Retep
Peter Maas
Vanochtend stond de update klaar en maar meteen geïnstalleerd. Moet e.e.a. nog uitproberen maar de agenda functie werkt prima, met name de koppeling naar google maps met adressen is erg handig. :smile:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoe mooi het ook bedacht kan worden (ACC, waarschuwing voor obstakels, HUD met radar info, etc.), er zijn gewoon fysieke grenzen aan het vertragen van (groepen van) auto's.
De kreet 'het leek wel een witte muur' geeft al aan dat het dan al te laat is. Of anders voor de achterliggende bestuurder.
Er komt gewoon te veel kubieke meters verkeer aan razen en die gaan bij een blokkade nu eenmaal stapelen. Daar helpt geen snelheidsbeperking of afstand houden aan.
Als iedereen zich gewoon aan de regels houdt zouden dit soort ongevallen niet voorkomen.
De Wegenverkeerswet is glashelder:
'Je moet zoveel afstand houden dat je kunt remmen binnen de afstand waarover de weg vrij en te overzien is'.
De kreet 'het leek wel een witte muur' zou toch niet moeten betekenen dat het te laat is. Een weldenkend mens rijdt toch ook niet volgas tegen een stenen witte muur. Als er op tijd geremd wordt, hebben de achterliggers ook tijd om te remmen en staat de hele trein op tijd stil.
Ik blijf me verbazen dat ik bij mist door veel totale idioten met snelheden van ver boven de 100 km/u wordt ingehaald.
Als iedereen zich gewoon aan de regels houdt zouden dit soort ongevallen niet voorkomen.
Ik blijf me verbazen dat ik bij mist door veel totale idioten met snelheden van ver boven de 100 km/u wordt ingehaald.
Twee waarheden. Wat ik bedoelde was niet iets bedenken voor als die muur er eenmaal vlak voor is, dan is het gewoon te laat.
Maar voorafgaand zal er "in de muur" al een tijdje van alles gebeurd zijn. Het zal waarschijnlijk binnen de laatste vijf minuten een aantal keren net nog goed zijn gegaan, mensen en auto's zijn zich rotgeschrokken maar remden toch nog op tijd en konden doorrijden. Op die momenten zou het goed zijn als de achteropkomers, die dan best nog even weg kunnen zijn, door een (duidelijke) waarschuwing weten dat er iets is, misschien loos alarm als alles weer door is maar ook dan toch even een moment van extra opletten, vaart minderen zonder paniekstop en anticiperen.
Een beetje vergelijkbaar met wat de duitse politie (maar ook hier denk ik) doet. Met zwaailicht aan achteruit over de vluchtstrook het verkeer tegemoetrijden.
Daar ligt een mooie uitdaging aan de industrie en ik vertrouw het Tesla wel toe dat ze zoiets bedenken. (los van feit dat de "Tesla"dichtheid nog onbeduidend is maar je moet je op de toekomst voorbereiden en ergens beginnen).
Het zou best ook zo kunnen zijn dat je dan, als je dichter dan 100 meter van één of meer stilstaande auto's komt op de snelweg er heel duidelijk wordt gewaarschuwd en wellicht al (automatisch) vaart verminderd. Er is veel denkbaar.
Maar hoe dan ook, de belangrijkste factor zit achter het stuur en daar begint ook meestel de ellende. Daar kun je ook veel bereiken
k blijf me verbazen dat ik bij mist door veel totale idioten met snelheden van ver boven de 100 km/u wordt ingehaald.
Er wordt al wel langer gepraat over communicatie tussen voertuigen onderling, voertuigen en weg.
heb ik totaal geen moeite om rechts te blijven hangen in "opa" modus.
Hier nog niets ...
Hier ook nog niets....
Wat als er een spoed fix gedaan moet worden ivm security issues? Dan kunnen we 2 weken "onbeschermd" zijn aangezien er niet afdoende capaciteit is? Of doen ze dit juist (de langzame uitrol) expres om issues te managen indien ze zich voordoen?