Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Die laadpalen. Gecheckt op de app van Enel of die te Lucca het deed en vrij was. Ja.
Kom ik aan en plug ik in doet de pas het niet. Groot rood rondje op scherm. Dan maar via de app. Laden lukt dan wel. Geen verbruik te zien in app dus geen rekening.
Wonderbaarlijk allemaal!
 
Gisteren naar ilBelpaese gereden. -4 tot in Zwitserland. Voor de eerste keer reeds in Erftstadt moeten laden, zo hoog was het verbruik. Tot Zuid-Duitsland onder de 125 km/h moeten rijden. En toch nog een paar Tesla's ingehaald.
Uiteindelijk hier aangekomen met 229 Wh/km. In de zomer was dat 197.
Bij Milaan is de weg naar Bologna afgesloten (daar waar je voor de 2e keer tol moet betalen) en rijd je om (de routeplanner deed het hier perfect want het was slecht aangegeven en daarnaast amper zichtbaar vanwege de mist) en het hotel bij de SuC in Piacenza is wegens groot onderhoud gesloten. Daar ging mijn glas wijn want de stop zou 1 uur en 20 minuten duren. Toch maar eerder weggegaan en geladen bij de SuC te Forte dei Marmi. Dat blijft een ramp qua inparkeren.
Met de hele tijd mist en 3 km file voor de Gotthard 16.5 uur gereden. Volgende keer toch maar overnachten.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
In dit zeer levendige draadje, ik verwacht dat ik na deze post hier niets meer zal bijdragen, nog even het verhaal over de terugreis.
-6 in Toscane en de Appenijnen. Reeds vol aan de bak bij Forte dei Marmi. Hotel daar tot 1 maart gesloten. Hotel bij Piacenza is weer open. SuC Monte Ceneri: 2 laders defect. Rest vol dus traag. Geen file bij Gotthard maar vanaf Bazel Zuid alleen maar ellende gehad tot op de A61.
App gaf aan dat SuC Achern vol was. Dus maar geladen 40 km eerder bij Herzbolheim. Daar waren we de enige. Helaas toch nog bij Achern een half uur vol moeten laden. Stonden er 3 op de A moest de vierde net naast mij op de B gaan staan. Laden tot meer dan 90%. Om toch maar tot Waldlaubersheim te geraken. Dat lukte, meer dan 20 procent over (dan zit er toch een foutje in de software) en toen echt eeuwen moeten laden om thuis te komen zonder nog eens te moeten bijladen bij Ertfurt. Uiteindelijk met 12 km over na bijna 17 uur thuis gekomen. Geradbraakt. En even helemaal klaar met laden. In de zomer gaat het allemaal wel maar in de winter is het geen succes. En als je maar een kleine week in Italië zit is het zonde om 2 keer te blijven overnachten.
Hou mijn hart vast als de M3 ook gaat laden. En in Duitsland in deze periode langs de A61 één SuC te weinig.
 
Ik doe het even hier, leest toch geen hond :p, maar @Right_Said_Fred wat een top idee om die al dan niet bedoelde afzeikmails elders te plaatsen. Hoe goed men je meestal ook helpt, als je het ergens niet mee eens bent kun je dat ook netjes zeggen in plaats van er met een gestrekt been in te gaan. Of dragen we allen soms Gele Hesjes? Wat dat betreft ben ik er ook bijna helemaal klaar mee hier.
Wat wel jammer is dat je niet kunt zien uit welk draadje de posts komen.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
In dit zeer levendige draadje, ik verwacht dat ik na deze post hier niets meer zal bijdragen, nog even het verhaal over de terugreis.
-6 in Toscane en de Appenijnen. Reeds vol aan de bak bij Forte dei Marmi. Hotel daar tot 1 maart gesloten. Hotel bij Piacenza is weer open. SuC Monte Ceneri: 2 laders defect. Rest vol dus traag. Geen file bij Gotthard maar vanaf Bazel Zuid alleen maar ellende gehad tot op de A61.
App gaf aan dat SuC Achern vol was. Dus maar geladen 40 km eerder bij Herzbolheim. Daar waren we de enige. Helaas toch nog bij Achern een half uur vol moeten laden. Stonden er 3 op de A moest de vierde net naast mij op de B gaan staan. Laden tot meer dan 90%. Om toch maar tot Waldlaubersheim te geraken. Dat lukte, meer dan 20 procent over (dan zit er toch een foutje in de software) en toen echt eeuwen moeten laden om thuis te komen zonder nog eens te moeten bijladen bij Ertfurt. Uiteindelijk met 12 km over na bijna 17 uur thuis gekomen. Geradbraakt. En even helemaal klaar met laden. In de zomer gaat het allemaal wel maar in de winter is het geen succes. En als je maar een kleine week in Italië zit is het zonde om 2 keer te blijven overnachten.
Hou mijn hart vast als de M3 ook gaat laden. En in Duitsland in deze periode langs de A61 één SuC te weinig.

