You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bij Lucca bij parcheggio Carducci lekker snelgeladen zonder parkeerkosten. Redelijk rustig, de meerderheid van de toeristen die er waren bestond uit Olandesi naturellemente.Op naar Luca nu, hopelijk kan ik te Carducci laden. Volgende week nog naar Florence. Overal nog tote Hosen
Sta nu op een kleine camping in Tellaro, in de buurt van La Spezia. Niet heel veel laders in de buurt maar prima rond te komen. Gratis 11kW laders bij de Coop in Sarzana.
Ik lees veel over de Juicepass app, die volgens mij de nummer 1 is in Italië. Daarnaast heb ik vandaag geladen bij een paal van Duferco, geen pasje nodig maar gewoon QR code scannen. Werkt ook erg goed.
Lijkt wel of het laden hier altijd gratis is, zowel bij de 50kW Duferco lader als bij de SuCs.
Voor mensen die nog twijfelen of ze wel met een Tesla naar Italië willen rijden, ik heb nog nooit zo’n chille rit naar Italië gehad. 6 keer laden, verdeeld over 2 dagen. Het verplichte pauze momentje is een heerlijk momentje om even te ontspannen. En dan ook altijd een schone WC in de buurt (in plaats van zo’n benzine station). Echt aan te raden!
Hier ook. In 3 jaar tijd is er in de buurt één lader bijgekomen, de coop in Volterra die te ver van het centrum afligt. SuC Forte dei Marmi geen alternatief, één uur afstand. Aan huis wel, 13 km per uur zonder dat stoppen doorslaan.het hangt er maar net vanaf waar je zit in Italië.
Ik zit in de Toscaanse heuvels en hier is het echt even kijken hoe en waar je kunt laden.
Hier in het dorp Dicomano zit een gratis 3 fase lader waar de stoppen van doorslaan als ik de Tesla aansluit. Daar gaat onze backup lader.
bij ons huisje zet ik hem maar op 5A en zelfs dan kom ik geregeld onder de 200V waardoor de Tesla stopt met laden.
Dichtsbijzijnde laadpunt is bij een unicoop op 40 minuten rijden.
Die zijn wel redelijk prijzig met 39 cent per kWh.
Verder loopt de accu sneller leeg dan in Nederland bij stilstand, zonder sentry en 37 graden buiten lijkt hij meerdere procenten per dag te verliezen, misschien koelen van de accu? In de auto zag ik gisteren 60 graden in de app.
De heenreis ging perfect, maar hier op locatie is het echt minder. dichtsbijzijnde SuC is ook ruim een uur rijden.
Ik ben normaal niet iemand die de laadstops op doorreis verheerlijkt. Ik heb het altijd als acceptabel en relaxed ervaren, maar het maakt de reis wel lang. Maar jouw verhaal, en het genieten van het dieselen, herken ik nou ook weer niet. Ik ben vorige week in één ruk van Asciano (ten zuiden van Siena) naar Noord Holland gereden, 6 laadstops van bijna allemaal een half uur (één keer wat langer gestaan) en zonder die laadstops had ik mijn ogen moeten spalken om wakker te blijven. Ter plekke in Toscane In een heerlijke agriturismo gezeten met destination chargers waardoor ik naar hartelust zonder laadstress (en zonder kosten) heb rond kunnen rijden. Er moet wel heel wat gebeuren wil ik zo’n vakantie ooit nog in een diesel doen (als ik die al op de oprit zou hebben staan).Zo ook heerlijk in Toscane gearriveerd.
5 uur korter over gedaan als 2 jaar terug, wat een genot gewoon diesel tanken!
Nog wel even range anxiety bij de gotthardtunnel maar de tunnel uit kon ik al tanken om daarna gewoon met 1/3 tank aan te komen op de camping. 2x onderweg tanken is toch echt wel een stuk prettiger dan 8x laden.
Ik dacht dat je deel uit maakte van de transitie. Blijkbaar ben je toch nog in de vorige eeuw blijven hangen!Zo ook heerlijk in Toscane gearriveerd.
5 uur korter over gedaan als 2 jaar terug, wat een genot gewoon diesel tanken!
Nog wel even range anxiety bij de gotthardtunnel maar de tunnel uit kon ik al tanken om daarna gewoon met 1/3 tank aan te komen op de camping. 2x onderweg tanken is toch echt wel een stuk prettiger dan 8x laden.
Met drie kleine kinderen ga ik graag rijden na het avondeten zodat ze na een filmpje op de iPad lekker de hele nacht kunnen slapen. om de volgende ochtend een uurtje van de camping wakker te worden.Ik ben normaal niet iemand die de laadstops op doorreis verheerlijkt. Ik heb het altijd als acceptabel en relaxed ervaren, maar het maakt de reis wel lang. Maar jouw verhaal, en het genieten van het dieselen, herken ik nou ook weer niet. Ik ben vorige week in één ruk van Asciano (ten zuiden van Siena) naar Noord Holland gereden, 6 laadstops van bijna allemaal een half uur (één keer wat langer gestaan) en zonder die laadstops had ik mijn ogen moeten spalken om wakker te blijven. Ter plekke in Toscane In een heerlijke agriturismo gezeten met destination chargers waardoor ik naar hartelust zonder laadstress (en zonder kosten) heb rond kunnen rijden. Er moet wel heel wat gebeuren wil ik zo’n vakantie ooit nog in een diesel doen (als ik die al op de oprit zou hebben staan).
