaas geen autoritten gepland.
 
Hier hetzelfde probleem. Eergisteren 36.11 geïnstalleerd. Gisterochtend hw3.0 gekregen. Thuis gekomen en de 2019.21 maps gedownload. Maar deze morgen, zelfs na een reboot is de optie nog steeds greyed out.

Ik heb op advies van een Amerikaans forum de power van de Tesla helemaal uitgezet, halve minuut uitgelaten, daarna weer aangezet door rem in te drukken. Vervolgens uurtje of 2 gewacht en voila, kan stoplicht en stopbord herkenning nu aanzetten in het Autopilot menu.

Dit had ik gevonden:

I had the same problem! Restarting in the normal way didn't fix it.

This is what fixed it for me:
Go to Safety & Security > Power Off , wait a few seconds and press the brake pedal to turn back on.
 
Ik heb op advies van een Amerikaans forum de power van de Tesla helemaal uitgezet, halve minuut uitgelaten, daarna weer aangezet door rem in te drukken. Vervolgens uurtje of 2 gewacht en voila, kan stoplicht en stopbord herkenning nu aanzetten in het Autopilot menu.

Die sentry-mode 'niet kunnen gaan slapen'-bug zit er volgens mij ook nog steeds in. Rare camera-gerelateerde problemen kan je ook hebben als je auto overal sentry-mode aanheeft. Resetten etc helpt niet, maar zet even alles qua sentry/externe apps uit en laat de auto paar uur slapen. Dat fixt ook allerlei dingen met camera's ;)
 
Net in Amsterdam in net iets meer dan 2u van HW2.5 naar HW3.0 gegaan, dus dat viel alles mee.

- Firmware stond en staat op 2020.36.11;
- Kaarten zijn gedowngraded naar 2018.42-1729. Update melding heb ik nog niet;
- Er staat een Game Update klaar, stond er 2u geleden nog niet;
- De nieuwe opties “Geluidsignaal groen verkeerslicht” en “Visualisatie Full-Self-Driving” kan ik op het Tesla terrein direct aanzetten, geen kalibratie vereist;
- De nieuwe optie “Verkeerslicht- en stopbordherkenning (beta)” vereist “bijgewerkte kaarten”
- “Navigeren met Autopilot (beta)” is automatisch uitgeschakeld en vereist “Kalibratie extra camera’s (0%)”
- “Smart Summon is niet beschikbaar terwijl de extra camera’s worden gekalibreerd (0%)”
- Kalibratie camera’s was na slechts 10km rijden al voltooid, hoewel kalibratie specifiek voor Smart Summon nog een extra 10km nodig heeft;
- “Actuele verkeersinformatie” is na Retrofit om een of andere reden weer uitgeschakeld
- Je Tesla kun je beter even op “dit apparaat vergeten” op je iPhone of Android doen en bluetooth verbinding opnieuw opzetten, anders werkt niet alles meer lekker
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: curry684
Ik heb op advies van een Amerikaans forum de power van de Tesla helemaal uitgezet, halve minuut uitgelaten, daarna weer aangezet door rem in te drukken. Vervolgens uurtje of 2 gewacht en voila, kan stoplicht en stopbord herkenning nu aanzetten in het Autopilot menu.

Dit had ik gevonden:

I had the same problem! Restarting in the normal way didn't fix it.

This is what fixed it for me:
Go to Safety & Security > Power Off , wait a few seconds and press the brake pedal to turn back on.

Thanks!, dat werkt :)
 
Het loopt bij mij nog niet soepel. Mijn USB stick wordt niet meer herkend. Heb hem nu maar eruit gehaald en zal hem via de pc opnieuw formatteren.

Tweede is dat ik alle nieuwe functies had aangezet. En ja, ik zag verkeerslichten! Na een korte stop ging ik weer rijden en weg waren de verkeerslichten. Alles bleek weer uit te staan.

Inmiddels thuis maar alles voor de tweede keer aangezet en kijken wat er morgen gebeurt.

NB beide keren kreeg ik SAVE te zien, dus instellingen zouden weggeschreven moeten zijn.
 
Vanochtend om 11:00 bij SeC Amsterdam de auto ingeleverd. Met een Uber richting het centrum gegaan en daar een lekkere lunch genuttigd. Om 14:30 kreeg ik bericht dat de auto weer klaar was.
Bij het ophalen alles in orde. Bluetooth en WiFi koppelen en even laten updaten.

Heel blij deze keer met Amsterdam, ze beginnen het te leren!
 
Kon je niet verder uitstellen? Zelf heb ik nog geen telefoontje gehad, maar ik zou de auto niet mogen brengen (... net een staaroperatie gehad) en mijn eega is met geen mogelijkheid achter het stuur van de M3 te krijgen. Ben dus benieuwd hoe dit gaat.
Niet heel erg mijn best gedaan en een aantal mensen die ze voor zaterdag wilden uitnodigen wilden dat niet, anders had ik m vandaag al kunnen ophalen. Nu heeft het hele team van duiven vrij gehad, dus maandag zulk je welk gebeld worden, want die van jou zat ongeveer in dezelfde reeks, geloof ik (iets eerder zelfs, weet ik nog. zie mijn tag.)
 
  • Informative
Reactions: nervus
De volgende ochtend....

Navigatiegegevens gedownload: versie EU-2019.21-12489 Dit is een nieuwe!

Restart van zowel IC als MCU gedaan en alle opties aangezet.

Ik heb die kaartupdate ook naast software 2020.36.11. Maar ook na reset hou ik de melden dat mij kaarten niet uptodate zijn voor de verkeerslichten:
WhatsApp Image 2020-09-27 at 22.31.37.jpeg

Dat had jij niet?