Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
@wooter bedankt voor de App tip. Ga ik eens naar kijken

Scheelt wel als je doorheen Duitsland de BK beu bent en McD wil, of vice versa ;)
 
  • Like
Reactions: JRY.
Vanochtend aangekomen op Sicilie (Palermo) per boot. Ook hier geen controles. In het hotel controleerden ze van toeristen alleen de handtemperatuur 😵‍💫 en van Italianen de temperatuur van het voorhoofd. Als je te warm was moest je even onder de airco wachten totdat je voldoende was afgekoeld. Gotta love Italy 😂 Sta nu bij te laden bij een Enel paal, werkt gelukkig ook via de app.
 
  • Funny
Reactions: CL600 and Keezje
Ben aan het kijken naar een route Amsterdam - Gardameer (westkant). ABRP premium stuurt me gewoon over A61, die is toch afgesloten?
Die is en blijft de komende maanden dicht. Ook ik werd gewoon gestuurd naar Waldlaubersheim en pas toen ik al voorbij de route naar Keulen was teruggestuurd. Erg ergerlijk moet ik zeggen. Wellicht dat ik terug ga via de Vogezen, tzt even uitzoeken.
 
Ik heb net een mooie en stressloze trip met de Model 3 LR door Italië achter de rug (vooral Toscane), 4150 km aan 145wh/km (4 personen en koffer stampvol), tevreden van het verbruik, redelijk rustig gereden en veel binnenwegen. Langste nonstop rit was van Straatsburg tot Antwerpen, 480km (100% tot 7%).

Vlot kunnen opladen aan de SC, 2 of 3 keer een kwartiertje moeten aanschuiven (in het WE). Ik had een "evway" token en app aangeschaft op voorhand, de token kon niet toegevoegd worden aan mijn account (....), de app werkte wel, maar ik ben vooral niet functionerende palen tegengekomen (EnelX), heel triestig, 1 keer aan een Coop wat bijgeladen, en 1 keer aan een snellader bij een 'outlet village', dit was echt de moeite van het proberen niet waard wat mij betreft.

Niets van Covid-controles gezien.

IMG_5351.jpeg


IMG_5350.jpeg
 
Die is en blijft de komende maanden dicht. Ook ik werd gewoon gestuurd naar Waldlaubersheim en pas toen ik al voorbij de route naar Keulen was teruggestuurd. Erg ergerlijk moet ik zeggen. Wellicht dat ik terug ga via de Vogezen, tzt even uitzoeken.
Zondag terug vanuit Garda. Was druk op de 3 boven Koln. Navigatie gaf een prima route onder Koln door naar de A61 en zo naar Venlo. Verder rustig op de weg en Corona bestond niet langs het Gardameer.
13,5 uur via de Fernpas naar Amsterdam in 3 stops.
 
Ik heb net een mooie en stressloze trip met de Model 3 LR door Italië achter de rug (vooral Toscane), 4150 km aan 145wh/km (4 personen en koffer stampvol), tevreden van het verbruik, redelijk rustig gereden en veel binnenwegen. Langste nonstop rit was van Straatsburg tot Antwerpen, 480km (100% tot 7%).

Vlot kunnen opladen aan de SC, 2 of 3 keer een kwartiertje moeten aanschuiven (in het WE). Ik had een "evway" token en app aangeschaft op voorhand, de token kon niet toegevoegd worden aan mijn account (....), de app werkte wel, maar ik ben vooral niet functionerende palen tegengekomen (EnelX), heel triestig, 1 keer aan een Coop wat bijgeladen, en 1 keer aan een snellader bij een 'outlet village', dit was echt de moeite van het proberen niet waard wat mij betreft.

Niets van Covid-controles gezien.

View attachment 688660

View attachment 688659
Ik heb zelf gratis SuC-laden, dus niet mijn probleem, maar vraag mij toch af waarom jullie elders willen laden dan bij de de Tesla SuCs. Duurder, aanschuiven, pannes…
 
De enige reden voor mij was dat de SuC’s in Italië niet bepaald talrijk zijn, en ik soms >1 uur moest rijden tot aan de dichtsbijzijnde…. Verder heb je helemaal gelijk.
Op locatie gebruik ik geen snelladers. Ik slaag er steeds in om via ‘gewone’ openbare laders te laden. Bij restaurantbezoek, shopping, wandeling. Heel vaak ook bij destination chargers. Eten is dan misschien wat duurder, maar meestal ook beter en je hebt toch gratis volgeladen.
Dit jaar nog niet gereisd. Met het succes van de EV verkoop wordt het er idd misschien niet beter op.
 
