Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren in Purmerend mijn Model 3 LR AWD van 03-2019 van 2.5 naar 3.0 laten upgraden.
  • Eenmaal thuis kreeg ik de stoplichtherkenning niet aangevinkt, grayed out. Ondanks dat de kaarten inmiddels geupdate waren.
  • Besloten om 's nachts Sentry Mode uit te laten en de auto uit te schaken in het menu zodat de auto en opnieuw gestart is, en volledig in slaap kan vallen gedurende de nacht. Straks even kijken of dat geholpen heeft.

Kortom, wel een prima ervaring gehad. Wel wat kleine dingetjes dus, maar verder geen problemen.

Dat lijkt voor vrijwel iedereen zo te zijn na HW3 upgrade, handmatige reset werkt ook vaak niet. Pas inderdaad na nachtje slapen werkt de nieuwe verkeerslichten functie (niet meer greyed-out).
 
Dat lijkt voor vrijwel iedereen zo te zijn na HW3 upgrade, handmatige reset werkt ook vaak niet. Pas inderdaad na nachtje slapen werkt de nieuwe verkeerslichten functie (niet meer greyed-out).
Het werkt na de reset via de uitschakel functie in het menu. Auto uitschakelen, 2 minuten stil blijven zitten en niets doen. Ook geen portier openen. Systeem start vanzelf weer op of even portier openen. Dan moet de optie bruikbaar zijn.
 
Vanmorgen in Moordrecht HW3 upgrade.
Alles super verlopen :).
Om 8:30 gebracht en om 10:16 gereed.

Ik had voor de zekerheid een oude* USB stick in de auto gestopt en kon later alle beelden van de werkplaats uitgebreid bekijken ;). Omwille van privacy zal ik dat hier maar niet delen.

Na 10 km waren de camera's weer operationeel. Met rijden zelf niet veel gemerkt. Qua visualisatie is er wel wat meer zichtbaar (zelfs reflectorpaaltjes langs de weg) Nog even wat kaartmateriaal downloaden en dan de stoplichtfunctie testen :rolleyes:

*=op forum gelezen dat bepaalde USB sticks na de upgrade niet meer correct functioneerden (zelf dus geen last van gehad)
 
  • Like
Reactions: Cely
Vandaag bij SeC Rotterdam de FSD upgrade laten installeren. Gebracht om 11:30. Klaar om 14:00.
Gehele profiel was hersteld. Na ca 10Km waren de camera's gekalibreerd. Thuis aan de Wifi de kaartdata en Game update gedownload.
Verkeerslichten werkt. Er zijn er best veel.....
Groenlicht warning is handig.
Komende tijd maar weer eens wat km testen.
 
Toch vertelde ome Elon dat vanaf ~ april 2019 elke model 3 die uit de fabriek rolt hw3.0 aan boord zou hebben. Echter mijn model sr+ uit november 2019 heeft toch echt hw2.5. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik destijds een gedateerde auto heb gekregen tegen de volledige nieuwprijs. Een gratis upgrade zou ik een goede coulance vinden. Helemaal nu de performance en functionaliteiten straks uiteen gaan lopen.
 
Toch vertelde ome Elon dat vanaf ~ april 2019 elke model 3 die uit de fabriek rolt hw3.0 aan boord zou hebben. Echter mijn model sr+ uit november 2019 heeft toch echt hw2.5. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik destijds een gedateerde auto heb gekregen tegen de volledige nieuwprijs. Een gratis upgrade zou ik een goede coulance vinden. Helemaal nu de performance en functionaliteiten straks uiteen gaan lopen.

Als je geen FSD (of EAP) hebt aangeschaft zou de HW2.5 geen beperkingen op moeten leveren tov HW3.
Voor autopilot is HW2.5 voldoende/toereikend.

Idd wel opvallend dat een M3 uit november 2019 nog HW2.5 heeft :rolleyes:
 
Toch vertelde ome Elon dat vanaf ~ april 2019 elke model 3 die uit de fabriek rolt hw3.0 aan boord zou hebben. Echter mijn model sr+ uit november 2019 heeft toch echt hw2.5. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik destijds een gedateerde auto heb gekregen tegen de volledige nieuwprijs. Een gratis upgrade zou ik een goede coulance vinden. Helemaal nu de performance en functionaliteiten straks uiteen gaan lopen.

je mist niks hoor, bij de vele leveringen in 2019 waren veel van de SR+ voorzien van HW2.5
(tenzij je FSD al bij levering al reeds betaald is, dan zat de hardware er wel in)

De reguliere Autopilot met HW2.5 in een Model 3 is dezeflde ervaring als met HW3.

Als je nu HW2.5 hebt kan er eenvoudig de autopilot hardware omgebouwd worden naar HW3.
 
je mist niks hoor, bij de vele leveringen in 2019 waren veel van de SR+ voorzien van HW2.5
(tenzij je FSD al bij levering al reeds betaald is, dan zat de hardware er wel in)

De reguliere Autopilot met HW2.5 in een Model 3 is dezeflde ervaring als met HW3.

