Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Hier word je ook niet vrolijk van
 

Attachments

  • Screenshot_20210812-181514_Tesla.jpg
    Screenshot_20210812-181514_Tesla.jpg
    109.2 KB · Views: 69
Ik rij in de nacht van vrijdag op zaterdag van Suvereto (Toscane) naar lago d’Iseo (naast Brescia).

Heb formeel 1 stop in Forte dei Marmi. Ik ga om 04h00 rijden. Geheid plek. Ga niet met drie kinderen achterin in de rij bij een SuC staan als het niet hoeft.

En idd, dit is het eerste jaar dat ik Italiaanse Tesla’s zie.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik rij in de nacht van vrijdag op zaterdag van Suvereto (Toscane) naar lago d’Iseo (naast Brescia).

Heb formeel 1 stop in Forte dei Marmi. Ik ga om 04h00 rijden. Geheid plek. Ga niet met drie kinderen achterin in de rij bij een SuC staan als het niet hoeft.

En idd, dit is het eerste jaar dat ik Italiaanse Tesla’s zie.
Wel een waarschuwing: toen wij er drie weken geleden waren was het hotel dicht. Geen enkele mogelijkheid in de buurt om even naar de WC te gaan.
 
  • Like
Reactions: Robster
Toch iets eerder vertrokken (4h30). Hotel bij Forte dei Marmi is vanwege COVID al ruim een jaar gesloten. De boel oogt buitengewoon desolaat (zie foto’s). Je moet door het onkruid om de parking af te lopen. Ze hebben er wel twee tijdelijke extra stalls neergezet op zo’n pallet. Was vanmorgen om 6h niet nodig. Stond er met 1 Italiaan. Even naar Bar Renzo gelopen (wist dat ie dicht was). Aangename wandeling door een leuke buurt.

toen door naar Brescia. Zit er tien minuten vandaan en wilde niet leeg bij agriturismo aankomen. Dus even ontbijten op het foodcourt van de mall. Echt helemaal prima.

alles bij elkaar in 4,5 uur zonder file en zonder wachten aangekomen.
 

Attachments

  • DA655ADE-0424-40F9-B7D3-D43E96E56874.jpeg
    DA655ADE-0424-40F9-B7D3-D43E96E56874.jpeg
    856.9 KB · Views: 38
Dat zou betekenen dat het probleem in m'n auto zit.
Dat is nog maar de vraag Egbert. De triple lader in de buurt van Meran was van Alperia en daarbij heb ik een aantal keren succesvol gebruik gemaakt van de CCS-aansluiting. Eergisteren in Arezzo wilde ik de CCS-aansluiting van een triple charger van Enel X gebruiken en die viel iedere keer na een paar seconden in storing. Eigenlijk wilde ik de moed al opgeven, toen ik me een video van Bjørn Nyland herinnerde waarin hij liet zien dat de zware kabels van CCS-laders er soms voor zorgen dat de communicatiepinnen onvoldoende contact maken waardoor het laden stokt. Daarom heb ik het nog een keer geprobeerd waarbij ik de aansluitstekker iets heb opgetild en toen ging het laden wel. Alleen had ik geen zin om een half uur te blijven staan met dat ding in de hand in de loeiende zon (38° in de schaduw). Klemzetten van de lader lukte ook niet, daarom heb ik het maar opgegeven.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Mmh net toch een wat oncomfortabel momentje. Geladen bij een nieuwe Enel paal vlakbij lago d’Iseo. Met de juiceapp aangezet. Dat ging goed, maar hij ging op de app niet naar ‘Charging’. Ook niet na een kwartier en opnieuw opstarten van de app.

Dus auto laadde prima maar kon hem niet meer loskoppelen. Heb Enel gebeld (om 20h ‘s-avonds).

Kreeg een waterval over me heen, maar heb gewoon gezegd ‘la spina e bloccata’ en het serienummer drie keer opgelepeld. En ja gezegd toen ik de plaatsnaam hoorde. En zowaar, klik en los.

Vertrouwen in de juiceapp heeft wel een deukje. Mijn travelcard pas werkt niet. Anders had ik die gebruikt ipv de app. Kan de Maingau pas nog proberen, maar denk dat ik avond voor vertrek maar even naar de SuC Brescia rijd op een kwartiertje afstand.
 
1. Ja, ik heb de omzetting naar maandabonnement pas in Italië geregeld. Een paar uur later was het actief;
2. Ik hoop van wel, maar dat ga ik volgende week uitvinden. Ik zal de resultaten hier posten.
Even de beloofde terugmelding; vanavond het 'flat fee' abonnement weer omgezet naar 'pay per use' en dat ging moeiteloos. Binnen twee uur was het gepiept. Als je in Italië (deels) afhankelijk bent van publieke laders dan is tijdelijke omzetting van het abonnement te overwegen. Niet alleen zijn de kosten per kWh lager maar geldt dat lagere tarief ook voor DC-laden. Verder is er de soms handige optie om laadpalen te reserveren.
 
  • Informative
Reactions: Roel87 and nico180
Mmh net toch een wat oncomfortabel momentje. Geladen bij een nieuwe Enel paal vlakbij lago d’Iseo. Met de juiceapp aangezet. Dat ging goed, maar hij ging op de app niet naar ‘Charging’. Ook niet na een kwartier en opnieuw opstarten van de app.

Dus auto laadde prima maar kon hem niet meer loskoppelen. Heb Enel gebeld (om 20h ‘s-avonds).

Kreeg een waterval over me heen, maar heb gewoon gezegd ‘la spina e bloccata’ en het serienummer drie keer opgelepeld. En ja gezegd toen ik de plaatsnaam hoorde. En zowaar, klik en los.

Vertrouwen in de juiceapp heeft wel een deukje. Mijn travelcard pas werkt niet. Anders had ik die gebruikt ipv de app. Kan de Maingau pas nog proberen, maar denk dat ik avond voor vertrek maar even naar de SuC Brescia rijd op een kwartiertje afstand.
Zo'n oncomfortabel momentje had ik vorige week in Arezzo. Daar heb ik mijn MX een paar uur aan een AC-lader van Enel X gehangen wat op zich prima ging, alleen kon aan het eind de kabel niet meer van de paal losgekoppeld worden. Dat heb ik twee jaar geleden ook al een keer gehad (zie: Vakantie - Italië ) maar nu was het telefoonnummer van Enel gelukkig wel voor buitenlandse telefoons te bereiken. Ik kreeg een goed Engels sprekende mijnheer aan de lijn die op afstand van alles heeft geprobeerd. Helaas tevergeefs, de laadpaal weigerde de kabel los te laten. De "technician" zou er pas na anderhalf uur zijn, dus heb ik vrouw en dochters eerst naar huis gebracht om vervolgens weer terug te rijden. Daar vond ik de kabel terug, 'netjes' om de laadpaal gewikkeld.
Overigens lag de JuicePass app er een paar dagen later helemaal uit. Dat heeft zeker een paar uur geduurd. Voor de volgende keer ga ik toch een kaart regelen.
 
  • Like
Reactions: Robster