Niettemin, fijne vakantie daar. Ik vond Toscane in deze tijd een absolute verademing.
Elke 200 km laden lijkt een beetje op elke 200km een uur stoppen om je paard eten en rust te geven dus wat is nou vorige eeuw.Ik dacht dat je deel uit maakte van de transitie. Blijkbaar ben je toch nog in de vorige eeuw blijven hangen!
Eigenlijk wel jammer dat je specifieke visie over ‘het genot gewoon diesel te tanken’ nu verscholen is in het vakantie-Italië draadje.Elke 200 km laden lijkt een beetje op elke 200km een uur stoppen om je paard eten en rust te geven dus wat is nou vorige eeuw.
"Mijn volgende auto wordt geen Tesla"Eigenlijk wel jammer dat je specifieke visie over ‘het genot gewoon diesel te tanken’ nu verscholen is in het vakantie-Italië draadje.
Misschien een nieuw draadje waard...
Nu nog een titel ...
Vind ik ook. San Vincenzo. Niet veel loos op de eerste vakantiedag van de Italianen. Helaas ook geen laadpaal.Voor mij gewoon een eerlijke en persoonlijke reactie die momenteel nog z'n plaats heeft voor sommige onder ons blijkbaar.
Heeft op zich ook niets te maken met het bezit of de keuze van een Tesla
maar akkoord, laten we het draadje vrolijk houden met al jullie leuke vakantie verslagen !
Dit is een antwoord op iemand anders zijn visie die ik niet deel. Ikgaf alleen aan dat ik nu heerlijk in san Vincenzo Toscane zit en de rit me veel beter bevallen is dan 2 jaar terug met een model X. Maar ja dat is vloeken in de kerk en dan reageren de fanboys met de standaard reacties.Eigenlijk wel jammer dat je specifieke visie over ‘het genot gewoon diesel te tanken’ nu verscholen is in het vakantie-Italië draadje.
Misschien een nieuw draadje waard...
Nu nog een titel ...
Ben het met je eens. Verleden jaar voor een korte break met schoonfamilie met ICE gegaan. Was niks mis mee. Niet alles aan EV is nog perfect. Helaas onderschrijft niet iedereen dat.Dit is een antwoord op iemand anders zijn visie die ik niet deel. Ikgaf alleen aan dat ik nu heerlijk in san Vincenzo Toscane zit en de rit me veel beter bevallen is dan 2 jaar terug met een model X. Maar ja dat is vloeken in de kerk en dan reageren de fanboys met de standaard reacties.
ben echt wel blij met de X maar niet voor zulke afstanden.
Tsja, punt is nu toch wel echt gemaakt van beide kanten.Dit is een antwoord op iemand anders zijn visie die ik niet deel. Ikgaf alleen aan dat ik nu heerlijk in san Vincenzo Toscane zit en de rit me veel beter bevallen is dan 2 jaar terug met een model X. Maar ja dat is vloeken in de kerk en dan reageren de fanboys met de standaard reacties.
ben echt wel blij met de X maar niet voor zulke afstanden.
Voel me niet direct aangesproken want een fanboy ben ik zeker niet, in elk geval wilde ik zelf niks meer dan een nuance aanbrengen op basis van recente ervaring dat het niet per se 8 laadstops en 5 uur extra rijtijd hoeven te zijn zoals jij aangaf. Je argument van jonge slapende kinderen zijn heel valide, en dat had je ook direct in je eerste post kunnen zeggen. Maar zodra er iemand hier een anti-Tesla geluid laat horen is hij een troll, en bij pro-Tesla geluiden ben je een fanboy. Zo jammer, we kunnen ook gewoon een andere mening hebben.Ikgaf alleen aan dat ik nu heerlijk in san Vincenzo Toscane zit en de rit me veel beter bevallen is dan 2 jaar terug met een model X. Maar ja dat is vloeken in de kerk en dan reageren de fanboys met de standaard reacties..
Was ook zeker geen reactie op jou post Jim. maar een reactie op een opmerking dat iemand vorige eeuw is omdat hij liever geen 5 uur staat te laden.Voel me niet direct aangesproken want een fanboy ben ik zeker niet, in elk geval wilde ik zelf niks meer dan een nuance aanbrengen op basis van recente ervaring dat het niet per se 8 laadstops en 5 uur extra rijtijd hoeven te zijn zoals jij aangaf. Je argument van jonge slapende kinderen zijn heel valide, en dat had je ook direct in je eerste post kunnen zeggen. Maar zodra er iemand hier een anti-Tesla geluid laat horen is hij een troll, en bij pro-Tesla geluiden ben je een fanboy. Zo jammer, we kunnen ook gewoon een andere mening hebben.