Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Sta nu op een kleine camping in Tellaro, in de buurt van La Spezia. Niet heel veel laders in de buurt maar prima rond te komen. Gratis 11kW laders bij de Coop in Sarzana.

Ik lees veel over de Juicepass app, die volgens mij de nummer 1 is in Italië. Daarnaast heb ik vandaag geladen bij een paal van Duferco, geen pasje nodig maar gewoon QR code scannen. Werkt ook erg goed.
Lijkt wel of het laden hier altijd gratis is, zowel bij de 50kW Duferco lader als bij de SuCs.

Voor mensen die nog twijfelen of ze wel met een Tesla naar Italië willen rijden, ik heb nog nooit zo’n chille rit naar Italië gehad. 6 keer laden, verdeeld over 2 dagen. Het verplichte pauze momentje is een heerlijk momentje om even te ontspannen. En dan ook altijd een schone WC in de buurt (in plaats van zo’n benzine station). Echt aan te raden!

het hangt er maar net vanaf waar je zit in Italië.

Ik zit in de Toscaanse heuvels en hier is het echt even kijken hoe en waar je kunt laden.

Hier in het dorp Dicomano zit een gratis 3 fase lader waar de stoppen van doorslaan als ik de Tesla aansluit. Daar gaat onze backup lader.

bij ons huisje zet ik hem maar op 5A en zelfs dan kom ik geregeld onder de 200V waardoor de Tesla stopt met laden.

Dichtsbijzijnde laadpunt is bij een unicoop op 40 minuten rijden.

Die zijn wel redelijk prijzig met 39 cent per kWh.

Verder loopt de accu sneller leeg dan in Nederland bij stilstand, zonder sentry en 37 graden buiten lijkt hij meerdere procenten per dag te verliezen, misschien koelen van de accu? In de auto zag ik gisteren 60 graden in de app.

De heenreis ging perfect, maar hier op locatie is het echt minder. dichtsbijzijnde SuC is ook ruim een uur rijden.
 
het hangt er maar net vanaf waar je zit in Italië.

Ik zit in de Toscaanse heuvels en hier is het echt even kijken hoe en waar je kunt laden.

Hier in het dorp Dicomano zit een gratis 3 fase lader waar de stoppen van doorslaan als ik de Tesla aansluit. Daar gaat onze backup lader.

bij ons huisje zet ik hem maar op 5A en zelfs dan kom ik geregeld onder de 200V waardoor de Tesla stopt met laden.

Dichtsbijzijnde laadpunt is bij een unicoop op 40 minuten rijden.

Die zijn wel redelijk prijzig met 39 cent per kWh.

Verder loopt de accu sneller leeg dan in Nederland bij stilstand, zonder sentry en 37 graden buiten lijkt hij meerdere procenten per dag te verliezen, misschien koelen van de accu? In de auto zag ik gisteren 60 graden in de app.

De heenreis ging perfect, maar hier op locatie is het echt minder. dichtsbijzijnde SuC is ook ruim een uur rijden.
Hier ook. In 3 jaar tijd is er in de buurt één lader bijgekomen, de coop in Volterra die te ver van het centrum afligt. SuC Forte dei Marmi geen alternatief, één uur afstand. Aan huis wel, 13 km per uur zonder dat stoppen doorslaan.
Geen last van extra verlies tijdens stilstand.
 
Zo ook heerlijk in Toscane gearriveerd.
5 uur korter over gedaan als 2 jaar terug, wat een genot gewoon diesel tanken!
Nog wel even range anxiety bij de gotthardtunnel maar de tunnel uit kon ik al tanken om daarna gewoon met 1/3 tank aan te komen op de camping. 2x onderweg tanken is toch echt wel een stuk prettiger dan 8x laden.
 
