Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Spanje ook? Dat is dan niet dezelfde badge neem ik aan? Heb al jaren die van Area via de ANWB.
Ja
70274F14-0E0C-4226-A1FD-FC4987E557D6.jpeg
 
Weet iemand wat de goede plek bij een X is om de transponder te plaatsen? Kan het niet meer terugvinden op het forum.
Bij mijn S was er een speciaal stukje achter de spiegel met een zwarte bolletjes print.
Ik heb onze transponder ongeveer recht boven m’n hoofd (als ik in de auto zit) net naast de kunstoffen strip in het midden. Werkt ook goed, en volledig uit het zicht ;)
 
  • Informative
Reactions: MaH
Spanje ook? Dat is dan niet dezelfde badge neem ik aan? Heb al jaren die van Area via de ANWB.

Jawel, is wel één en dezelfde badge:
Elektronische badge topEurop AREA | Touring

Mogelijks moet je wel een nieuwe bestellen; ik had er een jaar of zeven geleden ook één besteld (via Sanef), maar die oudere werken enkel in Frankrijk. Als je een nieuwe bestelt, kan die wel in meerdere landen werken. Die oude kun je dan ofwel terugsturen ofwel in de schuif laten liggen: kost je vaak toch niets zolang je hem niet gebruikt.
 
  • Informative
Reactions: GPMX
Ik heb er ook na gekeken maar voor mij was het niet zon interessant. Zou mij (aangezien ik al een badge heb en dit jaar al op vakantie ben geweest) slecht het maand tarief van 1,70 euro schelen. Om daar heel het papierwerk voor te gaan regelen vond ik wat te veel van het goede.

Klopt, is wel wat gedoe, maar kost ook niets... En waarschijnlijk kunnen ze je bestaande contract simpelweg omzetten naar de balade électricité...
 
Jawel, is wel één en dezelfde badge:
Elektronische badge topEurop AREA | Touring

Mogelijks moet je wel een nieuwe bestellen; ik had er een jaar of zeven geleden ook één besteld (via Sanef), maar die oudere werken enkel in Frankrijk. Als je een nieuwe bestelt, kan die wel in meerdere landen werken. Die oude kun je dan ofwel terugsturen ofwel in de schuif laten liggen: kost je vaak toch niets zolang je hem niet gebruikt.
Let op dat je bij een nieuwe afsluiting toch moet betalen als je hem een jaar niet gebruikt!
En je kan niet afmelden en een nieuwe bestellen op dezelfde naam. (kleine lettertjes)
 
Hierbij mijn eerste ervaring naar Zuid Frankrijk met de Tesla Model 3. Weliswaar niet in het hoogseizoen dus de stilte bij alle SuCs zullen anders zijn tijdens de schoolvakanties gok ik:
tesla.jpg


Ik heb ook een tolbadge gebruikt (al jaren. Kosten ongeveer 150 euro totaal in de vakantie, zou wel schelen als elektrieke auto's vrijgesteld worden :) )

Route voorbereid met ABRP. Hierbij mijn ervaringen:

Wavre SuC
Prima bij Novotel

Metz SuC
Supermarkt kleine boodschappen gedaan en wat gegeten

Tussenstop met overnachting bij appartement bijgeladen met 3kW/u net voor Dijon

Vienne SuC
Supermarkt op loopafstand wat te eten gehaald. Hotel is knettersaai.

Orange SuC
Prima koffie bij Mister Chick restaurant (lol)

Op vakantie bestemming bij het huis gewoon aan de lader gehangen en makkelijk uitstapjes kunnen maken (oa naar de GP van Frankrijk). Nooit minder dan 20% SoC eigenlijk..

Terugweg:

Valence SuC
Best stukkie van snelweg af. Eerste stall 24kW/u dus een andere geprobeerd en 116kW/u

Beaune SuC
Als je niet hoeft pak een andere. Best diep centrum in. Wel mooi hotel.

Tussenstop met overnachting bij hetzelfde appartement weer bijgeladen met 3kW/u net voorbij Dijon

Arlon SuC
Mooi nieuw vd Valk hotel. Prima menukaart( In Dordrecht vd Valk trouwens laatst met @ramonneke gegeten en dat was ook goed eten.)
Daarna in 1 streep naar huis!

Omdat je toch vakantie hebt zijn die stops eigenlijk heel chill dus 100% meegevallen voor een eerste roadtrip van ruim 3700km. Totaal 625 kWh geladen en gemiddeld verbruik van 168 Wh/km.
 
Last edited:
Let op dat je bij een nieuwe afsluiting toch moet betalen als je hem een jaar niet gebruikt!
En je kan niet afmelden en een nieuwe bestellen op dezelfde naam. (kleine lettertjes)

Net even de kleine lettertjes gelezen en je hebt gelijk: als ik de badge 12 maanden niet gebruik dan factureren ze 10€. Dus dan doe ik mijn oude op de post; ik kan toch op elk moment mijn contract opzeggen.

Je kan inderdaad je oude terugsturen en een nieuwe vragen maar dan betaal je portokosten wat via het Touring-aanbod niet het geval was. Gezien mijn oude via Sanef kwam en de nieuwe via AREA lukt dat perfect :)
 
Bijzonder dat het daar ook werkt, je ziet toch een echt metalige glans op die plek van de ruit..
Was ook verbaasd, maar volgens de handleiding zou het moeten werken, en dat deed het ook. Op de een of andere manier komen RFID signalen gewoon door het donker getinte deel van de voorruit.
 
  • Like
Reactions: MaH
:
Beaune SuC
Als je niet hoeft pak een andere. Best diep centrum in. Wel mooi hotel.

.
Wij stoppen juist wel in Beaune, het oude historische centrum is op 5 minuten loop afstand. Leuke winkeltjes en prima restaurants voor een lunch of gewoon wat drinken.
Als je de parkeerplaats van het hotel af loopt dan rechtsaf, langs de kamper parkeerplaats. Dan zie je de bordjes “vieille ville” staan. Echt een aanrader.
 
Wat mij opviel in Frankrijk is dat bij meerdere Suc paar defecte tussen zitten. Mogelijk door oververhitting. Gelukkig niet zo druk geweest afgelopen dagen kon zo wisselen. Bij Lille had ik twee defecte voordat ik kon laden. Totaal geen melding.
Bij Senlis melding in auto dat punt defect was. Bij Orleans na 35 kWh lading melding dat de suc niet meer werkte. Er naast kon ik zo 20 kWh met redelijke snelheid toevoegen.
 
  • Informative
Reactions: Stinoo