Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Nou ja, ben van plan midden juni zodra het officieel weer mag naar mijn ouders in Parijs te rijden. Ik laat jullie horen of er bijzonderheden zijn wat betref SuC, al vrees ik mss door Duistland te moeten rijden (hopen van niet, aangezien de enorme omweg vanuit Eindhoven). Als jullie ook al meer weten tegen die tijd hoor ik het graag... Ik hoop vooral geen slechte verassingen met het laden...
 
Nou ja, ben van plan midden juni zodra het officieel weer mag naar mijn ouders in Parijs te rijden. Ik laat jullie horen of er bijzonderheden zijn wat betref SuC, al vrees ik mss door Duistland te moeten rijden (hopen van niet, aangezien de enorme omweg vanuit Eindhoven). Als jullie ook al meer weten tegen die tijd hoor ik het graag... Ik hoop vooral geen slechte verassingen met het laden...
Laden lijkt me geen probleem. Alleen België is nog onduidelijk.
 
  • Like
Reactions: Cely
Ik hoop van niet. Zolang er geen zon bij komt groeien er geen algen. En het is goed afgedekt.

de tuin daarentegen, da’s een ander verhaal. Die zal hartstikke groen zijn.
Pool problems hebben wij daar niet maar Ik vrees dat bij ons in t ruige zuiden het groen zich ook wel te buiten zal zijn gegaan. De gewassen in de Cevennen zijn een sterke tegenstander
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Nou ja, ben van plan midden juni zodra het officieel weer mag naar mijn ouders in Parijs te rijden. Ik laat jullie horen of er bijzonderheden zijn wat betref SuC, al vrees ik mss door Duistland te moeten rijden (hopen van niet, aangezien de enorme omweg vanuit Eindhoven). Als jullie ook al meer weten tegen die tijd hoor ik het graag... Ik hoop vooral geen slechte verassingen met het laden...

ik vraag mij af of SUCs die op een terrein van Accor staan open zijn. Hier durft al wel eens een poort te staan (Lille, Valenciennes) en verschillende accor hotels zijn gesloten tot (en met) augustus. Zolang er iemand is om daar de poort te openen...
 
  • Informative
Reactions: Cely
ik vraag mij af of SUCs die op een terrein van Accor staan open zijn. Hier durft al wel eens een poort te staan (Lille, Valenciennes) en verschillende accor hotels zijn gesloten tot (en met) augustus. Zolang er iemand is om daar de poort te openen...
Goeie. Ik zal bellen van te voren. We laden meestal in Lille als we naar Parijs gaan, en aangezien dat we als door België mogen niet mogen stoppen, hebben niet veel andere keuzes zonder omleiding. Of heeeel zuinig rijden en net boven Parijs laden xD
 
Lille en Valenciennes zijn beperkt open (08:00 - 18:00) let wel op de doen het hek gewoon op slot ook al staan er autos te laden opnieuw komen van de beveiliging kost (zoals de fransen zeggen) €95,-. Bij Valenciennes hebben de laatste weken weleens mensen voor de deur gestaan van de Franse Tesla Facebook pagina maar op de genoemde openingstijden was het gewoon gesloten. Daar zou ik dus niet op gokken en daar pas heen gaan als het hotel echt open is. In Charleville Mézières zijn ze gesloten. En via Duitsland kan alleen via Luxemburg aangezien de SuC's in Nancy en Straatsburg ook dicht zijn. Zal waarschijnlijk niet meer heel lang duren.
 
  • Informative
Reactions: Cely
Lille en Valenciennes zijn beperkt open (08:00 - 18:00) let wel op de doen het hek gewoon op slot ook al staan er autos te laden opnieuw komen van de beveiliging kost (zoals de fransen zeggen) €95,-. Bij Valenciennes hebben de laatste weken weleens mensen voor de deur gestaan van de Franse Tesla Facebook pagina maar op de genoemde openingstijden was het gewoon gesloten. Daar zou ik dus niet op gokken en daar pas heen gaan als het hotel echt open is. In Charleville Mézières zijn ze gesloten. En via Duitsland kan alleen via Luxemburg aangezien de SuC's in Nancy en Straatsburg ook dicht zijn. Zal waarschijnlijk niet meer heel lang duren.
Godsamme, als je nu ook al moet gaan uitvogelen of de SuC's open zijn... Heb ik weer wat te doen... Dat kan niet via de site van Tesla achterhaald worden?
 
Oei dat was precies wat ik vreesde inderdaad, maar we gaan pas over twee weekjes dus tegen die tijd zal wat veranderd zijn hoop ik. Thx voor de informatie! (ik ben Frans dus kan ook wel vloeiend aan de telefoon vragen hoe het zit mocht het nodig zijn, maar niet prettig dat het niet vanzelfsprekend is :/)
 
Godsamme, als je nu ook al moet gaan uitvogelen of de SuC's open zijn... Heb ik weer wat te doen... Dat kan niet via de site van Tesla achterhaald worden?
Je Tesla navi is op de hoogte. Als je even de navi kaart uitzoomt en je pakt de SuC's die ik noemde dan zal je de openingstijden ook zien of de sluiting. Je navigatie houd hier rekening mee en zal je omleiden. Ik zeg het meer voor mensen die net als ik een vaste route naar Parijs hebben. Ik laad eigenlijk altijd op dezelfde plaatsen en soms ben ik een beetje eigenwijzer dan de navigatie maar dat is nu niet een goed idee.

Voor mijzelf wel goed nieuws dat de SuC in Namen (B) al net zo ver is als de SuC's welke in NL in aanbouw zijn. Bijkomend mooi nieuws is dat de SuC in Namen ook V3 zal worden en daarmee een mooie doorsteek om voortaan via Luik naar Parijs te gaan rijden.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Exiteer and Cely
Ik kan me toch niet voorstellen dat de hotels in Frankrijk tot en met augustus dicht zijn?

Wss niet allemaal en vele wss niet maar ik heb een deel van mijn accor reservaties in Parijs gecanceld zien worden met als boodschap dat ze dicht bleven. Ook zij er wel wat franchises die zouden kunnen beslissen om toe te houden.

Nu ja, de situatie verandert snel dus mja ...

ik dacht gewoon dit even te melden om zeker te zijn dat de poort in Lille en Valenciennes’ zou open gaan en men dus niet voor verrassingen zou komen te staan.
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: HWS and MaH
Wij overwegen een roadtrip ik Frankrijk en ik ben nog nieuw in het hele EV-gebeuren. Ik had graag een laadpas achter de hand om niet gelimiteerd te zijn tot superchargers. Ik vind echter niets terug overwover netwerk het best uitgebouwd is in Frankrijk, enkel info over de sluiting van Corri-Door. Ik zoek iets wat liefst ook wat dekking geeft in België en Nederland en zonder abonnementskosten. Waar ben ik best mee? Maingain voor Ionity of beter/ook NewMotion? Of beter een pas specifiek voor Frankrijk?