Zondag terug vanuit Garda. Was druk op de 3 boven Koln. Navigatie gaf een prima route onder Koln door naar de A61 en zo naar Venlo. Verder rustig op de weg en Corona bestond niet langs het Gardameer.
13,5 uur via de Fernpas naar Amsterdam in 3 stops.
Heb je de volledige route aan de M3 over gelaten of bewust gestuurd op Fernpas oid?
Wij hopen volgende week ook naar (midden onderin) Gardameer te gaan maar zien regelmatig de route via Belgie/Frankrijk verschijnen. Wel zuinig maar wat saaier dan via Dld ;) Omdat we in 1 keer rijden is de totale reistijd voor onze rit (ca. 1.175 km) belangrijk.
 
Afgelopen jaren Italië op de heen en terugreis SuC en voor de rest met een verlengsnoer aan het huisje geladen waar ik zit. Rustig op 8 ampère beginnen en steeds een beetje meer tot het licht in het dorp uitgaat:)

ik heb een goed dik 25 meter verlengsnoer. Weinig plekken waar je niet binnen een meter of 30 van een stopcontact kan staan.

is ook nu weer mijn plan voor Toscane en Lago d’Iseo.
 
Afgelopen jaren Italië op de heen en terugreis SuC en voor de rest met een verlengsnoer aan het huisje geladen waar ik zit. Rustig op 8 ampère beginnen en steeds een beetje meer tot het licht in het dorp uitgaat:)

ik heb een goed dik 25 meter verlengsnoer. Weinig plekken waar je niet binnen een meter of 30 van een stopcontact kan staan.

is ook nu weer mijn plan voor Toscane en Lago d’Iseo.
Hier ook. Eergisteren voor het diner naar een dorpje gegaan waar één Enelpaal staat. Niet eens geprobeerd, te vaak stuk gebleken.
 
Zondag terug vanuit Garda. Was druk op de 3 boven Koln. Navigatie gaf een prima route onder Koln door naar de A61 en zo naar Venlo. Verder rustig op de weg en Corona bestond niet langs het Gardameer.
13,5 uur via de Fernpas naar Amsterdam in 3 stops.
Ja, die weg gaf hij mij richting Italië ook door. Liever, we waren erg vroeg, had ik even doorgereden richting Düsseldorf maar soit, we hebben het gehaald.
 
Binnenkort vertrekken wij ook voor onze eerste electrische reis met onze m3 SR+ naar zuid italie. We hebben de hele route uitgestippeld, ik kan de superchargers dromen ;). De diverse forum posts aandachtig doorgelezen. ik ben in het bezig van een new motion laadpas maar ga vooral gebruik maken onderweg van de superchargers. Op eindbestemming hoop ik via hetstopcontact te kunnen laden ( heb 25 meter snoer mee en reis stekkers).Op eindbestemming zijn er een aantal palen van ENEL X aanwezig. nu heb ik daaar geen pas voor maar wel de juicepass app geinstalleerd . Is dat afdoende of moet ik toch nog een alternatieve pas/token regelen? Eindbestemming is capo vaticano in Calabrie op ongeveer 200km van laatste super charger in morano calabro ( enong 50 km van dichtsbijzijnde supercharger in Palmi.
 
Binnenkort vertrekken wij ook voor onze eerste electrische reis met onze m3 SR+ naar zuid italie. We hebben de hele route uitgestippeld, ik kan de superchargers dromen ;). De diverse forum posts aandachtig doorgelezen. ik ben in het bezig van een new motion laadpas maar ga vooral gebruik maken onderweg van de superchargers. Op eindbestemming hoop ik via hetstopcontact te kunnen laden ( heb 25 meter snoer mee en reis stekkers).Op eindbestemming zijn er een aantal palen van ENEL X aanwezig. nu heb ik daaar geen pas voor maar wel de juicepass app geinstalleerd . Is dat afdoende of moet ik toch nog een alternatieve pas/token regelen? Eindbestemming is capo vaticano in Calabrie op ongeveer 200km van laatste super charger in morano calabro ( enong 50 km van dichtsbijzijnde supercharger in Palmi.
Mooi plan! Als je onderweg in Zwitserland gaat SuperChargen zorg dan dat je Tesla account gekoppeld is aan een creditcard en niet aan SEPA/IBAN rekeningnummer. Dat laatste werkt daar niet en kan er voor zorgen dat je helemaal niet meer kunt SuperChargen door een blokkade van je account.

Goede reis!
 
  • Informative
Reactions: Maarten and Enzo63
Op eindbestemming zijn er een aantal palen van ENEL X aanwezig. nu heb ik daaar geen pas voor maar wel de juicepass app geinstalleerd . Is dat afdoende of moet ik toch nog een alternatieve pas/token regelen?
Ik had zo’n Juicepass aangevraagd maar inmiddels 3+ weken verder heb ik m nog niet. Eergisteren in een dorp een paal gevonden van Enel, vanuit de app was die op afstand te activeren. Werkte vervolgens prima en heb van 50 tot 95% kunnen laden. Het kan dus (soms?) zonder pas.