Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Nous venons de mettre en service 114 bornes sur 6 nouvelles stations et 3 extensions. De quoi assurer les trajets de vacances de Noël sans problème ! Enjoy the ride !

Nous finissons l'année 2022 avec 33 nouvelles stations et 650 bornes Superchargeur installées rien qu'en France !

Albertville (16), Megève (8), Bron (28), Bordeaux Lac (16), Vendenheim (16), Bourg-en-Bresse (6 installation mobile temporaire), Avallon extension (+4), Troyes Saint-Parres-aux-Tertres extension (+16), Reims Tinqueux extension (+4)
Bron: https://www.linkedin.com/in/quentin-vannier-59564810

Vertaling:
We hebben zojuist 114 laadpalen in gebruik genomen op 6 nieuwe stations en 3 uitbreidingen. Genoeg om kerstvakantiereizen zonder problemen te garanderen! Geniet van de rit!

We sluiten 2022 af met 33 nieuwe stations en 650 Supercharger-stations die alleen al in Frankrijk zijn geïnstalleerd!

Albertville (16), Megève (8), Bron (28), Bordeaux Lac (16), Vendenheim (16), Bourg-en-Bresse (6 tijdelijke mobiele installatie), Avallon extensie (+4), Troyes Saint-Parres-aux-Tertres extensie (+16), Reims Tinqueux extensie (+4)
Enkele stonden al op Supercharge.info de uitbreidingen nog niet zover ik kon zien.
 
2E893E88-7AD2-4679-AF5D-4616A0BF8BF9.jpeg

Uitgestorven boel bij de Franse SuC’s
 
  • Like
Reactions: job-lek
Niet helemaal SuperCharger. Maar als je de SuC van Reims hebt gemist, er is een Ionity locatie bij de LeClerc in Champfleur, 5 of 6 stalls. Voor zo’n grote locatie een beetje aan de krappe kant. FYI, de LeClerc in Pierry heeft iets van 30 22kW laadplekken
 
Eerste wat verdere tocht in Frankrijk ( Gent- Cabourg) met MY aan het doen. Onderweg laden aan SuC was probleemloos. Ter plaatse zou Freshmile handig zijn . Heeft iemand ervaring met deze kaart/ app? Blijkt veel mogelijkheden te bieden in Frankrijk…
 
Waarom moest je op bestemming een SuC hebben?
Wat met AC laadpalen?
En desnoods aan de stekker laden?
Ik wou uiteraard niet noodzakelijk een SuC ter bestemming maar vond alleen laadpalen waarvoor een pas nodig was die ik niet heb. Daarom vraag ik aan dit gezelschap welke kaart(en) ik best volg keer meeneem. Aan stopcontact wordt nog niet zo gauw aanvaard door hoteluitbater/ b&B-uitbater. Alvast dank voor de inspiratie.
 
Ik wou uiteraard niet noodzakelijk een SuC ter bestemming maar vond alleen laadpalen waarvoor een pas nodig was die ik niet heb. Daarom vraag ik aan dit gezelschap welke kaart(en) ik best volg keer meeneem. Aan stopcontact wordt nog niet zo gauw aanvaard door hoteluitbater/ b&B-uitbater. Alvast dank voor de inspiratie.
Daar heb ik dan gelukkig hele andere ervaringen mee. Ik zoek altijd contact vooraf om de mogelijkheid ter plekke te laden. Op een verhuurder in notabene NL na, altijd toestemming gekregen. Overigens hebben meer en meer hotels nu zelf al palen staan.
Op de laadpas van de leasemaatschappij na, heb ik geen pas bij mij. Overigens gold dat ook voor trips naar Spanje, Portugal en Italië.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: job-lek and Maarten
Ik wou uiteraard niet noodzakelijk een SuC ter bestemming maar vond alleen laadpalen waarvoor een pas nodig was die ik niet heb. Daarom vraag ik aan dit gezelschap welke kaart(en) ik best volg keer meeneem. Aan stopcontact wordt nog niet zo gauw aanvaard door hoteluitbater/ b&B-uitbater. Alvast dank voor de inspiratie.
Bij mijn laatste reis had ik er twee mee
- shell recharge
- anwb

Mijn 'go to' pas was van Shell. Die was prima te gebruiken. Met de app gezocht in de omgeving et voila.
Er was zelfs nog plekken waar je gratis kon laden bij winkels!
 
View attachment 896979

Rond oud en nieuw naar vrienden in Zuid Frankrijk gereden. Geen enkel probleem! Alleen SuC, bijna overal plek genoeg. Een keer moeten wachten, op een plek waar maar 8 stalls waren waarvan er 2 defect waren.
Is het via de oost kant (Reims - Charleroi - Brussel) veel om vergeleken met de westelijke route (Compiègne - Mons - Brussel)? Zijn toch kleinere wegen denk ik?
 
Maar dat stuk in België geeft je nog steeds het gevoel dat je in het Oostblok rijdt 🙈
Daarom alleen al de moeite om eens door te rijden. Je acht het niet voor mogelijk.
Je moet eens met de fiets langs de Samber van het station van Charleroi tot aan de grens met Frankrijk rijden. Eerst een hallucinant horrorfilmdecor langs onze vergane staalindustrie en dan schitterende natuur langs de meanders van de Samber.
Beide echt bezienswaardig, maar om andere redenen.
 
Onderweg is er inderdaad geen enkel probleem. De vraagtekens rezen ter plaatse. Dichtsbijzijnde SuC : 25 km. H/T wordt dat 50 idle km. Daarom zoek ik ook voor vlg. trip (Bourgogne) een laadpas die in Frankrijk (wijd-) verspreid is.
Ik heb shell recharge en een paar anderen bijv Kiwhi De laatste heb ik 1 keer gebruikt in Straatsburg voor de rest altijd de Shell recharge. Bijna elk dorp in Frankrijk heeft wel ergens een laadpaal. En vaak nog op de beste plekken ook.
 
  • Like
Reactions: OttoR
In Frankrijk gebruik ik meestal mijn ChargeMap laadpas (volgens mij eenmalig iets van 20 piek betaald). De app heeft ook goede info over de laadlocatie, ook de tarieven per minuut in plaats van per kWh.
 
Is het via de oost kant (Reims - Charleroi - Brussel) veel om vergeleken met de westelijke route (Compiègne - Mons - Brussel)? Zijn toch kleinere wegen denk ik?
Goede vraag maar dat weet ik eigenlijk niet te beantwoorden. Ons plan was om op de heenweg NUL euro uit te geven aan tolwegen. Dat geld hebben we weliswaar uitgegeven aan een overnachting, maar het was wel een heerlijke rit! Dus heen over de RN, terug over de tolwegen. Netto reistijd was haast hetzelfde omdat er een dikke vertraging in onze reis zat wegens een aanrijding op een plek waar een wegversmalling was.....
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V