You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In dit zeer levendige draadje, ik verwacht dat ik na deze post hier niets meer zal bijdragen, nog even het verhaal over de terugreis.
-6 in Toscane en de Appenijnen. Reeds vol aan de bak bij Forte dei Marmi. Hotel daar tot 1 maart gesloten. Hotel bij Piacenza is weer open. SuC Monte Ceneri: 2 laders defect. Rest vol dus traag. Geen file bij Gotthard maar vanaf Bazel Zuid alleen maar ellende gehad tot op de A61.
App gaf aan dat SuC Achern vol was. Dus maar geladen 40 km eerder bij Herzbolheim. Daar waren we de enige. Helaas toch nog bij Achern een half uur vol moeten laden. Stonden er 3 op de A moest de vierde net naast mij op de B gaan staan. Laden tot meer dan 90%. Om toch maar tot Waldlaubersheim te geraken. Dat lukte, meer dan 20 procent over (dan zit er toch een foutje in de software) en toen echt eeuwen moeten laden om thuis te komen zonder nog eens te moeten bijladen bij Ertfurt. Uiteindelijk met 12 km over na bijna 17 uur thuis gekomen. Geradbraakt. En even helemaal klaar met laden. In de zomer gaat het allemaal wel maar in de winter is het geen succes. En als je maar een kleine week in Italië zit is het zonde om 2 keer te blijven overnachten.
Hou mijn hart vast als de M3 ook gaat laden. En in Duitsland in deze periode langs de A61 één SuC te weinig.
Ja en nee. Ja omdat het in de zomer drukker is. Ik dacht dat het in de winter wel sneller zou gaan maar heb buiten de kou gerekend. ICE record is 11 uur en 10 minuten. Met Tesla is het probleem dat je los van het laden uiteindelijk ergens in de spits komt. En lekker relaxed is het ook niet. Plus donker en een forse verkoudheid. Mama mia quel disastro!Toch vind ik dat je dat knap gedaan hebt, vanuit Toscane in bijna 17 uur. Met een ICE doe je daar ook al snel 14 uur over, met de door jou beschreven drukte. Misschien mag je wel blij zijn met jezelf in plaats van er klaar mee zijn.
Ja en nee. Ja omdat het in de zomer drukker is. Ik dacht dat het in de winter wel sneller zou gaan maar heb buiten de kou gerekend. ICE record is 11 uur en 10 minuten. Met Tesla is het probleem dat je los van het laden uiteindelijk ergens in de spits komt. En lekker relaxed is het ook niet. Plus donker en een forse verkoudheid. Mama mia quel disastro!
Die verkoudheid gaat wel over en het Tesla record ga je vast nog scherper zetten. ALOTBSOL.
Spanje? We hebben een huisje in Toscane. Het weer in Spanje is doorgaans wel beter ja. Maar er is meer dan alleen het weer!Volgende kerst gewoon lekker naar Spanje Limbo2121. Lekker relaxed over de Route Du Soleil zoeven, geen laadstress, alle hotels open bij de SUC's en Spaanse zon bij een graadje of 19 - mama mia! Net terug uit Gandia met de Tesla en nul Tesla problemen gehad. BobbyKings heeft trouwens wel een punt; in 17 uur naar Toscane is redelijk rap! Blijven posten in dit draadje!!
Ja en nee. Ja omdat het in de zomer drukker is. Ik dacht dat het in de winter wel sneller zou gaan maar heb buiten de kou gerekend. ICE record is 11 uur en 10 minuten. Met Tesla is het probleem dat je los van het laden uiteindelijk ergens in de spits komt. En lekker relaxed is het ook niet. Plus donker en een forse verkoudheid. Mama mia quel disastro!
Je hebt een 100? Ik slechts een 75. Dat scheelt een slok.Grappig, ik vind het reizen met de Tesla (toegegeven, met een forse accu) juist veel relaxter dan met een ICE vroeger. Ik rijd continu 130-140 en kom ontspannen aan. Omdat ik niet geforceerd probeer te blijven doorrijden zoals ik in een ICE deed (en waarvoor? Voor wat tijdswinst die je daarna verlummelt). Elke 2-3 uur even korter (15 min) of langer (30-45 min) stoppen, de benen strekken en wat eten bevalt een stuk beter dan dat gejakker dat velen zichzelf opleggen en waar ik me ook schuldig aan maakte.
Nee hoor, ook met een 75 kun je prima en relaxed op vakantie; mindset.....that's it!Je hebt een 100? Ik slechts een 75. Dat scheelt een slok.