You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag van Utrecht naar onze camping vlakbij Toulouse gereden, ging over het algemeen goed, bij Chateauroux 5m moeten wachten en daarna stall pairing. Bij Brive-la-Gaillarde is er een mooi tweede laadplein bijgekomen met v3. Helaas is dat niet duidelijk aangegeven, dus stonden alle v2 vol met model 3 terwijl het plein daarachter half leeg was. Kon nog net de laatste v2 pakken en had (onnodig) stall pairing.
Maar verder prima relaxed aangekomen weer met 4 stops.
vorige weekend naar Salzburg wilde de navigatie ook alleen maar bijna V2 laten laden. Beetje voorwerk naar V3 locaties is handig om te weten. Overigens was dit al met de winter zo. Toen wilde de navigatie me bij een bijna volle V2 locatie laten laden terwijl er een paar km verder een V3 locaties was waar niemand stond. Overigens kwam ik daar met 11% aan.Ik kreeg ernstig de indruk dat de Tesla navigatie in mijn S voorkeur heeft voor V2 laders terwijl ik de CCS upgrade heb gedaan. Met > 40% laden in Orleans (V2) terwijl Blois (V3} met 26% te bereiken was. Zelf blijven nadenken dus!
De V3 laders zijn bij mij wel zichtbaar maar de navigatie stelde ze niet zelf voor als laadstops.
Inderdaad. Voorwerk doe ik tijdens de laadsessie, kost niet veel tijd. Even kijken waar welke volgende SuC de navigatie je wil sturen en zelf even kijken of een eerdere of latere SuC een V3 is en die vervolgens als bestemming ingeven.vorige weekend naar Salzburg wilde de navigatie ook alleen maar bijna V2 laten laden. Beetje voorwerk naar V3 locaties is handig om te weten. Overigens was dit al met de winter zo. Toen wilde de navigatie me bij een bijna volle V2 locatie laten laden terwijl er een paar km verder een V3 locaties was waar niemand stond. Overigens kwam ik daar met 11% aan.
Je Model S kan wel maximaal aan 150kW laden, niet? Anderzijds moet je de snelheid niet delen met een tweede stall op een V3 locatie. Dus dat is wel handig.Ik kreeg ernstig de indruk dat de Tesla navigatie in mijn S voorkeur heeft voor V2 laders terwijl ik de CCS upgrade heb gedaan. Met > 40% laden in Orleans (V2) terwijl Blois (V3} met 26% te bereiken was. Zelf blijven nadenken dus!
De V3 laders zijn bij mij wel zichtbaar maar de navigatie stelde ze niet zelf voor als laadstops.
In mei reden wij naar Montpellier en de keuze van chargers was onnavolgbaar. Ik vertrouw niet meer op de navigatie en heb weer een ouderwets lijstje bij me, met V3 laders dus.Ik kreeg ernstig de indruk dat de Tesla navigatie in mijn S voorkeur heeft voor V2 laders terwijl ik de CCS upgrade heb gedaan. Met > 40% laden in Orleans (V2) terwijl Blois (V3} met 26% te bereiken was. Zelf blijven nadenken dus!
De V3 laders zijn bij mij wel zichtbaar maar de navigatie stelde ze niet zelf voor als laadstops.
Zijn gereserveerd voor niet teslasJe Model S kan wel maximaal aan 150kW laden, niet? Anderzijds moet je de snelheid niet delen met een tweede stall op een V3 locatie. Dus dat is wel handig.
Met mijn Model Y stuurde hij me ook altijd naar V2. Je moet je dus niet geviseerd voelen
Klopt.. maar de voordelen van V3 wegen ook voor mij op tegen die van V2.Je Model S kan wel maximaal aan 150kW laden, niet?
De afslag voor Poitiers Sud stond zaterdag helemaal vast. Ik ben blij dat we al in Niort geladen hadden. Moet er niet aan denken dat je verplicht bent in die file aan te sluiten omdat je het volgende SuC niet haalt.Poitiers Sud heeft een groot aantal V3 chargers, net nieuw dus een aantal werkt nog niet.
Dan ben je al niet optimaal met 100% vertrokken wellicht of ben je nog te vol met laden gestart wat dan weer geen optimale laadsnelheid geeft. Op het eerste traject moet je zeker een uur meer kunnen doen.na twee uur de eerste stop; Eindhoven
Met nagenoeg 100% vertrokken. Maar... Het was voor 6 uur dus vrijwel alles 130 km/u. Dat vrat aardig energie. En bij Eindhoven zat ik nog 25%. Zelf denk ik dat ik de volgende ook prima had kunnen halen (zal dan Urmond worden?).Dan ben je al niet optimaal met 100% vertrokken wellicht of ben je nog te vol met laden gestart wat dan weer geen optimale laadsnelheid geeft. Op het eerste traject moet je zeker een uur meer kunnen doen.
Net in het eerste traject kan je het meest optimaliseren. Bij de volgende stops heb je dat minder in de hand. Je vertrekt liefst als de laadsnelheid te veel gedaald is.