Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade P85D?

This site may earn commission on affiliate links.
Ben ik even blij dat ik toch niet voor de P85D gegaan ben en de 85D heb gekocht.
20000 knotsen voor 45 pk is zuur geld. Vergeten vermelden, er zaten ook nog rode remklauwen bij. :rolleyes:

Ennuh...alleen als onderdeel van een selecte groep mag je nog eens een bak geld uitgeven voor een Ludicrous update. Kan ook niet bij een 85D!
Ik ga er niet meer over klagen, ben helemaal blij met de auto die ik heb (en AP is zo gaaf). Maar... met juiste(re) informatie had ik wel degelijk een andere keuze gemaakt. Maar goed, heb niet de illusie dat er nog iets aan te doen is. Ik blijf voor de rest van mijn leven elektrisch (Tesla) rijden en nooit meer een ICE - maar veel geld uitgeven voor (wat in de praktijk niet meer blijkt te zijn dan) een klein beetje meer performance - dat ook nooit meer.
 
Ik heb zelf geen P maar misschien helpt het als je je bedenkt dat een ICE zo rond de 700 PK nodig heeft om jullie enigszins bij te kunnen houden, en dan met moeite, in de relevante sprints. Aantal PK's zal op papier dan minder zijn of misschien is PK voor een EV achterhaald omdat max PK bij een ICE alleen bij een optimaal toerental beschikbaar is en jullie koppel is gigantisch. Alleen van hoge naar nog hogere snelheid zou beter moeten?
 
Het laatste wat ik op het Amerikaanse forum heb gelezen is dat de eerste upgrades in Fremont maar begin 2016 zouden starten. Het zal dus nog even wachten zijn op de resultaten van een P85D Ludicrous. Ik kan mij voorstellen dat Tesla de laatste 2 maanden gaat proberen om zoveel mogelijk wagens uit te leveren ipv resources in te zetten voor upgrades.
 
Maar.... als de overzichten kloppen dat is 5000$ (met de Tesla wisselkoers 6000 Euro?) voor 70 PK naar Ludicrous dan natuurlijk wel weer een koopje:wink:

Ik ga echt niet extra betalen voor dit soort wanpraktijken. Zoals hier eerder is aangehaald: in januari was het verschil tussen de (P)85D 320 PK. Nu is het verschil plots nog maar 46 PK (7x minder dus!). En kom niet af met die zever over "motorvermogen", het is en blijft op z'n minst misleidend. :mad:
 
Nu Tesla Motors de (voor mij) onvoorziene stap heeft gezet om de daadwerkelijke pk's van de P85D te publiceren, zullen ze ook stap B zetten.
Dat zal het compenseren van alle kopers t/m oktober 2015 worden. Een bijna gratis upgrade naar P85L of zeer aantrekkelijke upgrade naar P90L lijkt nu onvermijdelijk.
De positieve PR compenseert de kosten ruimschoots.
Mijn enige verklaring van deze onverwachte stap is dat Jerome terug is van sabbatical en met nieuwe energie voor de belangen van de bestaande eigenaren vecht. (Of er zit zo'n enorm goed nieuws aan te komen, dat er schoon schip gemaakt wordt met dit slepende issue.)
 
Ik ga echt niet extra betalen voor dit soort wanpraktijken. Zoals hier eerder is aangehaald: in januari was het verschil tussen de (P)85D 320 PK. Nu is het verschil plots nog maar 46 PK (7x minder dus!). En kom niet af met die zever over "motorvermogen", het is en blijft op z'n minst misleidend. :mad:

Dit ben ik ook helemaal met je eens. (zie ook mijn eerdere posts) maar wilde ook een keer iets positiefs zien:cool:

- - - Updated - - -

Toch nog even aanstippen: ook het verschil in 0-100 was 2 keer zo groot.
Dus keuze werd zo wel heel erg op P85D gericht....

- - - Updated - - -



En daarbij heeft dus de 85D inmiddels MEER vermogen dan het destijds geadverteerde motorvermogen en de P85D MINDER dan het destijds geadverteerde motovermogen.
Eigenlijk concluderen we dus dat degenen die de 85D hebben gekocht wel uit mochten gaan van de betrouwbaarheid van de vermogensclaim... ze hebben zelfs meer gehad en degenen die de P85D hebben gekocht zijn "een beetje dom geweest" om te geloven dat ze echt zoveel PK's zouden krijgen want het zou maar gaan om motorvermogen en niet om vermogen aan de wielen...

