Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige vrijdag probleem met insteken van 'tolkaart' in automaat te Brescia.
De 'vriendelijke' operator bleef maar herhalen dat ik de 'tolkaart' in de automaat moest steken, alsof ik motorisch gestoord was..
Na wat heen en weer gebabbel kreeg ik van de 'vriendelijke' operator een 'boete' (had ik pas later na het lezen van het ticket begrepen) van 67 EUR aangesmeerd omdat ik zogezegd mijn 'tolkaart' verloren was; ik heb nu 15 dagen om te betalen.:eek:

Heb natuurlijk een klachtenmail gestuurd naar de 'vrienden' van autostrade.it, maar wou even weten of er iemand gelijkaardige ervaringen had met deze 'vriendelijke' mensen ?
Ik betaal de tol altijd met creditkaart. Soms als ik dan de uittreksels krijg zie ik ineens een veel hoger bedrag. Boete ineens mee afgehouden, nooit info gekregen van waar, hoeveel te snel, ....
 
Ik betaal de tol altijd met creditkaart. Soms als ik dan de uittreksels krijg zie ik ineens een veel hoger bedrag. Boete ineens mee afgehouden, nooit info gekregen van waar, hoeveel te snel, ....
Dan schiet het zijn doel natuurlijk voorbij. Die boete is er om te zorgen dat je dat verkeerde gedrag aanpast. Als je het niet eens doorhebt heeft het geen zin.
 
  • Funny
Reactions: Frank C and Keezje
Ik betaal de tol altijd met creditkaart. Soms als ik dan de uittreksels krijg zie ik ineens een veel hoger bedrag. Boete ineens mee afgehouden, nooit info gekregen van waar, hoeveel te snel, ....
Dan heb je een tol badge er zo uit, deze zomer voor het eerst daarmee langs (een paar van) de files gereden.
Leuk ook om te zien dat de Fransen, als ze je met een NL kenteken onder een 30km/u poortje door zien rijden, snel nog een ander poortje pakken omdat ze verwachten dat je zo'n domme Hollander bent die niet weet dat je daar een tol badge voor nodig hebt. :D
 
  • Funny
Reactions: MarcelS and Frank C
Dan heb je een tol badge er zo uit, deze zomer voor het eerst daarmee langs (een paar van) de files gereden.
Leuk ook om te zien dat de Fransen, als ze je met een NL kenteken onder een 30km/u poortje door zien rijden, snel nog een ander poortje pakken omdat ze verwachten dat je zo'n domme Hollander bent die niet weet dat je daar een tol badge voor nodig hebt. :D
Voor Frankrijk heb ik die ondertussen, voor Italië moet ik nog eens zien welke aanbieder het beste is...
 
Ja die. Nu het te laat is lijkt iedereen die te kennen:(.
AP op, bord v 100 niet gezien en toen ik dat van 80 wel zag was het al te laat. Ik zet sindsdien de chime alert op in het buitenland vanaf 3km/u te veel.
Die paal is wereldberoemd. Schijnt miljoenen per jaar op te leveren.

Enfin, kan bekeuring niet meer vinden. Is met de nieuwe leaseauto verdwenen. Was zo eind september en de bekeuring kwam via de leasemij eind januari. Liep via Duitsland. Weet niet of ze dat in Ticino ook doen.

Had ook achter de Gotthard naar het noorden toe een 80 bordje gemist. Ik zag de flits. Het gekke is, ik kan de paal niet meer terugvinden. Ben er nog zeker 5 keer langsgereden sindsdien maar ik zie hem niet meer.

Troost je, die in Chiasso wel!:D
 
  • Funny
Reactions: Phil V
Dan heb je een tol badge er zo uit, deze zomer voor het eerst daarmee langs (een paar van) de files gereden.
Leuk ook om te zien dat de Fransen, als ze je met een NL kenteken onder een 30km/u poortje door zien rijden, snel nog een ander poortje pakken omdat ze verwachten dat je zo'n domme Hollander bent die niet weet dat je daar een tol badge voor nodig hebt. :D
Mooi! Dus je hebt er goede ervaring mee. Is het een pasje of een apparaatje? En waar laat je het?
 
B7B4D449-9686-4C2E-8510-4D19C3662ABE.jpeg
Een apparaatje. Je plakt het achter de spiegel. Sorry @ebullio :p

Of je koopt vlak voor vertrek nog even zo’n ding en plakt het houdertje naast de stippeltjes in de voorruit. Om er bij de tolpoortjes achter te komen dat alleen achter die stippeltjes het signaal wordt doorgelaten.

Waarna je bij alle volgende poortjes voorop je stoel gaat zitten, met de ene een hand bovenop het stuur terwijl je met de andere de badge tegen de stippeltjes drukt.

Eenmaal aangekomen pak je nog eens rustig de handleiding om te lezen hoe het eigenlijk moest :)
 
View attachment 336556

Of je koopt vlak voor vertrek nog even zo’n ding en plakt het houdertje naast de stippeltjes in de voorruit. Om er bij de tolpoortjes achter te komen dat alleen achter die stippeltjes het signaal wordt doorgelaten.

Waarna je bij alle volgende poortjes voorop je stoel gaat zitten, met de ene een hand bovenop het stuur terwijl je met de andere de badge tegen de stippeltjes drukt.

Eenmaal aangekomen pak je nog eens rustig de handleiding om te lezen hoe het eigenlijk moest :)
Bij de nieuwe MS'en is dit allemaal goddank geen probleem. Wij hebben normale voorruiten...