Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Tja. Die SuC ligt meestal niet toevallig naast dat hotel :) vaak genoeg dat je wel een koffietje drinkt. Soms ga je alleen even lozen.

(hieronder: ik deel niet vaak een disagree uit maar dit is echt erover)

Maar dat kan je in principe zeggen van elk hotel dat naast een parking ligt.

Edit: merk wel dat Tesla voor superchargers apart restrooms/wifi/restaurant e.d. vermeldt op de eigen website (Bezoek een Store | Tesla). Lijkt wel te suggereren dat je de toiletten dan apart kan gebruiken.
 
Last edited:
Jij moet nog veel leren nieuwe-Tesla-rijder. Ervaren Tesla-rijders zijn de masters-of -the-universe die verwachten dat wanneer zij met een planeetreddend voertuig stil houden de rode loper wordt uitgerold, normale omgangsvormen niet meer gelden en gratis geld en plasprivileges Nur für Teslafahrer er zijn om de geweldenaren te danken voor hun altruïstische daden.
Hoe? Is dat dan niet?????:eek::eek:
 
Uit nieuwsgierigheid (geen kritiek dus, gewoon vraagje van nieuwe Tesla-rijder): is dit ook buiten corona-tijd niet normaal? Ik zou het zelf vreemd vinden om een hotel naast een supercharger binnen te stappen, naar het toilet te gaan en terug te vertrekken zonder er iets te consumeren. Net zoals ik dat niet elders zou doen.
Ik ben ook al buiten corona-tijden in hotels geweest om niet direct iets te consumeren, maar wel van hun diensten gebruik te maken. Laten het seminaries, trainingen, ... zijn, of nu met de Tesla supercharge-sessies maar geen tijd of zin voor een espresso. Er is niemand die erover valt, en niet echt een toegangscontrole.

Sowieso, als er op het terrein van het hotel een supercharger is, kan je ervan uit gaan dat ze ook weten/accepteren dat er gasten het hotel zullen bezoeken om het toilet te bezoeken. De hoop is dat de Tesla-rijders ook iets nuttigen, maar dat hoeft niet.
 
  • Like
Reactions: AustinP
Jij moet nog veel leren nieuwe-Tesla-rijder. Ervaren Tesla-rijders zijn de masters-of -the-universe die verwachten dat wanneer zij met een planeetreddend voertuig stil houden de rode loper wordt uitgerold, normale omgangsvormen niet meer gelden en gratis geld en plasprivileges Nur für Teslafahrer er zijn om de geweldenaren te danken voor hun altruïstische daden.
Ik denk dat de gemiddelde 750iL-rijder inderdaad zo een verwachtingspatroon heeft.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Ik ben ook al buiten corona-tijden in hotels geweest om niet direct iets te consumeren, maar wel van hun diensten gebruik te maken. Laten het seminaries, trainingen, ... zijn, of nu met de Tesla supercharge-sessies maar geen tijd of zin voor een espresso. Er is niemand die erover valt, en niet echt een toegangscontrole.

Sowieso, als er op het terrein van het hotel een supercharger is, kan je ervan uit gaan dat ze ook weten/accepteren dat er gasten het hotel zullen bezoeken om het toilet te bezoeken. De hoop is dat de Tesla-rijders ook iets nuttigen, maar dat hoeft niet.

hetzelfde geldt voor de teslarijder die zonder consumptie het toilet wil bezoeken. De hoop is dat dat mag, maar het hotel hoeft het niet te accepteren.

Ik denk dat het niet zozeer met Corona te maken heeft, maar met de vakantieperiode. Dan zijn de stalls vol en zitten er vaak gezinnen in de auto. Als die de hele dag door allemaal naar het toilet gaan, zonder consumptie, kan ik mij voorstellen dat dat niet wenselijk is.

Net als een winkel in een drukke straat. Hij betaalt veel huur, met de hoop op veel verkopen. Hij hoeft echter niet te accepteren dat het winkelend publiek in grote getalen enkel komt toiletteren.
 
Na een kort familiebezoekje in de buurt van Macon zijn we laat in de middag vertrokken richting NL. Eerste stop zou Beaune zijn, maar daar was het heel druk met 0 of 1 vrije stalls. Daarom gekozen voor Ionity iets voorbij Beaune. Daar stond niemand en de derde charger die ik probeerde gaf 111-115kW tot ongeveer 50%. De stall aan het einde gaf max 30kW, de tweede helemaal niks en de derde was ok.
Daar hebben we de Maingau pas weer eens gebruikt en dat werkte goed.

Volgende stop was het zeer troosteloze Val de Meuse. 3 bezet, dus plek genoeg en ook snel, weer 112kW max dus dat was goed. Vrouw en kinderen waren blij met het toilethokje maar het is jammer dat deze ruime supercharger in the middle of nowhere staat.
Het alternatief was om via Reims te rijden, maar gezien het tijdstip mag je in NL grote stukken 130 dus daarom voor de route via Maastricht gekozen. Daarmee nemen we Metz weer eens voor lief met die vreemde snelheidswisselingen.
In Metz weer bijgeladen op enorm en verlaten parkeerterrein van Leclerc. Twee landgenoten gezien en weer met 112kW geladen. De daar geplaatste Dixi hebben we niet aangeraakt.

Rijdend door Belgie werden we een aantal keren ingehaald door (groepjes) auto’s die rond de 200km/h reden, dat voelde niet veilig ook omdat de wegkwaliteit soms slecht is. De meeste waren Luxemburgse kentekens maar ook een paar Belgen.

