Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een dag door Frankrijk.
Jammer genoeg te laat gelezen over tol opties.
3 keer suc gebruikt wat soepel en snel ging.

F9DD3AC4-EFEF-4DB0-AD90-7C60DB718656.jpeg
 
Vandaag een dag door Frankrijk.
Jammer genoeg te laat gelezen over tol opties.
3 keer suc gebruikt wat soepel en snel ging.

View attachment 432112

Blinkt de auto nog mooi?

Ik zie op het scherm een chargevermogen van 116 kwh, 96 km resterend en toch nog een uur resterende laadtijd. Klinkt mij niet logisch en erg lang.....maar ja, mijn M3 is er nog niet, dus geen ervaring.
 
Last edited:
Klopt ik stop ook altijd rond de 80-90%.
116 kWh heb ik niet eerder gezien dat is tegen het max wat bij de huidige suc mogelijk is. Laden is totaal geen beperking of vertraging in reistijd. Na 250 km vind ik ook prima om even te stoppen.
@Luc2000 glans is er er zeker nog op een verlaten SuC in Châteauroux.

42CA9F2E-D3CF-4DCC-924B-7E733F2827AC.jpeg
 
  • Like
Reactions: Wackmack
700KM twee keer laden op zeker 119KW

Nu bij panaroma hotel (kyriad) in Beaune met zwembad en drie tesla wall chargers . (Net nieuw!, juli aangelegd) dat wisten wij dus niet en net in Beaune weer met minstens 110kw geladen. Route: Urmond, Mets, Beaune.

Gemiddeld 120Kmh en niet 1 file gezien...
 

Attachments

  • 751C680C-2BCD-4D24-BD7C-0CBF518D677F.jpeg
    751C680C-2BCD-4D24-BD7C-0CBF518D677F.jpeg
    710.9 KB · Views: 83
  • Like
Reactions: Stinoo
700KM twee keer laden op zeker 119KW

Nu bij panaroma hotel (kyriad) in Beaune met zwembad en drie tesla wall chargers . (Net nieuw!, juli aangelegd) dat wisten wij dus niet en net in Beaune weer met minstens 110kw geladen. Route: Urmond, Mets, Beaune.

Gemiddeld 120Kmh en niet 1 file gezien...
Dan ben je 20 minuten bij mij vandaan. Geniet ervan.
 
  • Like
Reactions: RoderikS
Ok dit is onzin, wilde even testen of mijn Newmotion badge werk... 70kmh laden

Ze staan wel overal langs de routes. Elke aire heeft er wel een of soms twee .
 

Attachments

  • 770F1D0E-03EE-44AF-AA0C-403AD63250CF.jpeg
    770F1D0E-03EE-44AF-AA0C-403AD63250CF.jpeg
    540.6 KB · Views: 81
  • Like
Reactions: Stinoo
Dat is ongeveer de plek waar het bij de S ook zat, maar daar was het duidelijk anders dan de rest van de ruit. Is dat bij model 3 ook, of lijkt het hetzelfde over de hele ruit?
Over heel de ruit hetzelfde.
Ik heb zelf geen handleiding van de S of X maar ik verwacht dat het daar zeker ook in terug te vinden moet zijn.
De zender is echter zo gevoelig dat ik geen problemen verwacht als hij niet precies op die plek zit hoor.
Maar op die plek heb je zelf als bestuurder er het minste last van ook.
 
  • Informative
Reactions: MaH
Net even gebeld met AREA ivm de mogelijkheid om mijn huidige bip&go abonnement te switchen naar een - zoals zij dat dan noemen - balade électricité; een abonnement voor een volledig elektrische wagen dus.

De switch schijnt mogelijk te zijn, ook voor mensen woonachtig / auto's ingeschreven in een ander land dan Frankrijk. Je moet inderdaad het ganse dossier invullen en opsturen, samen met een begeleidend schrijven dat je al een abonnement hebt en enkel een switch wenst te doen. Het formulier is hier te vinden (enkel in het Frans, helaas): https://www.area-enligne.com/Area/CMS/Files/Abonnements//BALADE_ELECTRICITE.pdf

Mijn dossier is net op de post; hopelijk heb ik binnen enkele dagen een antwoord.
 
Net even gebeld met AREA ivm de mogelijkheid om mijn huidige bip&go abonnement te switchen naar een - zoals zij dat dan noemen - balade électricité; een abonnement voor een volledig elektrische wagen dus.

De switch schijnt mogelijk te zijn, ook voor mensen woonachtig / auto's ingeschreven in een ander land dan Frankrijk. Je moet inderdaad het ganse dossier invullen en opsturen, samen met een begeleidend schrijven dat je al een abonnement hebt en enkel een switch wenst te doen. Het formulier is hier te vinden (enkel in het Frans, helaas): https://www.area-enligne.com/Area/CMS/Files/Abonnements//BALADE_ELECTRICITE.pdf

Mijn dossier is net op de post; hopelijk heb ik binnen enkele dagen een antwoord.

Ik heb er ook na gekeken maar voor mij was het niet zon interessant. Zou mij (aangezien ik al een badge heb en dit jaar al op vakantie ben geweest) slecht het maand tarief van 1,70 euro schelen. Om daar heel het papierwerk voor te gaan regelen vond ik wat te veel van het goede.
 
Nog even een kleine update, hebben nu in drie dorpjes geladen via onze Newmotion badge en dat werkt geweldig! Zeker ook omdat je in extreem drukke dorpjes zo in het centrum pleintje geplaatst wordt. Of te wel: al twee keer werden we met veel arm wenken naar de groene plekjes gedirigeerd en zonder parkeerkosten vriendelijk voor gelaten