Zo ook heerlijk in Toscane gearriveerd.
5 uur korter over gedaan als 2 jaar terug, wat een genot gewoon diesel tanken!
Nog wel even range anxiety bij de gotthardtunnel maar de tunnel uit kon ik al tanken om daarna gewoon met 1/3 tank aan te komen op de camping. 2x onderweg tanken is toch echt wel een stuk prettiger dan 8x laden.
Ik ben normaal niet iemand die de laadstops op doorreis verheerlijkt. Ik heb het altijd als acceptabel en relaxed ervaren, maar het maakt de reis wel lang. Maar jouw verhaal, en het genieten van het dieselen, herken ik nou ook weer niet. Ik ben vorige week in één ruk van Asciano (ten zuiden van Siena) naar Noord Holland gereden, 6 laadstops van bijna allemaal een half uur (één keer wat langer gestaan) en zonder die laadstops had ik mijn ogen moeten spalken om wakker te blijven. Ter plekke in Toscane In een heerlijke agriturismo gezeten met destination chargers waardoor ik naar hartelust zonder laadstress (en zonder kosten) heb rond kunnen rijden. Er moet wel heel wat gebeuren wil ik zo’n vakantie ooit nog in een diesel doen (als ik die al op de oprit zou hebben staan).
Niettemin, fijne vakantie daar. Ik vond Toscane in deze tijd een absolute verademing.
 
Zo ook heerlijk in Toscane gearriveerd.
5 uur korter over gedaan als 2 jaar terug, wat een genot gewoon diesel tanken!
Nog wel even range anxiety bij de gotthardtunnel maar de tunnel uit kon ik al tanken om daarna gewoon met 1/3 tank aan te komen op de camping. 2x onderweg tanken is toch echt wel een stuk prettiger dan 8x laden.
Ik dacht dat je deel uit maakte van de transitie. Blijkbaar ben je toch nog in de vorige eeuw blijven hangen!
 
Ik ben normaal niet iemand die de laadstops op doorreis verheerlijkt. Ik heb het altijd als acceptabel en relaxed ervaren, maar het maakt de reis wel lang. Maar jouw verhaal, en het genieten van het dieselen, herken ik nou ook weer niet. Ik ben vorige week in één ruk van Asciano (ten zuiden van Siena) naar Noord Holland gereden, 6 laadstops van bijna allemaal een half uur (één keer wat langer gestaan) en zonder die laadstops had ik mijn ogen moeten spalken om wakker te blijven. Ter plekke in Toscane In een heerlijke agriturismo gezeten met destination chargers waardoor ik naar hartelust zonder laadstress (en zonder kosten) heb rond kunnen rijden. Er moet wel heel wat gebeuren wil ik zo’n vakantie ooit nog in een diesel doen (als ik die al op de oprit zou hebben staan).
Niettemin, fijne vakantie daar. Ik vond Toscane in deze tijd een absolute verademing.
Met drie kleine kinderen ga ik graag rijden na het avondeten zodat ze na een filmpje op de iPad lekker de hele nacht kunnen slapen. om de volgende ochtend een uurtje van de camping wakker te worden.
De X heeft voor mij geen acceptabele range als ik elke 200 tot max 225 km een half uur moet laden wordt ik en zeker mijn kinderen het behoorlijk zat.
Dus heb mijn bus op de zaak net voor de vakantie ingeruild voor een dubbele cabine en die meegenomen. Toegegeven de X rijdt echt wel veel lekkerder maar het weegt bij mij niet op tegen de laad ellende.
 
Voor mij gewoon een eerlijke en persoonlijke reactie die momenteel nog z'n plaats heeft voor sommige onder ons blijkbaar.

Heeft op zich ook niets te maken met het bezit of de keuze van een Tesla

maar akkoord, laten we het draadje vrolijk houden met al jullie leuke vakantie verslagen !
 
Voor mij gewoon een eerlijke en persoonlijke reactie die momenteel nog z'n plaats heeft voor sommige onder ons blijkbaar.

Heeft op zich ook niets te maken met het bezit of de keuze van een Tesla

maar akkoord, laten we het draadje vrolijk houden met al jullie leuke vakantie verslagen !
Vind ik ook. San Vincenzo. Niet veel loos op de eerste vakantiedag van de Italianen. Helaas ook geen laadpaal.
 
Eigenlijk wel jammer dat je specifieke visie over ‘het genot gewoon diesel te tanken’ nu verscholen is in het vakantie-Italië draadje.
Misschien een nieuw draadje waard...;)
Nu nog een titel ...
Dit is een antwoord op iemand anders zijn visie die ik niet deel. Ikgaf alleen aan dat ik nu heerlijk in san Vincenzo Toscane zit en de rit me veel beter bevallen is dan 2 jaar terug met een model X. Maar ja dat is vloeken in de kerk en dan reageren de fanboys met de standaard reacties.