Als je nu HW2.5 hebt kan er eenvoudig de autopilot hardware omgebouwd worden naar HW3.

Je moet wel alsnog FSD kopen dan, anders blijf je gewoon op HW2.5 ...
 
  • Like
Reactions: nico180
Gebeld dat ik 12 oktober 11:45 de HW3 update krijg in Duiven.
Heel tevreden over de service::)
De auto leek te weten dat hij/zij (schepen zijn altijd vrouwelijk, auto's ook?) naar de service ging, want opeens onderweg 2 kwaaltjes.:
De bijrijders-stoel constateerde dat er iemand opzat, terwijl er nog geen papiertje oplag (steeds weer plonk, plonk, plonk).
En de camera-voor deed het de laatste 30 km niet meer (mededeling: maak de camera schoon).
Dit vertelde ik bij de incheck, en ze waren er niet blij mee (had ik vooraf moeten melden, want nu moest de auto eerst in diagnose, wat extra tijd kost). Maar de camera moet echt werken, anders kan de HW3 niet geinstalleerd worden. Reken maar op een uur extra, 3 i.p.v. de normale 2 uur, zeiden ze.
Een mooie wandeling langs de IJssel gemaakt, van 3 uur lang. Teruggekomen vertelden ze me, dat er stof in de voorcamera zat, dat ze weggehaald hebben. De plonk-plonk van de stoel was niet gevonden, die was er ook niet meer (stoel-bezetting wordt niet vastgelegd in de diagnose die ze vastleggen, dus geen idee wat het veroorzaakt). Maar wat er extra tijd kostte was dat de ophanging rechts voor speling had; dat hoorde de monteur aan een andere plonk, bij het wegrijden. Hadden ze dus ook gefixed. Waarschijnlijk niet helemaal goed afgemonteerd in de fabriek. Ben ik heel blij mee, dat het nu weer in orde is.
Na nog een uurtje wachten was het klaar. Bijna klaar, want de auto stond nog in SERVICE MODE (rood op het scherm) en wilde niet harder dan 11 km/uur. Heel truttig gedraaid na 100 m. en teruggekropen. Toen dat eraf gehaald was kon ik eindelijk naar huis.
Nu de kaart downloaden, en daarna kijken hoe de stoplichten eruit zien. De snelheidsborden-herkenning heb ik al ervaren, wat een ellende; elk fout bord wordt gelezen en nagevolgd. En de plaatsnaamborden worden niet herkend: de auto blijft gewoon 80 rijden in de stad. Beta, duidelijk.:(
 
  • Like
Reactions: Cely
Toch vertelde ome Elon dat vanaf ~ april 2019 elke model 3 die uit de fabriek rolt hw3.0 aan boord zou hebben. Echter mijn model sr+ uit november 2019 heeft toch echt hw2.5. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik destijds een gedateerde auto heb gekregen tegen de volledige nieuwprijs. Een gratis upgrade zou ik een goede coulance vinden. Helemaal nu de performance en functionaliteiten straks uiteen gaan lopen.

Geheel mee eens. Zelf ook een auto uit 2019 (september) en rij nog steeds rond met HW2.5. Dat terwijl ik wel betaald heb voor de FSD upgrade.

Ook na een aantal aanvragen om de computer te vervangen krijg ik telkens hetzelfde bericht: "Is nog niet beschikbaar voor uw VIN nummer."

Hoop dat ze toch een keer mij een bericht sturen dat het mogelijk is, maar tot op heden geen geluk....
 
Geheel mee eens. Zelf ook een auto uit 2019 (september) en rij nog steeds rond met HW2.5. Dat terwijl ik wel betaald heb voor de FSD upgrade.

Ook na een aantal aanvragen om de computer te vervangen krijg ik telkens hetzelfde bericht: "Is nog niet beschikbaar voor uw VIN nummer."

Hoop dat ze toch een keer mij een bericht sturen dat het mogelijk is, maar tot op heden geen geluk....

Ik ben op een gegeven moment naar SeC Den Haag gegaan om te vragen hoe het nu zat. Die hebben meteen een interne service call aangemaakt. En binnen 10 minuten werd ik gebeld door SeC Moordrecht of ik daar 2 dagen later langs kom komen voor upgrade.
...
 
Ik ben op een gegeven moment naar SeC Den Haag gegaan om te vragen hoe het nu zat. Die hebben meteen een interne service call aangemaakt. En binnen 10 minuten werd ik gebeld door SeC Moordrecht of ik daar 2 dagen later langs kom komen voor upgrade.
...

Kijk dat zijn betere berichten! Ik ben elke vrijdag vroeg klaar met werken, denk dat ik morgen even richting Duiven rij om te kijken wat er aan de hand is.
 
Iemand al AP3 gekregen die zijn Model S of Model X in maart 2018 heeft gekregen?
Er was een tijd dat deze speciaal op de website stond als niet mogelijk dus wel nieuwsgierig of dit nu inmiddels kan.

Geduld, en anders je SeC contacten/stalken. Het gaat op VIN dus het feit dat een ander de upgrade krijgt wil niet zeggen dat deze ook voor jou dan beschikbaar is.