Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal. Wij gaan vrijdag 24 juli een week naar de Dordogne en daarna nog op doorreis naar iets anders. Ik twijfel heel erg om met de Tesla te gaan. Ik heb geen zin in files bij de superchargers, lees allemaal gezeur over een slechte infrastructuur, meerdere laadpassen. Tevens zijn we echte rijders, dus ter plekke ga ik echt elke dag wel even de hort op.

Wel hebben we een huis gehuurd en kunnen daar misschien gewoon laden op het normale net. Hoe snel gaat dat eigenlijk?

Kortom volgens mij een hoop extra gezever waar ik denk niet op zit te wachten. Aan de andere kant lijkt het me wel een avontuur.

Wat is jullie ervaring? Doen of niet doen?
 
Wij gaan zelf eind Juli richting Frankrijk, en heb ter voorbereiding een MainGau laadpas aangevraagd.
Daar het laadtarief bij Ionity dan een stuk lager ligt. ( zie video van Bjørn Nyland )
Ook heb ik een chargemap laadpas aangevraagd ( en al binnen ) daar alle lokale laders compatible zijn met deze pas.

Ik zal voornamelijk via het Tesla netwerk richting de bestemming rijden, maar mocht het zo uitkomen dat er een Ionity lader bij zit dan heb ik liever een laag tarief ;-)
 
Wij gaan zelf eind Juli richting Frankrijk, en heb ter voorbereiding een MainGau laadpas aangevraagd.
Daar het laadtarief bij Ionity dan een stuk lager ligt. ( zie video van Bjørn Nyland )
Ook heb ik een chargemap laadpas aangevraagd ( en al binnen ) daar alle lokale laders compatible zijn met deze pas.

Ik zal voornamelijk via het Tesla netwerk richting de bestemming rijden, maar mocht het zo uitkomen dat er een Ionity lader bij zit dan heb ik liever een laag tarief ;-)

met ChargePoint (US) 7,60 € per sessie
 
ChargeMap kaart kom je ook een heel eind in FR.
Als je meer wilt betalen dan bij een benzine auto is Chargemap idd de beste keuze. Bij corridor hadden ze een starttarief van €1,24 en een belachelijk hoog minuut tarief. Bij Ionity betaal je zelfs €0,89 per kw. Chargemap is handig om te kijken waar een laadplek is maar de pas zelf is veel en veel te duur. Soms tot wel 30% meer dan het normale tarief.
 
Als je meer wilt betalen dan bij een benzine auto is Chargemap idd de beste keuze. Bij corridor hadden ze een starttarief van €1,24 en een belachelijk hoog minuut tarief. Bij Ionity betaal je zelfs €0,89 per kw. Chargemap is handig om te kijken waar een laadplek is maar de pas zelf is veel en veel te duur. Soms tot wel 30% meer dan het normale tarief.
ChargeMap kaart is prima voor lokaal laden. Overigens werkt 98% van de Corridor niet. Voor het snel laden is ChargePoint of Maingau prima.
 
Voor Frankrijk blijft Kiwhi de pas die je meer gaat helpen op lokaal niveau. Maingau heeft buiten Ionity om slechte dekking in veel gebieden.

Kiwhi | Laadpas Top 10

Volgens mij in de dekking van new motion/shell veel beter, als ik de kaarten naast elkaar leg. Daarnaast snap ik al dat gehannes met zoveel kaarten niet helemaal. Dat gezever voor een paar euro verschil. Ik steek mijn energie liever in zaken die me echt geld opleveren. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.