ben echt wel blij met de X maar niet voor zulke afstanden.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Dit is een antwoord op iemand anders zijn visie die ik niet deel. Ikgaf alleen aan dat ik nu heerlijk in san Vincenzo Toscane zit en de rit me veel beter bevallen is dan 2 jaar terug met een model X. Maar ja dat is vloeken in de kerk en dan reageren de fanboys met de standaard reacties.

ben echt wel blij met de X maar niet voor zulke afstanden.
Ben het met je eens. Verleden jaar voor een korte break met schoonfamilie met ICE gegaan. Was niks mis mee. Niet alles aan EV is nog perfect. Helaas onderschrijft niet iedereen dat.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Dit is een antwoord op iemand anders zijn visie die ik niet deel. Ikgaf alleen aan dat ik nu heerlijk in san Vincenzo Toscane zit en de rit me veel beter bevallen is dan 2 jaar terug met een model X. Maar ja dat is vloeken in de kerk en dan reageren de fanboys met de standaard reacties.

ben echt wel blij met de X maar niet voor zulke afstanden.
Tsja, punt is nu toch wel echt gemaakt van beide kanten.
Van te voren al wel duidelijk dat we zulke reacties gaan krijgen hier.
Het heeft geen zin en is wat mij betreft niet zo boeiend om lang heen en weer te gaan pingpongen.
Zullen we het verder maar over het heerlijke Italië als vakantieland hebben?
 
Als reactie op het toten hosen statement qua laden: ik heb in Lucca, Florence, Cecina en Pisa overal prima kunnen Enel laden. Goed kijken op aansluittype en groene lampje (beschikbaar) in de Juicepass app. Idd iets meer plannen, wij zaten ook in the middle of nowhere. Aan het huisje af en toe bjjgeplust op 10A en geen last van extra leegloop.

Vandaag aan het terugrijden vanuit Oostenrijk. Wat een heerlijkheid rijden in de bergen veel torque omhoog en regeneren omlaag. Files door ongelukken en wegwerkzaamheden in Duitsland dan weer minder. Helpt helaas ook geen Diesel aan. ;)
 
Overigens moment of fame: 7(!) Carabinieri (was daar een soort hangplek) die een ICE ende marktkoopman (Busje) wegjoegen bij een lader middenin de binnenstad en vervolgens oe en aah roepen bij zien van laadscherm en vleugeldeuren.
 
Ikgaf alleen aan dat ik nu heerlijk in san Vincenzo Toscane zit en de rit me veel beter bevallen is dan 2 jaar terug met een model X. Maar ja dat is vloeken in de kerk en dan reageren de fanboys met de standaard reacties..
Voel me niet direct aangesproken want een fanboy ben ik zeker niet, in elk geval wilde ik zelf niks meer dan een nuance aanbrengen op basis van recente ervaring dat het niet per se 8 laadstops en 5 uur extra rijtijd hoeven te zijn zoals jij aangaf. Je argument van jonge slapende kinderen zijn heel valide, en dat had je ook direct in je eerste post kunnen zeggen. Maar zodra er iemand hier een anti-Tesla geluid laat horen is hij een troll, en bij pro-Tesla geluiden ben je een fanboy. Zo jammer, we kunnen ook gewoon een andere mening hebben.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Voel me niet direct aangesproken want een fanboy ben ik zeker niet, in elk geval wilde ik zelf niks meer dan een nuance aanbrengen op basis van recente ervaring dat het niet per se 8 laadstops en 5 uur extra rijtijd hoeven te zijn zoals jij aangaf. Je argument van jonge slapende kinderen zijn heel valide, en dat had je ook direct in je eerste post kunnen zeggen. Maar zodra er iemand hier een anti-Tesla geluid laat horen is hij een troll, en bij pro-Tesla geluiden ben je een fanboy. Zo jammer, we kunnen ook gewoon een andere mening hebben.
Was ook zeker geen reactie op jou post Jim. maar een reactie op een opmerking dat iemand vorige eeuw is omdat hij liever geen 5 uur staat te laden.
zoals gezegd ben ik nog steeds tevreden met m’n X maar niet om 1500 km mee te rijden, dan pak ik toch echt liever m’n bus. ik kom gewoon niet verder dan 250 km op een lading en dan moet ik toch echt het geluk hebben dat die afstand precies tussen 2 laders zit.
mocht ik er 4 a 500 km mee kunnen doen op een lading had het toch echt de X geweest die mee was, maar dat is nog lang niet het geval vandaar de keuze.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and jm71