Toch vind ik dat je dat knap gedaan hebt, vanuit Toscane in bijna 17 uur. Met een ICE doe je daar ook al snel 14 uur over, met de door jou beschreven drukte. Misschien mag je wel blij zijn met jezelf in plaats van er klaar mee zijn.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Toch vind ik dat je dat knap gedaan hebt, vanuit Toscane in bijna 17 uur. Met een ICE doe je daar ook al snel 14 uur over, met de door jou beschreven drukte. Misschien mag je wel blij zijn met jezelf in plaats van er klaar mee zijn.
Ja en nee. Ja omdat het in de zomer drukker is. Ik dacht dat het in de winter wel sneller zou gaan maar heb buiten de kou gerekend. ICE record is 11 uur en 10 minuten. Met Tesla is het probleem dat je los van het laden uiteindelijk ergens in de spits komt. En lekker relaxed is het ook niet. Plus donker en een forse verkoudheid. Mama mia quel disastro!:D
 
Ja en nee. Ja omdat het in de zomer drukker is. Ik dacht dat het in de winter wel sneller zou gaan maar heb buiten de kou gerekend. ICE record is 11 uur en 10 minuten. Met Tesla is het probleem dat je los van het laden uiteindelijk ergens in de spits komt. En lekker relaxed is het ook niet. Plus donker en een forse verkoudheid. Mama mia quel disastro!:D

Die verkoudheid gaat wel over en het Tesla record ga je vast nog scherper zetten. ALOTBSOL.
 
Volgende kerst gewoon lekker naar Spanje Limbo2121. Lekker relaxed over de Route Du Soleil zoeven, geen laadstress, alle hotels open bij de SUC's en Spaanse zon bij een graadje of 19 - mama mia! Net terug uit Gandia met de Tesla en nul Tesla problemen gehad. BobbyKings heeft trouwens wel een punt; in 17 uur naar Toscane is redelijk rap! Blijven posten in dit draadje!!
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Volgende kerst gewoon lekker naar Spanje Limbo2121. Lekker relaxed over de Route Du Soleil zoeven, geen laadstress, alle hotels open bij de SUC's en Spaanse zon bij een graadje of 19 - mama mia! Net terug uit Gandia met de Tesla en nul Tesla problemen gehad. BobbyKings heeft trouwens wel een punt; in 17 uur naar Toscane is redelijk rap! Blijven posten in dit draadje!!
Spanje? We hebben een huisje in Toscane.:D Het weer in Spanje is doorgaans wel beter ja. Maar er is meer dan alleen het weer!
 
Ja en nee. Ja omdat het in de zomer drukker is. Ik dacht dat het in de winter wel sneller zou gaan maar heb buiten de kou gerekend. ICE record is 11 uur en 10 minuten. Met Tesla is het probleem dat je los van het laden uiteindelijk ergens in de spits komt. En lekker relaxed is het ook niet. Plus donker en een forse verkoudheid. Mama mia quel disastro!:D

Grappig, ik vind het reizen met de Tesla (toegegeven, met een forse accu) juist veel relaxter dan met een ICE vroeger. Ik rijd continu 130-140 en kom ontspannen aan. Omdat ik niet geforceerd probeer te blijven doorrijden zoals ik in een ICE deed (en waarvoor? Voor wat tijdswinst die je daarna verlummelt). Elke 2-3 uur even korter (15 min) of langer (30-45 min) stoppen, de benen strekken en wat eten bevalt een stuk beter dan dat gejakker dat velen zichzelf opleggen en waar ik me ook schuldig aan maakte.
 
Grappig, ik vind het reizen met de Tesla (toegegeven, met een forse accu) juist veel relaxter dan met een ICE vroeger. Ik rijd continu 130-140 en kom ontspannen aan. Omdat ik niet geforceerd probeer te blijven doorrijden zoals ik in een ICE deed (en waarvoor? Voor wat tijdswinst die je daarna verlummelt). Elke 2-3 uur even korter (15 min) of langer (30-45 min) stoppen, de benen strekken en wat eten bevalt een stuk beter dan dat gejakker dat velen zichzelf opleggen en waar ik me ook schuldig aan maakte.
Je hebt een 100? Ik slechts een 75. Dat scheelt een slok.
 
Daar zijn we weer. De vakanties worden weer gepland, de dagen beginnen te lengen dus we kunnen weer gaan dromen.
Dit weekend een hotel in Sorrento geboekt. Best Western dus met DeC. 9 kW slechts maar toch; er zijn geen openbare laadpalen in de buurt.
Op de terugweg willen we naar Matera rijden, culturele hoofdstad van Europa, en dan weer terug naar Toscane. Dat wordt nog een heel gepuzzel. In Matera staan maar liefst 3 laadpalen van Enel maar de afstand naar de SuC richting Napels is dik 200 km.
Iemand die tips heeft over het een en ander, roept u maar! Zo nee dan post ik eind juni wel mijn bevindingen...
 
  • Like
Reactions: robertvg