Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Even een vraag aan de vakantiegangers richting Zuid Frankrijk.
Wanneer ik aan een aantal sceptici in mijn omgeving uitleg dat je rustig met een Tesla naar Frankrijk kan rijden door om de 2-3 uur even bij te laden, krijg ik altijd de reactie dat het opladen weliswaar maar een halfuurtje duurt, maar dat je eerst een uur of meer in de rij moet staan voor een vrij plekje.

Wat is de realiteit,buiten zwarte zaterdagen om?
De realiteit is erg saai:(

Val-de-Meuse.jpg
 
  • Like
Reactions: S-19910
Even een vraag aan de vakantiegangers richting Zuid Frankrijk.
Wanneer ik aan een aantal sceptici in mijn omgeving uitleg dat je rustig met een Tesla naar Frankrijk kan rijden door om de 2-3 uur even bij te laden, krijg ik altijd de reactie dat het opladen weliswaar maar een halfuurtje duurt, maar dat je eerst een uur of meer in de rij moet staan voor een vrij plekje.

Wat is de realiteit,buiten zwarte zaterdagen om?

Ik rij ook meestal 's nachts naar zuid Frankrijk. Dus vertrek rond 19, aankomst rond 13.00. nog nooit meer dan 2 andere tesla's tegen gekomen bij de suc. Meestal 1 andere
 
Onze eerste echte grote road-trip. Is me allemaal heel erg meegevallen.

Afgelopen zaterdag:

Urmond (klein beetje) - Metz - Val de Meuse - Macon (overnachten) - Aire de Saint-Priest (klein beetje) - Sisteron - bestemming region Verdon

Allemaal met geen of heel weinig andere Tesla's.

Wat verder opvalt:
- Gratis laden bij supermarkt in Aups
- Gratis laden in parking in Draguignan (de la Victorie oid)

En de
 
Ok, duidelijk. Dus in de zomer, zowel ‘s nachts als overdag, zelfs op drukke dagen, geen wachttijden bij de SuC.
Dank voor alle reacties en dan kunnen we ons weer gezamenlijk afvragen hoe dit soort verhalen in de wereld komen.

Wij zijn afgelopen weekend naar Parijs geweest. Op de heenweg, zaterdag, was het erg druk op de weg en redelijk wat file. Ook aan de SuC's merkten we dat het drukker was dan anders, maar dat gaat dan over 3 Tesla's zien ipv geen. Altijd plaats genoeg en nooit een stall moeten delen.
 
Senlis krijgt een verdubbeling naar 16 stalls. Was er 29/, toen zag het er zo uit. "buiten dienst" zal te maken hebben met het aansluiten van de volgende 8 stalls. Kan nooit lang duren.View attachment 299055
Bedankt voor de update, we zijn maar doorgereden naar Thiais, wel wat langer doorgeladen in Lille en langzamer gereden, maar mooi dat de SuC dichtheid het tegenwoordig mogelijk maakt een SuC over te slaan. Wat zeg ik, vanuit rotterdam naar Lille kon ik er 4 overslaan!
 
Hoe is het laden bij de SuC in Lille, daarmee bedoel ik, kan je er goed terecht voor een langere stop, of liever doorkarren naar Amiens?
Lille is bij een novotel, in Frankrijk zitten bijna alle SuC bij Ibis of Novotels. Amiens ben ik nog nooit geweest.
Mijn ervaring bij de Franse SuCs is dat je zelf aktie moet nemen als je wat wilt drinken of eten, dus als je alleen gebruik wilt maken van de wc’s en even zitten is dat prima.
Maar ik vind het niet echt service gericht als je op een terras gaat zitten en er komt niemand van de bediening naar je toe.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Hahaha inderdaad, Frankrijk kan best wat verrassingen hebben (positief en negatief)
Ik verwacht ook geen Michelinsterren kwaliteit, maar iets beter dan de Autogrill is al snel goed ;)
Wat ik altijd wel prettig vind is dat de wc’s een beetje netjes zijn. Dat moet bij een hotel wel in orde zijn. Als je dan ook nog eens even rustig wat kunt drinken is dat altijd wel meegenomen.
 
Dat Novotel in Lille is prima maar wel erg Frans. Dat betekent alleen lunch tussen 12 en 14 en diner van 19 tot 22. Een Fransman kan zich niet voorstellen dat je om
1500 nog niet gelunched hebt. Op zich een prijzenswaardig standpunt.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71