Ik weet het, idd herhaling van discussie, maar toch wel belangrijk om in de beoordeling mee te nemen. En ik vind dat ik dit dus opnieuw in mag brengen op het moment dat een ander het argument motorvermogen en niet op de wielen als "gesloten discussie" ergo conclusie presenteert... voor mij is die discussie nog steeds waard om gevoerd te worden, maar zou zeker effectiever zijn om dat op een ander platform te doen.

Over herhalen gesproken: ik ben (los van mijn kritiek hierboven) absoluut heel blij met mijn Tesla en raad iedereen ook zoveel mogelijk aan om een Tesla te kopen:cool:.... (alleen geen PD :wink:)
En dit blijf ik ook tegen iedereen elke keer weer zeggen:biggrin:

Bijv. deze post
 
....Mijn enige verklaring van deze onverwachte stap is dat Jerome terug is van sabbatical en met nieuwe energie voor de belangen van de bestaande eigenaren vecht. (...

In dat geval kunnen we misschien binnenkort eindelijk fatsoenlijk navigeren. Daar heeft hij zowel jou als mij persoonlijk iets over toegezegd.
(eigenlijk moeten we vooral blij zijn dat HIJ de weg naar Tesla heeft terug gevonden :))
 
Niet te vroeg juichen, R. :eek:
Ik bedoelde natuurlijk 'Mijn gedroomde verklaring...'

Uit de conference call valt op te maken dat hij weg is, daar werd een nieuwe man geïntroduceerd: Jon McNeill is "head" of Global Sales & Service. Overigens was dat ook degene die de mail aan TeslaBjorn had ondertekend.
Jerome's sabattical zal goed zijn bevallen in zijn prettige optrek in Auxerre :)
 
In Noorwegen heeft intussen ongeveer 1 op de 4 P85D eigenaren een klacht ingediend bij de locale "Consumer Council" mbt het vermogen van de wagen:
Google Oversetter

Ik voel een ludicrous update aankomen :)

Alle gekheid op een stokje, maar dit kan natuurlijk zo niet blijven, veel te veel reputatieschade. Dit wordt in no time opgepikt door allerlei Amerikaanse media, en dan volgt er een tweet van Elon.
 
In Noorwegen heeft intussen ongeveer 1 op de 4 P85D eigenaren een klacht ingediend bij de locale "Consumer Council" mbt het vermogen van de wagen:
Google Oversetter

toen we in Noorwegen op stap waren met die gasten van TOCN - Tesla Owners Club Norway was al snel duidelijk dat deze enorme power hebben en als één blok reageren.

DSC_0517-768x510.jpg
 
Ik voel een ludicrous update aankomen :)

Alle gekheid op een stokje, maar dit kan natuurlijk zo niet blijven, veel te veel reputatieschade. Dit wordt in no time opgepikt door allerlei Amerikaanse media, en dan volgt er een tweet van Elon.

Toen we de aangetekende brief hebben verzonden naar Elon, is het al even opgepikt in wat on-line media in de US maar niet breed nation wide. Dat is eigenlijk ook helemaal niet de bedoeling. Het is enkel omdat Tesla niet in dialoog is gegaan na de vragen van de eigenaren dat het nu in Noorwegen en Denemarken aan het escaleren is.

De 71 eigenaren die de brief aan Elon hebben ondertekend, waarvan ik er 1 ben, hebben dit niet anoniem gedaan. Tesla hoeft dus niet publiek te reageren maar kan ons individueel een reactie sturen. Onze namen, e-mail adressen en VINs staan in de brief. Ik had op zijn minst verwacht een antwoord te krijgen, whatever dat antwoord ook zou geweest zijn. Geen van de 71 eigenaren hebben tot doel Tesla reputatieschade te bezorgen. We zijn grote fans die eind 2014 de duurste Tesla hebben gekocht maar die niet zo maar aanvaarden dat deze dure wagen in de praktijk veel minder vermogen blijkt te hebben dan geadverteerd door Tesla.

Gewoon niet reageren op mensen die zich organiseren omdat ze vinden dat er een probleem is, is toch geen manier van doen. Hoe langer je zo'n situatie blijft volhouden, hoe meer je de indruk wekt dat je inderdaad boter op het hoofd hebt. Tesla had de situatie op basis van technisch overtuigende elementen al lang kunnen managen OF tot een vergelijk kunnen komen door bvb de Ludicrous upgrade niet zo duur aan te bieden. Het feit dat ze ons nogmaals meer dan 8000 EUR wilden laten betalen om een stukje dichter in de buurt te komen van het geadverteerde vermogen was eigenlijk de druppel.