Daarna zijn we nog gestopt in Remouchamps, prima plek en uitgestorven rond 2300 uur. Laatste stop was Rosmalen om 0115 uur, en om 0225 waren we thuis met 8% over.

Totale reisduur 9u40, ik heb geen datalogger meer aan staan dus verdere details over verbruik etc kan ik niet geven. We hebben zowel ABRP als de TomTom myDrive app gebruikt naast de Tesla navigatie. TomTom is handig met alternatieven zoeken. De Ionity chargers zijn helaas niet altijd zichtbaar in de Tesla navi, ook niet na heel ver inzoomen. En zoeken in de Ionity app werkt heel onhandig vonden wij.
 
Last edited by a moderator:
  • Informative
Reactions: Nogo1966
Leclerc en auchan allebei dus alleen met klantenkaart? Dacht dat bijvoorbeeld ook kiwhi werkt?

Kreeg het met kiwhi niet werkend helaas.
Auchan weet ik niet. Gisteren heeft een niet werkende paal wel dit gedaan. Ga het proberen aan te kaarten maar denk dat de samenwerking tussen de partijen ruk is. Heb naar mijn weten correct afgekoppeld en ook nog kort erna een andere sessie gestart met dezelfde provider... (Werkt met minuten op kWh)

Screenshot_20200804-183016~2.png

Laadsnelheid is overal wel 22kwh. Dus 11 kWh voor een model 3. Hetzelfde als in NL.
 
Last edited:
Kreeg het met kiwhi niet werkend helaas.
Auchan weet ik niet. Gisteren heeft een niet werkende paal wel dit gedaan. Ga het proberen aan te kaarten maar denk dat de samenwerking tussen de partijen ruk is. Heb naar mijn weten correct afgekoppeld en ook nog kort erna een andere sessie gestart met dezelfde provider... (Werkt met minuten op kWh)

View attachment 572705

Ik lees net op Auchan dat hun snelle palen ism Nissan met kiwhi pas werkt. Fingers crossed dan daar.
 
Ik zit in Embrun (Hautes-Alpes), en zag tot mijn plezier deze melding toen ik wilde laden aan een publieke laadpaal:

image4.jpeg


Hebben jullie dit ook el ergens gespot? Onderweg gratis laden bij de SuCs en nu ook nog gratis laden op de bestemming. Sympathiek!

Overigens, nu ik toch foto's aan het delen ben....een korte roadtrip gemaakt naar de Col de la Bonette: de hoogste col van Europa:

image2.jpeg


image3.jpeg

Het was duidelijk aan het verbruik af te zien hoe de reis er uit zag:
image1.jpeg

image0.jpeg


En zo ga ik nog twee weken vakantie vieren....of zoals mijn vrouw zegt: 'ga jij maar lekker nerden, ik ga lezen'. :p
 
Hebben jullie dit ook el ergens gespot? Onderweg gratis laden bij de SuCs en nu ook nog gratis laden op de bestemming. Sympathiek!
Niet in Duitsland, maar dit jaar in Oostenrijk ontdekte ik dat er op 150 meter van ons vakantie appartement een nieuwe 22kW laadpaal was geplaatst, en tijdelijk gratis was!

De vorige, die tijdelijk gratis was, was 2 jaar lang gratis :).
 
Ik zit in Embrun (Hautes-Alpes), en zag tot mijn plezier deze melding toen ik wilde laden aan een publieke laadpaal:

Hebben jullie dit ook el ergens gespot? Onderweg gratis laden bij de SuCs en nu ook nog gratis laden op de bestemming. Sympathiek!

Overigens, nu ik toch foto's aan het delen ben....een korte roadtrip gemaakt naar de Col de la Bonette: de hoogste col van Europa:

:p

In juni 2015 hier ook geweest - konden net niet naar de top. Is inderdaad de hoogst berijdbare col in Europa. Net wat andere auto, maar net zo indrukwekkend om te doen. -;). Had bij uitstappen wel last van zuurstoftekort. Auto gelukkig niet.

DSCF0524.jpeg
 
  • Love
Reactions: jpvdheijn
In de (verschillende) hotels waar ik tot op heden ben geweest, is het overal gratis laden. In het begin moest ik bij de receptie bij het afgeven van de sleutels nog uitleggen hoe het werkte, maar tegenwoordig is het geen issue meer.

bij voorkeur neem ik wel een hotel met een charger in de garage.
 
Gister en vandaag in totaal 1115 km gereden vanuit NL naar de Dordogne.
Stops gemaakt in Lille (vanwege korte plaspauze voor de kids), Senlis, Chateauroux en Limoges. Ongeacht hoogte van SoC begon het laden met 112-116 KW en bleef lang hoog.
Bij alle SuC hooguit 2 andere Tesla’s, lekker rustig dus.

In NL 100 km/u gereden, België 120 en Frankrijk 130. Over de gehele rit kwam ik uit op een gemiddelde verbruik van 160wh/km. Erg netjes vond ik dit, 4 personen en volgepakte auto.

Al met al erg relaxte reis, de 3 is echt veel sneller qua SuC laden dan mijn eerdere 2 S-en.

Lille:
CC719BE8-DDD9-443A-B853-EB8821774F80.jpeg



Bij een B&B de Belgische eigenaar (oud monteur van Ford, Opel en Fiat) enthousiast gemaakt over Tesla na een kort proefritje... ;)

7C220419-F2FC-48B0-B1AD-D90B94236B66.jpeg